Mitsubishi Pajero V6

Toyota, Nissan, Mitsubishi, Kia m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

HJG
Nybörjare
Inlägg: 3
Blev medlem: lör nov 25, 2006 19:28

Mitsubishi Pajero V6

Inlägg av HJG » mån mar 05, 2007 19:17

Hej tänkte höra om det är någon som vet om Mitsubishi Pajero V6 är något att ha,vanliga fel odyl mvh HJG

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » mån mar 05, 2007 20:35

Vilken generation Pajero är det du är intresserad av? (antar att v6:an har funnits i flera)
I aim to misbehave

Torbjörn
Användare
Inlägg: 33
Blev medlem: tor jun 22, 2006 19:27
Ort: växjö

Inlägg av Torbjörn » tis mar 06, 2007 19:12

jag kör pajero 3.0 v6 wagon-95 som familje bil och är nöjd
den vill förståss ha en del bensin så där 1.3 blandad körning .
ska väll hänga dit lite större hjul på den snart sitter 245 /75 15
nu. käns väldigt små om man kör vid sidan av vägen.
kör spoad suki 413 i skogen med 31"däck.
vanliga fel ? alt kan gå sönder japanare rostar kolla bakre delen av ramen .jag har bytt generator ,bromsrör huvudbromscylinder.på min paja . :D
kör pajero wagon -95 och jeep cherokee -92

HJG
Nybörjare
Inlägg: 3
Blev medlem: lör nov 25, 2006 19:28

Inlägg av HJG » tis mar 06, 2007 21:27

Jag tänkte nog på årsmod 98-03+att jag ska ha den som familje bil (vardagsbil) som man kan åka lite offroad med :D .Finns det något mer man ska tänka på när man tittar på en bil. Finns det mycket tyskimport av denna bil oxå :?:

Peterw
Hemmastadd
Inlägg: 204
Blev medlem: ons jan 24, 2007 20:50
Ort: Östersund/Sundsvall

Inlägg av Peterw » ons mar 07, 2007 11:58

Hjullager fram går runt 20k mil och kostar ca 3k kronor per sida i material. Kan kräva mycket våld att åtgärda = press ett måste.
Sedan har jag åkt på fladdrande tempmätare = kretskort för ca 2.5k kronor, downside är att den nollar även trippen och det går ej att ställa fram.
Skuren ac kompressor = 12k kronor utan koppling, gas och arbete. Fanns ingen pirat till 3,2 :an heller.
Elantenn ca 650kr.
Min är även svår att tanka måste köra med mellan noll och första haket på pumphandtaget vilket är jobbigt när man skall spilla i 80liter, har fått indikation på att backventilen i tankarmaturen kan kärva vilken kostar 2.5k kronor, jag bröt bort ventilen men det blev inte bättre.

Går du på en diesel så byt släpan till kamkedjan vilket har varit väldigt slitna på en del, den var i alla fall billig.

Allt detta mellan 23´ och 25´ mil, inget har varit svårt att åtgärda men Japspriserna är väl saltade.
Har även monterat dieselvärmare och behållt batterierna vilket inte var lätt skruvat.
mvh
Peter W
Willys CJ3 -50

Skriv svar