Yrke?

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

turbomannen
Forumräv
Inlägg: 675
Blev medlem: mån jul 21, 2008 18:41
Ort: Örby mark

Inlägg av turbomannen » sön jun 14, 2009 20:25

jaha ok då får la jag me anmäla mej hit på denna delen

sen 2000 egen företagarte men tröttnade på käblet hos myndigheter

så nu jobbar jag med trädgårdar och som entreprenör och stenläggare i borås nere på bergsäter i borås ett mkt lugnare o friare jobb

man e ju inte 18 längre... :D
livet börjar med en cheerokee chief

snart e den 16"hög

mats
Rutinerad
Inlägg: 454
Blev medlem: tis jun 26, 2007 22:23
Ort: Trollhättan

Inlägg av mats » tis jun 30, 2009 19:48

Det här har jag gjort idag

http://www.youtube.com/watch?v=eatEcxzLdos
westcoastspiders.com

thomasv
Forumräv
Inlägg: 603
Blev medlem: fre sep 29, 2006 20:34
Ort: Eskilstuna

Inlägg av thomasv » tis jun 30, 2009 20:45

mats skrev:Det här har jag gjort idag

http://www.youtube.com/watch?v=eatEcxzLdos
Trevligt med bra resurser va :wink:
Till mc? tänkte närmast på att det inte finns något löst överfall.

En fråga till, blir det verkligen tillräckligt hållbart med "billet", bör det inte vara smidda grejor så det inte blir för sprött?

Mvh Thomas.

svahnström
Forumräv
Inlägg: 757
Blev medlem: tis aug 26, 2008 17:51
Ort: Vetlanda

Inlägg av svahnström » tis jun 30, 2009 21:00

Ninetoes skrev:
Chrille_91 skrev:Jag har precis fått jobb med att köra denna hela sommaren 8) och sedan får jag väl köra den på helgerna när jag inte går i skolan så den inte står stilla alltför mycket
Åh, nu började jag längta tillbaka till skogen! (även om det är Ponsse som är "the shit"...) Är ju rätt fint att köra 8wd i skogen hela dagarna! Och riskörning är ett bra sätt att bli grym med kranen.

Jag är "egentligen" skogsmaskinsförare men jobbar nu på ett sågverk som timmersorterare/hjullastarförare.
Kör ponsse wisent om dagarna.. Om jag blir arbetslös skulle ja vilja köra lastmaskin på ett sågverk eller köra grävare..
Willys cj2a
Volvo L2304
kingquad 750LE

mats
Rutinerad
Inlägg: 454
Blev medlem: tis jun 26, 2007 22:23
Ort: Trollhättan

Inlägg av mats » tis jun 30, 2009 21:28

thomasv skrev:
mats skrev:Det här har jag gjort idag

http://www.youtube.com/watch?v=eatEcxzLdos
Trevligt med bra resurser va :wink:
Till mc? tänkte närmast på att det inte finns något löst överfall.

En fråga till, blir det verkligen tillräckligt hållbart med "billet", bör det inte vara smidda grejor så det inte blir för sprött?

Mvh Thomas.
Smitt är bättre men det är inte lösbart.
Det är till en Gilera med 80cc yamaha cross cylinder..
westcoastspiders.com

Chrille_91
Veteran
Inlägg: 1533
Blev medlem: lör feb 28, 2009 13:51
Ort: Ulricehamn

Inlägg av Chrille_91 » tis jun 30, 2009 22:01

svahnström skrev:
Ninetoes skrev:
Chrille_91 skrev:Jag har precis fått jobb med att köra denna hela sommaren 8) och sedan får jag väl köra den på helgerna när jag inte går i skolan så den inte står stilla alltför mycket
Åh, nu började jag längta tillbaka till skogen! (även om det är Ponsse som är "the shit"...) Är ju rätt fint att köra 8wd i skogen hela dagarna! Och riskörning är ett bra sätt att bli grym med kranen.

Jag är "egentligen" skogsmaskinsförare men jobbar nu på ett sågverk som timmersorterare/hjullastarförare.
Kör ponsse wisent om dagarna.. Om jag blir arbetslös skulle ja vilja köra lastmaskin på ett sågverk eller köra grävare..

