Allt utom skattekostnad

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

henke_99
4x4xnerd
Inlägg: 8407
Blev medlem: sön jun 29, 2008 13:20
Ort: Ulricehamn

Inlägg av henke_99 » ons dec 16, 2009 18:31

Och visst är det bra med en sån här tråd, man kan ju skriva vad som helst utan att ha varit offtopic (så länge man hållar sig ifrån bilskatt)...

T.ex att tjejer o bilar är skoj, o ändå bättre blir det med tjejer som gillar bilar. För bilar kan man använda till en massa saker. Till exempel att sitta på taket när man känner för att vara lite udda. Och tjejer kan man oxå göra roliga saker med. Till exempel kolla på faktaprogrammen på tv ihop med dom.

Man kan ju även bara vara allmänt ptja sig själv eller nåt, o visa sitt rätta jag i skriftlig form. Eller bara skriva ett inlägg med en massa asker som egentligen inte handkar om nånting eller har med vartannat att göra. Eller vad man nu kan komma på...

Allt detta bara för att det går.


Vackra flickor som ger sig på att svara i en urspårad tråd med en massa flams är kul, det är ju inget som händer varja dag. Och så vet jag att många inom denna hobby är tokförtjusta i tjejer som har samma intresse som dom själva...


Varför skrev jag allt detta nu då? Bra fråga... Det minns jag inte...

:mrgreen:
Senast redigerad av henke_99 den ons dec 16, 2009 18:32, redigerad totalt 1 gånger.

AtEase
Moderator
Inlägg: 1364
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:40
Ort: Lysekil
Kontakt:

Inlägg av AtEase » ons dec 16, 2009 18:32

henke_99 skrev:
Finnpower skrev:
TMT skrev:coolt tråden är nu flyttad :shock:
Ja är dom inte fantastiska våra moderatorer. med ett par knapptryckningar kan dom förvandla en urspårad tråd till nåt helt begripligt...
Och vi får väl se hur lång tid det tar innan denna självdör....
Nä nåt helt begripligt har dom inte skapat (nåja originaltråden är väl begriplig nu) utan dom har skapat en tråd som är verkligen totalt fylld av nonsens och snack om ungefär allt man kan tänka sig att det inte borde snackats om...
Jag har inte skapat nånting. Nonsens och oordning sköter sig ganska bra här kan jag säga :wink: :poke:

Alternativet hade varit att radera allt off topic, och det kändes inte alls rätt. Vill ni absolut prata skattekostnader så får ni ju göra det, i skitsnack är ju inte kravet på att hålla sig till ämnet så högt som i resten av forumet. Även om jag tycker det vore lämpligare att lägga vettig info om skatten på gamla chevor i ursprungstråden :)

Valet av rubrik var tänkt som en liten passning till er som drog tråden off topic från början, de inläggen visade sig ju vara dubbelt så många som de som verkligen handlade om ämnet Skattekostnad :lol:
En inställd spelning är också en spelning.

henke_99
4x4xnerd
Inlägg: 8407
Blev medlem: sön jun 29, 2008 13:20
Ort: Ulricehamn

Inlägg av henke_99 » ons dec 16, 2009 18:39

AtEase skrev:
henke_99 skrev:
Finnpower skrev: Ja är dom inte fantastiska våra moderatorer. med ett par knapptryckningar kan dom förvandla en urspårad tråd till nåt helt begripligt...
Och vi får väl se hur lång tid det tar innan denna självdör....
Nä nåt helt begripligt har dom inte skapat (nåja originaltråden är väl begriplig nu) utan dom har skapat en tråd som är verkligen totalt fylld av nonsens och snack om ungefär allt man kan tänka sig att det inte borde snackats om...
Jag har inte skapat nånting. Nonsens och oordning sköter sig ganska bra här kan jag säga :wink: :poke:

Alternativet hade varit att radera allt off topic, och det kändes inte alls rätt. Vill ni absolut prata skattekostnader så får ni ju göra det, i skitsnack är ju inte kravet på att hålla sig till ämnet så högt som i resten av forumet. Även om jag tycker det vore lämpligare att lägga vettig info om skatten på gamla chevor i ursprungstråden :)

Valet av rubrik var tänkt som en liten passning till er som drog tråden off topic från början, de inläggen visade sig ju vara dubbelt så många som de som verkligen handlade om ämnet Skattekostnad :lol:
Aja, okej då. Men du samlade ihop allt och gjorde en tråd för det :D

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » ons dec 16, 2009 20:36

Är man smått irreterad över att vi har kul här, så kan man väl sluta läsa och bara sluta bry sig och inte göra som 75% av övriga svenska befolkningen att följa Jante lagen.

att ämnen spårar ur är ingen nyhet, vi hade fan inte haft några moderatorer som hållit koll på dom annars och forumet hade varit dö trist för oss som trivs med att simma mot strömmen.

sen funkar det ju så kanon bra på det här forumet att vill man inte ha en urspårning så säger man till så slipper man det.
:D
The sound of eight hooves tear the earth.
sleipner is here!

