T-maxx
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
T-maxx
Har en T-maxx 2,5 med lite småproblem.
Bilen gick bra fram tills en rejäl krasch förra säsongen med sprucken tank som följd.
Leveranstiden på den nya tanken var lång och det är först nu jag börjat köra igen, nu till problemet.
Motorn beter sig fruktansvärt konstigt, startar, går på tomgång, svarar fint på gaspådrag 2-3 gånger för att sedan börja gå ojämt med en tokrusning som avslutning, det är i detta läge fingret täpper till ljuddämparen blixtfort.
Alltså, det enda jag gjort är ju att byta tank.
Tips och råd, mer än gärna välkommet
Bilen gick bra fram tills en rejäl krasch förra säsongen med sprucken tank som följd.
Leveranstiden på den nya tanken var lång och det är först nu jag börjat köra igen, nu till problemet.
Motorn beter sig fruktansvärt konstigt, startar, går på tomgång, svarar fint på gaspådrag 2-3 gånger för att sedan börja gå ojämt med en tokrusning som avslutning, det är i detta läge fingret täpper till ljuddämparen blixtfort.
Alltså, det enda jag gjort är ju att byta tank.
Tips och råd, mer än gärna välkommet
Jorå, så att.....
Plocka isär och gör rent förgasaren, gammalt bränsle som har blivit kvar i den täpper förmodligen delvis till i bränsledelen i förgasaren. (blir segt som halvtorkad sirap och löser inte upp sig av nytt bränsle...)
Har haft liknande problem på min där rengöring hjälpte. (var omöjlig att justera in för lagom bränslemängd, gick både för snålt och för fett på samma gång...)
Har haft liknande problem på min där rengöring hjälpte. (var omöjlig att justera in för lagom bränslemängd, gick både för snålt och för fett på samma gång...)
Efter idogt skruvande på låg och högfartsmunstycken och byte av glödstift går bilen, dock inte helt perfekt.
Lite slö iväg från stillastående, samt att den dör om man hållt halvgas lite för länge och vill acca tex vid snäv sväng för att undvika att välta.
Sedan är den segstartad vid varm motor?!?!?!
Hänger det mycket på bränslet, har kört på 16% en dunk 4l.
Lite slö iväg från stillastående, samt att den dör om man hållt halvgas lite för länge och vill acca tex vid snäv sväng för att undvika att välta.
Sedan är den segstartad vid varm motor?!?!?!
Hänger det mycket på bränslet, har kört på 16% en dunk 4l.
Jorå, så att.....
Det finns bränslen av väldigt olika kvalitet. Kommer inte ihåg märkena just nu, men jag hade en sort innan där min ena bil gick klockrent hela tiden. När min t-maxx köptes så gick den skitkass, stannade emellanåt och vägrade starta igen, den var omöjlig att ställa in att gå bra.Georg skrev:Efter idogt skruvande på låg och högfartsmunstycken och byte av glödstift går bilen, dock inte helt perfekt.
Lite slö iväg från stillastående, samt att den dör om man hållt halvgas lite för länge och vill acca tex vid snäv sväng för att undvika att välta.
Sedan är den segstartad vid varm motor?!?!?!
Hänger det mycket på bränslet, har kört på 16% en dunk 4l.
Köpte sen bränsle från en annan tillverkare och det var en helt ofattbar skillnad. Startade jättelätt och jag lyckades för första gången få till en bra inställning på förgasaren.
Kollade precis, om du har bränsle från Model Technics så köp ett annat märke. Du lär nästan garanterat inte bli besviken... VIll du bara testa så kan du komma hem till mig nån dag o köra nån tank av mitt bränsle. (är ju inte så långt, om du bor där jag tror)