jimmyskrot garage byggen

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

4x4power
Guru
Inlägg: 3059
Blev medlem: sön jan 27, 2008 12:53
Ort: Sandhill, Jönköping

Inlägg av 4x4power » tor jan 22, 2009 15:12

BorkJonas skrev:Nä det är en bakaxel bak på den och framaxel fram. Som på alla bilar...om du menar om han har styrning på bakaxel så....nä...eftersom det är en Pro-Modified. Om man har styrning på bakaxeln så använder man mycket riktigt en framaxel bak, som bakaxel! Annars är ju hela bilen bak och framvänd!:lol:
Såg att det var en bakaxel på ´hade för mej de var 4hjuls styrning på den men så fel jag hadde
4x4 Engineering Sandhill

Volvo "Sugga" 300D Bruksbil
Jeep Cherokee Xj, Helbur, 8" lift
Ford F350 Flatbead 7,3
Willys "Hybriden" T5-bygge
Willys M38a1 -61 Original Krigare
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat

jimmyskrot
Veteran
Inlägg: 1887
Blev medlem: sön aug 26, 2007 18:45
Ort: borås

Inlägg av jimmyskrot » tor jan 22, 2009 19:32

då fick jag filmat när jag prov startade bilen idag. den går riktigt dåligt på låga varv men sen så ;)

http://www.youtube.com/watch?v=A_WhhZOxnag

Nymoen
Veteran
Inlägg: 1822
Blev medlem: sön mar 12, 2006 18:40
Ort: Gustafs (säter)
Kontakt:

Inlägg av Nymoen » tor jan 22, 2009 19:35

jimmyskrot skrev:då fick jag filmat när jag prov startade bilen idag. den går riktigt dåligt på låga varv men sen så ;)

http://www.youtube.com/watch?v=A_WhhZOxnag
Har du problem med sprutet :?:

jimmyskrot
Veteran
Inlägg: 1887
Blev medlem: sön aug 26, 2007 18:45
Ort: borås

Inlägg av jimmyskrot » tor jan 22, 2009 19:37

Nymoen skrev:
jimmyskrot skrev:då fick jag filmat när jag prov startade bilen idag. den går riktigt dåligt på låga varv men sen så ;)

http://www.youtube.com/watch?v=A_WhhZOxnag
Har du problem med sprutet :?:
nja tror det är att trukregulatorn är kass

macke
OffroadGeek
Inlägg: 4889
Blev medlem: tis maj 30, 2006 10:20
Ort: Segeltorp, Stockholm

Inlägg av macke » fre jan 23, 2009 10:44

fyfan vad den låter pigg på högvarv :D
TGB 13

jimmyskrot
Veteran
Inlägg: 1887
Blev medlem: sön aug 26, 2007 18:45
Ort: borås

Inlägg av jimmyskrot » fre jan 23, 2009 12:09

ja den kommer nog bli ganska rapp av sig när den är färdig

niva_mats
4x4xnerd
Inlägg: 5160
Blev medlem: lör maj 06, 2006 16:50
Ort: Jäla (Falköping)

Inlägg av niva_mats » mån jan 26, 2009 23:02

Försökte hitta nånn bild som visade om du har trummor eller inte...
Men inte...

Såg därimot att det fans "lite" plats mellan kardanen och skyddskplåten bak... En liten skiva där med ett ett litet ok borde kunna göra susen...

Men visst... Det är trist att bygga om för en enda tävlings skull...

Men man måsste tyvärr räkna med sånt...
Senast redigerad av niva_mats den tis jan 27, 2009 0:16, redigerad totalt 1 gånger.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Lasse Suzican » mån jan 26, 2009 23:41

niva_mats skrev:Såg därimot att det fans "lite" plats mellan kardanen och skyddskplåten bak... En liten skiva där med ett ett litet ok borde kunna göra susen...

Men visst... Det är trist att bygga om för en enda tävlings skull...
Det handlar inte om en tävling utan hela Svenska cupen från 2010 och framåt. Allt enligt dom svenska trialförarnas egna önskemål...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

jimmyskrot
Veteran
Inlägg: 1887
Blev medlem: sön aug 26, 2007 18:45
Ort: borås

Inlägg av jimmyskrot » tis jan 27, 2009 7:24

niva_mats skrev:Försökte hitta nånn bild som visade om du har trummor eller inte...
Men inte...

Såg därimot att det fans "lite" plats mellan kardanen och skyddskplåten bak... En liten skiva där med ett ett litet ok borde kunna göra susen...