Skulle oxå hellre köra Ponsse :lol:
tyvärr så skulle han visst sälja denna maskinen så jag trodde att det var färdigjobbat men som tur var så hade han visst en timberjack 1410 som jag skulle få o köra med istället 8) det skulle bara på en ny kran, dieseltank och oljetank på den då det gick hårt åt dom gamla grejerna när den förra som körde den åt honom körde maskinen full fart in i en bro utan att ha lagt ner kranen :shock:

Det blir intressant för om jag förstod rätt när en ifrån sydved var ute idag så skulle jag till bröt och köra ris snart med för han sa att det var arméns övningsområde söder om borås iaf där dom tydligen hade huggt ner 16 hektar så då blir det att köra ett tag :lol:

carl_jonny
Hemmastadd
Inlägg: 131
Blev medlem: lör jul 19, 2008 9:09
Ort: Bollnäs

Inlägg av carl_jonny » tis jun 30, 2009 22:29

Jag är nätverkskonsult och arbetar som designer och projektledare för att bygga eller vidareutveckla stora företagsdatornät eller operatörsnät (som egenföretagare). Har arbetat på ett eller annat sätt i den här jävla branschen sedan början/mitten på 80-talet. När jag inte gör det håller jag utbildningar i att bygga internet för operatörer eller företagsnät för tekniker och designers. Arbetar i genomsnitt 30% av min tid utomlands. Framförallt i Uk, Norge, Danmark, Island och på Irland nuförtiden.

Har massor av certifieringar inom Cisco och Microsoft (inte för jag skulle bry mig om jag inte var tvungen), ungefär så jag kan tapetsera med dom. Är certifierad Cisco-instruktör, CCSI, sedan 10 år tillbaka. Har också varit cetifierad Microsoft intruktör, MCT, i många år tidigare men droppade det för ett antal år sedan.

Mitt jobb är så teoretiskt och imaginärt så jag måste bara arbeta med händerna när jag är ledig för att bara överleva och må bra. Då har det blivit renovering av bilar som är förbaskat trevligt och praktiskt arbete. Fordon med fyrhjulsdrift har i det fallet blivit mest intressant för mig. :D

Så mitt liv har bestått i veckopendling i väldigt många år.
Senast redigerad av carl_jonny den tis jun 30, 2009 22:43, redigerad totalt 2 gång.

thomasv
Forumräv
Inlägg: 603
Blev medlem: fre sep 29, 2006 20:34
Ort: Eskilstuna

Inlägg av thomasv » tis jun 30, 2009 22:37

mats skrev:
thomasv skrev:
mats skrev:Det här har jag gjort idag

http://www.youtube.com/watch?v=eatEcxzLdos
Trevligt med bra resurser va :wink:
Till mc? tänkte närmast på att det inte finns något löst överfall.

En fråga till, blir det verkligen tillräckligt hållbart med "billet", bör det inte vara smidda grejor så det inte blir för sprött?

Mvh Thomas.
Smitt är bättre men det är inte lösbart.
Det är till en Gilera med 80cc yamaha cross cylinder..

Kul med lite seriöst moppetrim mitt bland kinamoppe djungeln :lol:

Mvh ThomasV

carl_jonny
Hemmastadd
Inlägg: 131
Blev medlem: lör jul 19, 2008 9:09
Ort: Bollnäs

Inlägg av carl_jonny » tis jun 30, 2009 22:47

mats skrev:Det här har jag gjort idag

http://www.youtube.com/watch?v=eatEcxzLdos
Det där blev riktigt snyggt :D

Tony
Forumräv
Inlägg: 933
Blev medlem: tor okt 19, 2006 0:40
Ort: Äspered

Inlägg av Tony » tis jun 30, 2009 23:05

turbomannen skrev:jaha ok då får la jag me anmäla mej hit på denna delen

sen 2000 egen företagarte men tröttnade på käblet hos myndigheter

så nu jobbar jag med trädgårdar och som entreprenör och stenläggare i borås nere på bergsäter i borås ett mkt lugnare o friare jobb

man e ju inte 18 längre... :D

För vilket företag jobbar du för :?:

Skriv svar