ΧΞΣ

http://www.asfaltseliten.com" onclick="window.open(this.href);return false;

AtEase
Moderator
Inlägg: 1364
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:40
Ort: Lysekil
Kontakt:

Inlägg av AtEase » ons dec 16, 2009 20:38

Det är absolut ingen irritation från min sida, om du nu trodde det.

Håller med dig TMT, det sköts otroligt snyggt av er medlemmar här, det är väldigt lite modererande som behöver göras.

En eloge ska ni ha för det!

:beer:
En inställd spelning är också en spelning.

Finnpower
Veteran
Inlägg: 2306
Blev medlem: sön mar 02, 2008 19:52
Ort: Robertsfors

Inlägg av Finnpower » ons dec 16, 2009 21:31

Det var det jag visste: Vi är bäst, eller åtminstone jag då om ingen annan vill ta åt äran av att ha fått beröm av Moderatorn.
En annan fråga. Hur kommer det sig att det är lättare att formulera sig när man skriver så här.
Är det för att man får tänka till för att få sagt det man vill och inte som i vanliga fall låta munnen glappa utan hjärna inkopplad för att bromsa?
Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » ons dec 16, 2009 22:18

Finnpower skrev:En annan fråga. Hur kommer det sig att det är lättare att formulera sig när man skriver så här.
Är det för att man får tänka till för att få sagt det man vill och inte som i vanliga fall låta munnen glappa utan hjärna inkopplad för att bromsa?
heh???
tänkte du lite för mycket nu innan du svarade? :D

snarare svårare skulle jag tro, bara för att du formulerar dig korrekt enligt din egen mening så nog fan betyder det inte att någon annan uppfattar dig korrekt enligt dig själv=)


Tiga är guld: nog fan stämmer det allt ibland =)

nog många som bara sitter o läser och klurar hårt på vad man är för dum jävel till individ i ett par skor igentligen 8)
The sound of eight hooves tear the earth.
sleipner is here!

ΧΞΣ

http://www.asfaltseliten.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Finnpower
Veteran
Inlägg: 2306
Blev medlem: sön mar 02, 2008 19:52
Ort: Robertsfors

Inlägg av Finnpower » ons dec 16, 2009 22:36

TMT skrev:
Finnpower skrev:En annan fråga. Hur kommer det sig att det är lättare att formulera sig när man skriver så här.
Är det för att man får tänka till för att få sagt det man vill och inte som i vanliga fall låta munnen glappa utan hjärna inkopplad för att bromsa?
heh???
tänkte du lite för mycket nu innan du svarade? :D

snarare svårare skulle jag tro, bara för att du formulerar dig korrekt enligt din egen mening så nog fan betyder det inte att någon annan uppfattar dig korrekt enligt dig själv=)


Tiga är guld: nog fan stämmer det allt ibland =)

nog många som bara sitter o läser och klurar hårt på vad man är för dum jävel till individ i ett par skor igentligen 8)
Om dom tycker vi är knäppa här så borde dom träffa oss IRL :lol:
Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » ons dec 16, 2009 22:39

Finnpower skrev:
TMT skrev:
Finnpower skrev:En annan fråga. Hur kommer det sig att det är lättare att formulera sig när man skriver så här.
Är det för att man får tänka till för att få sagt det man vill och inte som i vanliga fall låta munnen glappa utan hjärna inkopplad för att bromsa?
heh???
tänkte du lite för mycket nu innan du svarade? :D

snarare svårare skulle jag tro, bara för att du formulerar dig korrekt enligt din egen mening så nog fan betyder det inte att någon annan uppfattar dig korrekt enligt dig själv=)


Tiga är guld: nog fan stämmer det allt ibland =)

nog många som bara sitter o läser och klurar hårt på vad man är för dum jävel till individ i ett par skor igentligen 8)
Om dom tycker vi är knäppa här så borde dom träffa oss IRL :lol:
:aaah: hehe Skål på den :beer:
The sound of eight hooves tear the earth.
sleipner is here!

