![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Nu har jag skruvat, kollat och pillat lite, så nu vet jag hur man ställer på en dieselpump.
Jag ska bara pilla dit en laddtrycksmätare sen kommer lite bilder och beskrivning till er som vill ha lite mer orr i maskin och svartrök i skogen
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
//micke
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
patrol skrev:Va Fan![]()
Nu jag blir suuur
talar du av egen erfarenhet eller har du hört rykten om vm-dieselns värmekänslighet?
Problemet med vm är inte värmeutvecklingen under körning utan värmestegring när motorn stannats. Den skjuter upp tempen när cirkulationen slutar.
Blir det så stor skillnad på värmeutvecklingen?
Jag har en polare med iof den äldre 2,1 liters motorn som laddar0,8bar
och den bara tuffar och går.
Är det någon här som har erfarenhet av att ställa på en vm-diesel?
//micke
Den är inte så kul att pilla medTMT skrev:när vi ändå tjatar om att ställa upp pumpar på dieslar här, någon som vet hur fan man ställer upp en radpump om man inte hittar någon juster skruv?
typ MB diesel som dessutom sitter jävligt trångt.
ja okej hmm.... är det den stoooora i mitten man ska skruva in så långt det går då eller?Mathias T skrev:Den är inte så kul att pilla medTMT skrev:när vi ändå tjatar om att ställa upp pumpar på dieslar här, någon som vet hur fan man ställer upp en radpump om man inte hittar någon juster skruv?
typ MB diesel som dessutom sitter jävligt trångt.![]()
Lite översättning om du inte kan finska![]()
![]()
First text:
Idle fine tuning
Second text
Idle coarse tuning.
-CCW decreases idle rpm.
- Should be adjusted ~same amount of degrees as full load
Third text:
Max RPM
- CW increases
Fourth text:
Full load fueling
- CCW increases
- 10% per turn