Mitsubishi Pajero V6
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Mitsubishi Pajero V6
Hej tänkte höra om det är någon som vet om Mitsubishi Pajero V6 är något att ha,vanliga fel odyl mvh HJG
jag kör pajero 3.0 v6 wagon-95 som familje bil och är nöjd
den vill förståss ha en del bensin så där 1.3 blandad körning .
ska väll hänga dit lite större hjul på den snart sitter 245 /75 15
nu. käns väldigt små om man kör vid sidan av vägen.
kör spoad suki 413 i skogen med 31"däck.
vanliga fel ? alt kan gå sönder japanare rostar kolla bakre delen av ramen .jag har bytt generator ,bromsrör huvudbromscylinder.på min paja .![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
den vill förståss ha en del bensin så där 1.3 blandad körning .
ska väll hänga dit lite större hjul på den snart sitter 245 /75 15
nu. käns väldigt små om man kör vid sidan av vägen.
kör spoad suki 413 i skogen med 31"däck.
vanliga fel ? alt kan gå sönder japanare rostar kolla bakre delen av ramen .jag har bytt generator ,bromsrör huvudbromscylinder.på min paja .
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
kör pajero wagon -95 och jeep cherokee -92
Hjullager fram går runt 20k mil och kostar ca 3k kronor per sida i material. Kan kräva mycket våld att åtgärda = press ett måste.
Sedan har jag åkt på fladdrande tempmätare = kretskort för ca 2.5k kronor, downside är att den nollar även trippen och det går ej att ställa fram.
Skuren ac kompressor = 12k kronor utan koppling, gas och arbete. Fanns ingen pirat till 3,2 :an heller.
Elantenn ca 650kr.
Min är även svår att tanka måste köra med mellan noll och första haket på pumphandtaget vilket är jobbigt när man skall spilla i 80liter, har fått indikation på att backventilen i tankarmaturen kan kärva vilken kostar 2.5k kronor, jag bröt bort ventilen men det blev inte bättre.
Går du på en diesel så byt släpan till kamkedjan vilket har varit väldigt slitna på en del, den var i alla fall billig.
Allt detta mellan 23´ och 25´ mil, inget har varit svårt att åtgärda men Japspriserna är väl saltade.
Har även monterat dieselvärmare och behållt batterierna vilket inte var lätt skruvat.
Sedan har jag åkt på fladdrande tempmätare = kretskort för ca 2.5k kronor, downside är att den nollar även trippen och det går ej att ställa fram.
Skuren ac kompressor = 12k kronor utan koppling, gas och arbete. Fanns ingen pirat till 3,2 :an heller.
Elantenn ca 650kr.
Min är även svår att tanka måste köra med mellan noll och första haket på pumphandtaget vilket är jobbigt när man skall spilla i 80liter, har fått indikation på att backventilen i tankarmaturen kan kärva vilken kostar 2.5k kronor, jag bröt bort ventilen men det blev inte bättre.
Går du på en diesel så byt släpan till kamkedjan vilket har varit väldigt slitna på en del, den var i alla fall billig.
Allt detta mellan 23´ och 25´ mil, inget har varit svårt att åtgärda men Japspriserna är väl saltade.
Har även monterat dieselvärmare och behållt batterierna vilket inte var lätt skruvat.
mvh
Peter W
Willys CJ3 -50
Peter W
Willys CJ3 -50