Isuzu Trooper Offroad Projekt
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Vill ju inte vara pessimist på nåt sätt, utan mera realist. Om du var ute på lite fulkörning och råkade fastna på spåret där du absolut inte borde varit så kommer din trafikförsäkring att täcka skadorna på motparten, Men ditt bolag kommer skicka dej en räkning på motsvarande belopp för att täcka den förlusten. Trafikförsäkringen slutar gälla utanför asfalten tyvärr.
SKREV OBELIX
SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a
Jag är inte så säker på den saken faktiskt. Trafikförsäkringen gäller inte inom inhängnat område eller (i de flesta fall) under tävling, men på fulkörning ute i skogen?OBELIX skrev:Men ditt bolag kommer skicka dej en räkning på motsvarande belopp för att täcka den förlusten. Trafikförsäkringen slutar gälla utanför asfalten tyvärr.
Jag tror att den täcker det. Gissar tyvärr på att Engman2 blir försökskanin i det här fallet. Beklagar!
Edit: Till mitt stöd har jag detta stycke i TrafikSkadeLagen (TSL).
1 § Denna lag gäller trafikförsäkring för motordrivet fordon och ersättning från trafikförsäkring för skada i följd av trafik med motordrivet fordon (trafikskadeersättning). Lagen tillämpas dock ej på
1. motordrivet fordon som är avsett att föras av gående,
2. motordrivet fordon när det användes för tävling, träning, övningskörning, uppvisning eller liknande ändamål inom inhägnat tävlingsområde,
Senast redigerad av JohnE den ons okt 27, 2010 14:10, redigerad totalt 1 gånger.
OBELIX skrev:Vill ju inte vara pessimist på nåt sätt, utan mera realist. Om du var ute på lite fulkörning och råkade fastna på spåret där du absolut inte borde varit så kommer din trafikförsäkring att täcka skadorna på motparten, Men ditt bolag kommer skicka dej en räkning på motsvarande belopp för att täcka den förlusten. Trafikförsäkringen slutar gälla utanför asfalten tyvärr.
SKREV OBELIX
Jag skulle inte åka över, det var en gammal väg som gick där och när ja kom fram till spåret skulle jag backa men fick i fel växel så ja åkte framåt
Bara hoppas på det bästa
Fredrik Engman 070-740 43 84
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
lite lättlurad är duOBELIX skrev:Finns den gamla vägen på GPS:en? I så fall kan du alltid hänvisa till att det faktiskt FINNS en väg där! Jag hoppas verkligen att det går bra och jag håller alla tummar för dej!!!! Håll oss informerade bara.
SKREV OBELIX
aja hur som helst håller jag också tummarna för dig hur det än gick till
TGB 13
Nej hände när ja va på väg till Järuds bil och prata med dom, men ja tänke titta om de fanns nå roliga skogsvägarwieweg skrev:Ja ha va de du de .... Hände de när du åkte hem från träffen i säter?
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Macke, Nu hänger jag inte med riktigt? Lättlurad?
Vi har i klubben varit i kontakt med flera olika försäkringsbolag och motororganisationer för att diskutera försäkringsfrågan vid en eventuell situation där det kan komma på tal med ersättning till markägare, fordonsägare och tredje person.
Och det jag skrivit är baserat på dom svar vi fick då. Är du nånstans där du UPPENBARLIGEN inte ska vara med din bil så är risken stor att man blir återbetalningsskyldig till försäkringsbolaget om det händer något.
Och skillnaden mellan om vägen finns på en GPS eller inte kan faktiskt vara avgörande hur ett utfall i det här fallet kan bli.
SKREV OBELIX
Vi har i klubben varit i kontakt med flera olika försäkringsbolag och motororganisationer för att diskutera försäkringsfrågan vid en eventuell situation där det kan komma på tal med ersättning till markägare, fordonsägare och tredje person.
Och det jag skrivit är baserat på dom svar vi fick då. Är du nånstans där du UPPENBARLIGEN inte ska vara med din bil så är risken stor att man blir återbetalningsskyldig till försäkringsbolaget om det händer något.
Och skillnaden mellan om vägen finns på en GPS eller inte kan faktiskt vara avgörande hur ett utfall i det här fallet kan bli.
SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a
om jag säger såhär, man ser igenom det han skrevOBELIX skrev:Macke, Nu hänger jag inte med riktigt? Lättlurad?
SKREV OBELIX
TGB 13
Men svårt att hitta en som inte är helt sönder rostadMrHawk skrev:USh såg lsäkigt ut. Skönt att det inte va några personskador iaf
Troopers är billiga, bara att köpa en ny o komma igen
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL