start problem

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

jeepxj
Användare
Inlägg: 24
Blev medlem: ons dec 05, 2007 9:36
Ort: vetlanda

start problem

Inlägg av jeepxj » tor nov 20, 2008 18:37

Min kompis har problem med sin grand det är en 96a den vill inte starta trots nytt batteri solenoiden slår ej till bilen startar om man använder skruvmejsel och leder över till solenoiden.
Kabel brott tänkte ja eller tändningslås. Nu till det mera konstiga bilen går att startar med nyckeln om den får hjälp med hjälp av start kablar av en annan bil. Jag har ej sett bilen men ungefär så här förklarade han felet för mig..

Atlas
Rutinerad
Inlägg: 346
Blev medlem: sön jul 06, 2008 15:04
Ort: Töreboda
Kontakt:

Inlägg av Atlas » tor nov 20, 2008 18:56

En grej kan va de att kabel mellan batteri o startmotor e inte i bästa skick. Lik väl med kontaktyter. Startar den om man sätter startkabel mellan bilens egna batteri o startmotor? Har vatt med om liknande. O då va de bara kabelbyte o fina kontaktyter. Tillexempel. Men de kan likväl va nått annat.
funderar på starta eget rike.
www.402m.se

jeepxj
Användare
Inlägg: 24
Blev medlem: ons dec 05, 2007 9:36
Ort: vetlanda

Inlägg av jeepxj » tor nov 20, 2008 19:21

Ska framföra tipset till honom. det kan säkert vara något sånt

Lasse_Pajero
Rutinerad
Inlägg: 471
Blev medlem: fre dec 15, 2006 12:24
Ort: Huskvarna

Inlägg av Lasse_Pajero » tor nov 20, 2008 19:36

Kan ju vara ett måndagsexemplar av batteriet prova och mät hur mycket ström det är i batterit och då hälst när det är belastat. Jag var med om ett nytt batteri som visade 12,5v när man inte använde det men när man vred på nyckeln och skulle starta bilen så fanns det bara 7v släppte nyckeln och mätte igen då var det 12v vet inte vad det beror på men jag fick ett nytt batteri och problemen var borta.
Mitsubishi Pajero 2,6 -86 Cooper STT 33/12,5-15

Skriv svar