suzuki krypare? 4,16 :4,15
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
suzuki krypare? 4,16 :4,15
samuraierna har visst 4,15 ? hur kommer det sig ? iochmed att 413 har 4,16 ? eller hur är det ?
/jonko med H4:an
-
- Rutinerad
- Inlägg: 325
- Blev medlem: tor feb 16, 2006 18:28
- Ort: äspered
- Kontakt:
javisst ... men siffror är en grejj, hur blir det live?MrHawk skrev:Orginal 413 har 2.268:1 på lågen (inte hundra på vad 410 har) och en vanlig stenkrypare har 4,16:1 så det blir nästan halva hastigheten på lågen då.
jo den går hälften så fort på lågen... ja men hur upplever man det? blir det ändå för fort på låg 1 eller ? hur upplever NI det ?
/jonko med H4:an
-
- Rutinerad
- Inlägg: 325
- Blev medlem: tor feb 16, 2006 18:28
- Ort: äspered
- Kontakt:
Oki så kan det kanske vara...
här är en länk med teknisk data 410/413 bla utväxlingar
http://www.angelfire.com/or/jeepagubbar ... kdata.html
här är en länk med teknisk data 410/413 bla utväxlingar
http://www.angelfire.com/or/jeepagubbar ... kdata.html
MVH JOCKE
sundbergs_entreprenad@home.se
sundbergs_entreprenad@home.se
ville bara retas lite ...jocke sundberg skrev:Oki så kan det kanske vara...
här är en länk med teknisk data 410/413 bla utväxlingar
http://www.angelfire.com/or/jeepagubbar ... kdata.html
jag har en sån där knäpp f-låda som man inte kan bygga om till krypare ...
så jag tänkte att jag skulle retas lite ...
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
/jonko med H4:an
-
- Rutinerad
- Inlägg: 325
- Blev medlem: tor feb 16, 2006 18:28
- Ort: äspered
- Kontakt:
stenkrypare är helt underbart!
klart ett måste om man vill vara 100% i skogen, eller annan nedväxling.
själv blir det nog vitaradiffar 5.12:1 med stenkrypare 4.16:1
på syrrans bil skulle jag tro. allt ligger kryparn är monterad men diffarna väntar tills i sommar, varför är jag inte säker på då hon ändå bara har 30tums däck men som man säger, det kan aldrig gå förlångsamt i skogen typ.
jonko du har ju tjatat som fan rent ut sagt om stenkrypare och annat varför börjar du inte bygga eller göra något? allt detta visste du ju redan väl?
för jag vill minnas att du förde en större diskussion på bazuki också.
du har ju tillgång till svarv vet jag att du sa engång då är det ju bara börja bygga, tex en M40 låda eller något.
minnet är bra men allt för kort =)
klart ett måste om man vill vara 100% i skogen, eller annan nedväxling.
själv blir det nog vitaradiffar 5.12:1 med stenkrypare 4.16:1
på syrrans bil skulle jag tro. allt ligger kryparn är monterad men diffarna väntar tills i sommar, varför är jag inte säker på då hon ändå bara har 30tums däck men som man säger, det kan aldrig gå förlångsamt i skogen typ.
jonko du har ju tjatat som fan rent ut sagt om stenkrypare och annat varför börjar du inte bygga eller göra något? allt detta visste du ju redan väl?
för jag vill minnas att du förde en större diskussion på bazuki också.
du har ju tillgång till svarv vet jag att du sa engång då är det ju bara börja bygga, tex en M40 låda eller något.
minnet är bra men allt för kort =)
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Jooo!TMT skrev: det kan aldrig gå förlångsamt i skogen typ.
Jag testbyggde en liten grej för några vintrar sedan och det blev för långsamt... Vid 1000rpm hade den gjort 480 m i timmen i 1:ans växel, topphastigheten i 5:an (megahög OD [0,7någonting] ) hade fått "Damen" att rusa fram i den extrema hastigheten av c:a 14km/h...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
japp jag vet!!TMT skrev:
jonko du har ju tjatat som fan rent ut sagt om stenkrypare och annat varför börjar du inte bygga eller göra något? allt detta visste du ju redan väl?
för jag vill minnas att du förde en större diskussion på bazuki också.
du har ju tillgång till svarv vet jag att du sa engång då är det ju bara börja bygga, tex en M40 låda eller något.
minnet är bra men allt för kort =)
det är det att det kommer upp nya bud hela tiden...
och att få tag på en 410 låda när man har pengar så är ju ett mer avancerat problem...
m40, japp... skulle vara jätte fint, dock bara så sprack det iochmed att den lokala besiktnings stationen inte skulle gilla det, varför? jaa det undrade jag med! men fick inte något bättre svar. (tror att det har med att de inte börjar gilla när bilarna ser ut som monster och sen till påköpet går som monster... )
det jag inte riktigt ännu har på g är hurvida man vill ha 4,16 eller mera!
är det värt att satsa på en ännu lägre ?
men skit i de...
/jonko med H4:an
Beror på, fördelen med ännu lägre är att dom även påverkar högen och då hjälper dig att dra runt däcken på gatan också.jonko skrev: det jag inte riktigt ännu har på g är hurvida man vill ha 4,16 eller mera!
är det värt att satsa på en ännu lägre ?
Nackdelen är att det bli ruskigt långsamt på backen när du kör lågväxel, nackdel om man vill spinna däcken.
I aim to misbehave