kc v6 backaxel lsd koll?

Toyota, Nissan, Mitsubishi, Kia m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

King-cab
Rutinerad
Inlägg: 291
Blev medlem: sön okt 14, 2007 21:31
Ort: Finland

kc v6 backaxel lsd koll?

Inlägg av King-cab » lör jan 03, 2009 8:52

Hur kollar man enklast kc v6 backaxeln h223b om den har lsd diff utan skruva upp den? Blev lite fundersam på min om den har eller inte, om den har så funkar den inget vidare :D plannerar nämligen för en detroit locker börjar bli less på diagonal spinn :D
Nissan King-cab 2.7Td intercooler snart med winch

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Lasse Suzican » lör jan 03, 2009 10:42

Alla V6 har LSD...
Men som du själv skrev. Dom funkar knappt...

Annars så är ett enkelt knep att lyfta bakhjulen från marken, ingen växel i och så snurrar man på ett hjul. Följer det andra med på samma håll, är det LSD..
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

Marcus-84
OffroadGeek
Inlägg: 4402
Blev medlem: sön okt 22, 2006 18:42
Ort: Vittangi

Inlägg av Marcus-84 » lör jan 03, 2009 11:27

Man kan hålla i ena hjulet (när båda är i luften) medans nån snurrar det andra, vill dom då dra åt samma håll så funkar/finns det en LSD.
Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314

King-cab
Rutinerad
Inlägg: 291
Blev medlem: sön okt 14, 2007 21:31
Ort: Finland

Inlägg av King-cab » lör jan 03, 2009 14:22

Lasse Suzicán skrev:Alla V6 har LSD...
Men som du själv skrev. Dom funkar knappt...

Annars så är ett enkelt knep att lyfta bakhjulen från marken, ingen växel i och så snurrar man på ett hjul. Följer det andra med på samma håll, är det LSD..
Om jag minns rätt nu när provade sist så när man snurrar ena backhjulet framåt så snurrade det andra backhjulet backåt ska dom göra de fast det är lsd i den men som inte fungerar? Om jag minns rätt här så ska de väl gå att flytta över lsd backdiffen till fram diffen. Vad är det som brukar ge upp på lsd diffarna då?? En lsd diff i framaxeln skulle sitta fint eller blir det för elakt åt drivaxlarna? Hur är det med detroit lockern då fungerar den nå bra igentligen? Läste här på forumet att lock righten som suzuki killarna kör mycket me så smäller och har sig vid ingrepp. Får man räkna med liknande ljud från en detroit locker då?
Nissan King-cab 2.7Td intercooler snart med winch

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Lasse Suzican » lör jan 03, 2009 14:43

King-cab skrev:Om jag minns rätt nu när provade sist så när man snurrar ena backhjulet framåt så snurrade det andra backhjulet backåt ska dom göra de fast det är lsd i den men som inte fungerar?
Om LSD:n är totalskrot så blir det så, ja...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

Skriv svar