Mer pållar i td25an

Toyota, Nissan, Mitsubishi, Kia m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

King-cab
Rutinerad
Inlägg: 291
Blev medlem: sön okt 14, 2007 21:31
Ort: Finland

Inlägg av King-cab » sön feb 22, 2009 11:31

Kingcab-XXL skrev:har ökat laddet till 1,1 nu och ställt ner pumpen till 1/2varv mer än original då går den kanon
fick modifiera övertrycksventilen på insuget med då den inte gillade att man laddade mer än 0,9

Ställer man upp pumpen mer så börjar den rycka vid hög fart och fullt gaspådrag varför ??
Hur mycke bättre började den gå då??
Nissan King-cab 2.7Td intercooler snart med winch

henriklarsson1982
Rutinerad
Inlägg: 388
Blev medlem: mån aug 25, 2008 16:46
Ort: Finland nkby

Inlägg av henriklarsson1982 » sön feb 22, 2009 15:23

Kingcab-XXL skrev:har ökat laddet till 1,1 nu och ställt ner pumpen till 1/2varv mer än original då går den kanon
fick modifiera övertrycksventilen på insuget med då den inte gillade att man laddade mer än 0,9

Ställer man upp pumpen mer så börjar den rycka vid hög fart och fullt gaspådrag varför ??
Hur modifierade du din övertrycksventil? Har en pajero -90 som jag ställt upp trycket på o där pyser det vid 1,15bar. Enda problemet är att det når fullt tryck så snabbt så man får lirka en hel del med gasen innan man kommer upp i typ 90km/h. Ännu besvärligare blir det när man drar ett släp... :?
Tips??

Kingcab-XXL
Hemmastadd
Inlägg: 217
Blev medlem: ons apr 04, 2007 22:12
Ort: Forsheda VJK

Inlägg av Kingcab-XXL » sön feb 22, 2009 17:05

det blev ganska så ordentlig skillnad nu gör den 150km/h som max mot tidigare knappt 140 km/h och blev mkt råstarkare med

tror inte ryckningarna har med övertrycksventilen att göra då det hörs ganska väl när den utlöser väser duktigt i motorrummet då verkar snarare vara något med bränslet då det dyker upp vid fullgas och högre varv
och då det försvann helt när jag sänkte bränslemängden med 1/4varv på skruven
Suzuki sj413 special

Kingcab-XXL
Hemmastadd
Inlägg: 217
Blev medlem: ons apr 04, 2007 22:12
Ort: Forsheda VJK

Inlägg av Kingcab-XXL » sön feb 22, 2009 17:11

Hur modifierade du din övertrycksventil?
Tips??
På dem modellen som satt på min va det ett lock på som satt fast med 3 popnitar borrade bort det och pressade i hop fjädermothållet som satt där under och nitade tillbax locket

men det finns olika sådana ventiler har jag sett på nissan patrol 3,3lit maskinerna så e det hela locket som åker ut när den utlöser så vet inte hur du behöver göra

funderar på o plugga min helt istället
Suzuki sj413 special

Kingcab-XXL
Hemmastadd
Inlägg: 217
Blev medlem: ons apr 04, 2007 22:12
Ort: Forsheda VJK

Inlägg av Kingcab-XXL » mån mar 02, 2009 22:37

Har bes bilen nu med gick igenom sbp röktäthetstest med ett värde på 0,9 (gränsvärde 1,2) tidigare bes hade den legat på 0,5 i k-värde
Suzuki sj413 special

dwarf81
Användare
Inlägg: 50
Blev medlem: mån aug 26, 2013 19:17
Ort: Nässjö
Kontakt:

Re:

Inlägg av dwarf81 » mån dec 02, 2013 11:34

Tazz skrev:Patrol pumpen ska skruven skruvas utåt på för att öka bränslet jag har sprängskiss om du behöver en
Har du sprängskiss?
Tänkte jag skulle ställa upp min pump lite.. :D
Åker Nissan patrol GR y60 swb
Har åkt IH med TD40

http://www.garaget.org/dwarf81" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/user/dwarf810/videos" onclick="window.open(this.href);return false;

Jocker
Forumräv
Inlägg: 693
Blev medlem: sön aug 24, 2008 21:48
Ort: Docksta

Re: Mer pållar i td25an

Inlägg av Jocker » mån jan 20, 2014 12:24

vill oxå ha.. skissen..
Jocke Rydkvist
Docksta nu mera. 073-8156095
Åker Nissan Patrol Y60
Åker Hemmabyggd Bandvagn
såld: Suzuki

Skriv svar