Men visst... Det är trist att bygga om för en enda tävlings skull...

Men man måsste tyvärr räkna med sånt...
japp så det ä bara att bygga lite mer i helgen, men va jag inte gillar denna löjliga sak.

jimmyskrot
Veteran
Inlägg: 1887
Blev medlem: sön aug 26, 2007 18:45
Ort: borås

Inlägg av jimmyskrot » tis jan 27, 2009 7:25

Lasse Suzicán skrev:
niva_mats skrev:Såg därimot att det fans "lite" plats mellan kardanen och skyddskplåten bak... En liten skiva där med ett ett litet ok borde kunna göra susen...

Men visst... Det är trist att bygga om för en enda tävlings skull...
Det handlar inte om en tävling utan hela Svenska cupen från 2010 och framåt. Allt enligt dom svenska trialförarnas egna önskemål...
då va jag inte där. men men det är väl bara att bita i citronen å bygga lite mer

Morf the champ
Hemmastadd
Inlägg: 101
Blev medlem: sön okt 29, 2006 8:45
Ort: Hörby
Kontakt:

Inlägg av Morf the champ » tis jan 27, 2009 18:12

Hade inte du (Jimmy)automat med spärr?
Enligt gällande svenska regler

ORT-TPm 4.2 Parkeringsbroms
Parkeringsbroms eller spärr, väl fungerande ska finnas.

I Eurotrialen ska du tydligen ha separat parkeringsbroms.

Micke

jimmyskrot
Veteran
Inlägg: 1887
Blev medlem: sön aug 26, 2007 18:45
Ort: borås

Inlägg av jimmyskrot » tis jan 27, 2009 18:15

Morf the champ skrev:Hade inte du (Jimmy)automat med spärr?
Enligt gällande svenska regler

ORT-TPm 4.2 Parkeringsbroms
Parkeringsbroms eller spärr, väl fungerande ska finnas.

I Eurotrialen ska du tydligen ha separat parkeringsbroms.

Micke
jo då spärr å startspärr. men får väl bygga en godkännd NÖDBROMS med :(, sen får jag göra om lite mer grejer. dom gilla inte riktigt karosseret på den heller ;( så det blir att bygga mer.

macke
OffroadGeek
Inlägg: 4889
Blev medlem: tis maj 30, 2006 10:20
Ort: Segeltorp, Stockholm

Inlägg av macke » tis jan 27, 2009 18:23

jimmyskrot skrev:
Morf the champ skrev:Hade inte du (Jimmy)automat med spärr?
Enligt gällande svenska regler

ORT-TPm 4.2 Parkeringsbroms
Parkeringsbroms eller spärr, väl fungerande ska finnas.

I Eurotrialen ska du tydligen ha separat parkeringsbroms.

Micke
jo då spärr å startspärr. men får väl bygga en godkännd NÖDBROMS med :(, sen får jag göra om lite mer grejer. dom gilla inte riktigt karosseret på den heller ;( så det blir att bygga mer.
surt som fan, du som lackerat o allt nu.
TGB 13

skogsvild
Veteran
Inlägg: 1843
Blev medlem: sön feb 12, 2006 19:22
Ort: Söderköping

Inlägg av skogsvild » tis jan 27, 2009 18:55

Alltså ta det här på rätt sätt men ska inte karossen "likna" ett serietillverkat fordon enligt ET reglerna??


Och jag klandrar dom inte att de inte tycker om din "kaross" ifall reglerna är så. Finns ett otaligt många pro mod bilar där karossen inte liknar ett serietillverkad kaross för 5 öre.

Ta Pål Blesviks suzuki som ett exempel.
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck 8) *SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden :)

mattebigge
4x4xnerd
Inlägg: 5922
Blev medlem: mån nov 13, 2006 22:12
Ort: Söderhamn
Kontakt:

Inlägg av mattebigge » tis jan 27, 2009 18:56

jimmyskrot skrev:
Nymoen skrev:
jimmyskrot skrev:då fick jag filmat när jag prov startade bilen idag. den går riktigt dåligt på låga varv men sen så ;)

http://www.youtube.com/watch?v=A_WhhZOxnag
Har du problem med sprutet :?:
nja tror det är att trukregulatorn är kass
Kan va prostatan ochså!! :D
Börja köra nu, bygga kan du göra samtidigt eller sen.. :tumbup:
Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!

Skriv svar