Till personbil är dom inte så tunga men till trailer/släp/lastbil är dom detMalle skrev:Då kanske "Damen" blir lite mindre vältbenägen, Lassedock är "armarna" aptunga
Uppdatering!
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Arbetet har fortsatt i det Larssonska bilhospitalet...
Lite fler konstiga saker har producerats....
Vad f¤"nken är detta????
Börjar bli lagom tomt på grejer nu... Ska inte hänga en massa saker under en bil... (OBS: träpinnen håller bara karossen uppe...)
Lite fler konstiga saker har producerats....
Vad f¤"nken är detta????
Börjar bli lagom tomt på grejer nu... Ska inte hänga en massa saker under en bil... (OBS: träpinnen håller bara karossen uppe...)
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Den översta bilden ser ut som en metal portapottilasse suzicán skrev:Arbetet har fortsatt i det Larssonska bilhospitalet...
Lite fler konstiga saker har producerats....
Vad f¤"nken är detta????
Börjar bli lagom tomt på grejer nu... Ska inte hänga en massa saker under en bil... (OBS: träpinnen håller bara karossen uppe...)
Den andra liknar en slaktad bil som väntar på att få välta i trial spåren
Re: Uppdatering!
lasse suzicán skrev:Varför ser det ut så här i ”Damens” hjulhus???
Och vad är detta???
Jag vet, jag vet!!!!!!!!!!! Hittat en dator i litauen.. Ringer dig pa onsdag nar jag kommer hem lasse!!!
Proud member of Team buntband
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Idag fortsatte jobbet....
Oups!!! Ramen har visst delat sig.... Råkade visst slinta med vinkelkapen...
Oups!!! Ramen har visst delat sig.... Råkade visst slinta med vinkelkapen...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
46,5 Hmm Avståndet till marken eller till axlen?? Eller står det så för att vilseleda oss????lasse suzicán skrev:Idag fortsatte jobbet....
Oups!!! Ramen har visst delat sig.... Råkade visst slinta med vinkelkapen...
Det ser ut som mojängen som du gjorde häromdagen ska passa i ramens tomrum!!
Mvh Rasmus
Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!
Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Och där klapp Mathias vad som är på G....Mathias T skrev:Ser nästan ut som någon variant med något fjäderbensaktigt som ska gå igenom ramen(det är trångt bak om man inte vill ha en jättebred bil).
Nästan en måste lösning med långa fjädrar om inte bilen ska bli jättebred eller löjligt hög
Ramen uppifrån. Här syns ramsidoförflyttningen tydligt.
Och så här ser det ut på "flaksidan" när tornet är svetsat.
Och utifrån...
Naturligtvis så kommer det att monteras "fjäderbensstag" för att förhindra vridning av ramen vid fjädringsrörelser...
Senast redigerad av Lasse Suzican den sön mar 12, 2006 21:47, redigerad totalt 1 gånger.
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Vad vann jag??? En rostig brödrost?????
Har du hittat några fjäderben som har hygglig slaglängd??
Sitter ju fjäderben(utan fjäder) på vitaran och dom flexar ju inte direkt så mycket
Å andra sidan är flex inte allt i världen,själv så tycker jag att det räcker med samma flex som höjden till tröskellådorna,speciellt med diffspärrar
Har du hittat några fjäderben som har hygglig slaglängd??
Sitter ju fjäderben(utan fjäder) på vitaran och dom flexar ju inte direkt så mycket
Å andra sidan är flex inte allt i världen,själv så tycker jag att det räcker med samma flex som höjden till tröskellådorna,speciellt med diffspärrar
Nja det var väl synd att paja lasses gissningslek då det kom en del roliga ider typ "mental pottapotti) fast har man funderat på hur man ska få till spiraler bak på en suzuki utan att behöva köra med korta fjädrar(vilket inte är jättelyckat) så måste det till något liknande.
frågan är hur det ser ut på jimnyn?? ligger dom under(tveksamt) eller på utsidan,den har ju lite breadre spårvidd än 413 men frågan är om det räcker för att få plats med fjädrar
frågan är hur det ser ut på jimnyn?? ligger dom under(tveksamt) eller på utsidan,den har ju lite breadre spårvidd än 413 men frågan är om det räcker för att få plats med fjädrar
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Näää!Mathias T skrev:Vad vann jag??? En rostig brödrost?????
En spann med rost från 2002. Vällagrad med viss pikant eftersmak. Passar mycket bra till en DOT 4 bromsvätska...
BMW 635. 60 cm långa, klarar c:a 18 cm slag, kommer dock bara att använda c:a 14cm... 7cm ut och 5 in, därefter ger genomslagsstopparna möjlighet till 1-2 cm till...Mathias T skrev: Har du hittat några fjäderben som har hygglig slaglängd??
Sitter ju fjäderben(utan fjäder) på vitaran och dom flexar ju inte direkt så mycket
Håller med... Med lagom flex blir inte sidostabiliteten lidande...Mathias T skrev: Å andra sidan är flex inte allt i världen,själv så tycker jag att det räcker med samma flex som höjden till tröskellådorna,speciellt med diffspärrar
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!