S10 Blazer
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
S10 Blazer
har broblem med 4hi och 4lo lingkar när jag ska läga i fyrhjulsdriften (hög) och den inte går i
men låg går hur bra som hälst
Har nogon nogot förslag? på vad det är för fel
men låg går hur bra som hälst
Har nogon nogot förslag? på vad det är för fel
Vad är det för årsmodell??
Är du säker på att du har drift på alla fyra på lågen, det är inte bara så att du känner att du får en lägre utv, fast den bara driver på bakhjulen.
Om du lyssnar under bilen när knappen för 4W Hi trycks in, där ska då höras ett surr och klick från elmotorn som styr 4wd i fördelningslådan
Nu vet jag inte hur det ser ut på din S10 för att aktivera framaxeln.
Det troligaste är att det är vakumstyrt, vakum motorn brukar sitta under batterihyllan. Så är det i min S10 pickis -96:a.
Kolla först så alla vakumslangar är hela.
Är du säker på att du har drift på alla fyra på lågen, det är inte bara så att du känner att du får en lägre utv, fast den bara driver på bakhjulen.
Om du lyssnar under bilen när knappen för 4W Hi trycks in, där ska då höras ett surr och klick från elmotorn som styr 4wd i fördelningslådan
Nu vet jag inte hur det ser ut på din S10 för att aktivera framaxeln.
Det troligaste är att det är vakumstyrt, vakum motorn brukar sitta under batterihyllan. Så är det i min S10 pickis -96:a.
Kolla först så alla vakumslangar är hela.
Jo det är det, är en elmotor i fördelningslådan som kopplar ur o i 4wd.Mathias T skrev:Är det inte elektrisk inkoppling av 4wd på dom??
Men sedan ska framaxeln låsas också, det sker i regel med vakum därför bör man kolla alla slangar och vakum motorn.
Om framaxelns låsning eller elmotorn till lådan inte funkar så blinkar lamporna i knapparna 4wd hi och lo. Men i det här fallet verkar det ju som elmotorn funkar. Så kolla ventilen till vakumet (el) slangar vakummotorn och att inget kärvar vid låsmekanismen på framaxeln
Däremot blir jag inte klok på Dundis svar först så har han 4wd sedan så är det bara bakaxeln som funkar på lo