ΧΞΣ

http://www.asfaltseliten.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Wild_Devil
Guru
Inlägg: 2666
Blev medlem: sön sep 21, 2008 22:58
Ort: Köping

Inlägg av Wild_Devil » ons dec 16, 2009 22:41

Wild_Devil skrev:
annaloodh88 skrev: Tackar djupast för engagemanget! :) Glömde poängtera att den nyss är påställd igen!
Är lugnt..gillar att kolla upp saker jag reagerar på som känns felaktiga (eller kolla upp lite egen fakta om påståenden) istället för att bara säga saker jag tror...
Tänk dock på att skatt räknas hela månader oavsett om bilen är påställd en timme eller en hel månad. Försäkring därimot är dagsvis. (egenupplevda surheter..)
/R
Men..detta ligger ju kvar först i tråden och det blev ju fel nu enl nya rubriken..jag som skötit mig och enbart hållit mig till ämnet..nu blir ju jag en oskyldig buse här!! :vetej: :roll: :aaah:
:lol: :lol: /R
A day without driving cars or listen to music is a day without living..

Numera BIL-Sexuell och hittills glad ägare av 3X3.. ;)

Knegolf
Rutinerad
Inlägg: 373
Blev medlem: mån maj 26, 2008 18:02
Ort: Eslöv - Malmö T/R

Inlägg av Knegolf » ons dec 16, 2009 22:47

Kanske bäst att vi låser tråden efter allt? Detta tar ju bara upp bandbredd... :?

Finnpower
Veteran
Inlägg: 2306
Blev medlem: sön mar 02, 2008 19:52
Ort: Robertsfors

Inlägg av Finnpower » ons dec 16, 2009 22:49

Helt rätt du är härmed utesluten och förbannad vare din avkomma i 5 nedåtstigande led.
Vi kommer med en raderingspatrull och sopar bort hela ditt kvarter med grannar och postkod så det kommer inte finnas någon som har träffat dig som lever för att kunna vittna om att du har funnits.
Om ev Mor och farföräldrar till dig och din maka/sambo lever spårar vi upp dom och raderar deras äldreboenden med personal och allt.

Så låt nu detta vara en läxa för alla slynglar/slynglor som tänker sabba trådar i framtiden.
Minns Wild_Devil och hans sista tråd.
Typ.
Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...

Wild_Devil
Guru
Inlägg: 2666
Blev medlem: sön sep 21, 2008 22:58
Ort: Köping

Inlägg av Wild_Devil » ons dec 16, 2009 23:06

annaloodh88 skrev: Heavy att du såg Alice btw!
Tack men får ju betala dyrt för det idag..Snortrött,taskig kista och +9 hemma i huset..så eldar för fullt nu!! :-( Du ville gärna åxå ha det runt +10 eller hur var det nu igen..;-)

Nja..var mer show än Heavy..sett andra mer heavy då.. Men bara väntar på att få se TMT prsentera sitt band och uppträda..;-)

/R
A day without driving cars or listen to music is a day without living..

Numera BIL-Sexuell och hittills glad ägare av 3X3.. ;)

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » ons dec 16, 2009 23:15

Wild_Devil skrev:
annaloodh88 skrev: Heavy att du såg Alice btw!
Tack men får ju betala dyrt för det idag..Snortrött,taskig kista och +9 hemma i huset..så eldar för fullt nu!! :-( Du ville gärna åxå ha det runt +10 eller hur var det nu igen..;-)

Nja..var mer show än Heavy..sett andra mer heavy då.. Men bara väntar på att få se TMT prsentera sitt band och uppträda..;-)

/R

He ja jo men de dröjer nog ett tag till fast nog fan hade de blivit en hel del windmilling och gött heavy. :D

la ned gitarrspelandet ett tag där sirru men smått på gång igen känner suget att slita fram fram den igen ibland.
sneglat lite på en Loadbox och bygga en ny 4Xtolva med celestion century basar till rörförstärkaren som skulle skos med nya EL34rör och nya EMG81 pickups till guran, men men om det sker lär vi se.
sen har jag något liknande ljudet jag söker tror jag =)
The sound of eight hooves tear the earth.
sleipner is here!

ΧΞΣ

http://www.asfaltseliten.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Wild_Devil
Guru
Inlägg: 2666
Blev medlem: sön sep 21, 2008 22:58
Ort: Köping

Inlägg av Wild_Devil » ons dec 16, 2009 23:40

Finnpower skrev: Minns Wild_Devil och hans sista tråd.
Typ.
Bild

/R
A day without driving cars or listen to music is a day without living..

Numera BIL-Sexuell och hittills glad ägare av 3X3.. ;)

Skriv svar