Nuttis turbo k5
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
fan jag älskar ditt garage ser precis ut som mitt
The sound of eight hooves tear the earth.
sleipner is here!
ΧΞΣ
http://www.asfaltseliten.com" onclick="window.open(this.href);return false;
sleipner is here!
ΧΞΣ
http://www.asfaltseliten.com" onclick="window.open(this.href);return false;
haha, jag låg antagligen livlös i min säng då ännu det blev en sväng via stadshotellet igår och så blev det kanske köpt en drink för mycketSten skrev:Tog en sväng vid 11 snåret och tog en titt på projektet men nån pilot syntes inte till så jag tog bara en titt i ditt garage för en inspektion av Chevan denna gång. /Sten
den som är född med tumme mitt i handen använder plånboken
-
- Rutinerad
jepp, förra sommaren rullade det över 20k sträcket...när man är hardcore intresserad av nåt så tappar man helt pengavärdet Allt kunde ju ha gjorts billigare, men jag ville använda nya delar och såna som jag vet att håller också. Har även några missar som jag har gjort också som har kostat onödiga pengar bara man hade forskat lite....men, shit happenshenriklarsson1982 skrev:Lyssnade på x3m idag....20 000e....PÅ RIKTIGT????!!!
idag ringde en polare åt mig och frågade om han får lämna sin bil hos mig...han hade stött på ett litet problem
jag blev så ivrig när jag kom hem och såg detta så jag tog på mig min halare och kröp under bilen direkt...bakom diffkåpan hittade jag följande: centrumtappen var i 3 bitar, 1 syskondrev var i småbitar och ett hål i diffhuset
efter det så tog jag mig i kragen och bytte alla lager i min motor och drog fast dem i rätt moment, så nu ska jag bara fylla på olja och provstarta
jag blev så ivrig när jag kom hem och såg detta så jag tog på mig min halare och kröp under bilen direkt...bakom diffkåpan hittade jag följande: centrumtappen var i 3 bitar, 1 syskondrev var i småbitar och ett hål i diffhuset
efter det så tog jag mig i kragen och bytte alla lager i min motor och drog fast dem i rätt moment, så nu ska jag bara fylla på olja och provstarta
fuck me!!!!!!! jag hade allt så bra på gång idag, fint väder i garaget och humöret på topp! Började med att rengöra och måla oljetråget och sen pilla bort all gammal skit-sikaflex som finnarna hade använt som packning. Sen så satt jag på ny packning och skruvade fast tråget löst med 2 skruvar och fortsatt tills alla var på plats.
Noga som jag är så drog jag dem till 7ft/lbs enligt handbok och vad händer med 3/4 bultar längst fram på tråget? Gängorna ger efter i motorblocket, svordomar ropas och verktyg kastas...Det vackra i det hela är att crossmembern kommer precis framför hålen så jag kommer inte åt med nån gängtapp...så nu funderar jag följande: ta i min vinkelslip och gå bärsärk på nitarna som crossmembern är fast med och ta lös skiten. Gänga upp hålen till typ M6 eller M8, kanske det var M6 redan, minns inte. Tillverka en ny crossmember anpassad för crossoverstyrning.
Vågar man borra och gänga så stort som M8 rakt i motorn med motorn på plats? 2 av hålen borde gå ok, för dom gick genom blocket, men ena gick rakt in, och jag är osäker om man vågar gå på med en M8...Tips, erfarenheter, trix?
Noga som jag är så drog jag dem till 7ft/lbs enligt handbok och vad händer med 3/4 bultar längst fram på tråget? Gängorna ger efter i motorblocket, svordomar ropas och verktyg kastas...Det vackra i det hela är att crossmembern kommer precis framför hålen så jag kommer inte åt med nån gängtapp...så nu funderar jag följande: ta i min vinkelslip och gå bärsärk på nitarna som crossmembern är fast med och ta lös skiten. Gänga upp hålen till typ M6 eller M8, kanske det var M6 redan, minns inte. Tillverka en ny crossmember anpassad för crossoverstyrning.
Vågar man borra och gänga så stort som M8 rakt i motorn med motorn på plats? 2 av hålen borde gå ok, för dom gick genom blocket, men ena gick rakt in, och jag är osäker om man vågar gå på med en M8...Tips, erfarenheter, trix?
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
Skit när sådant händer...Nutti skrev:Vågar man borra och gänga så stort som M8 rakt i motorn med motorn på plats? 2 av hålen borde gå ok, för dom gick genom blocket, men ena gick rakt in, och jag är osäker om man vågar gå på med en M8...Tips, erfarenheter, trix?
Jag hade inte gått upp till M8, utan gängat om och monterat insatsgänga istället...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!