Lyckades ta mig hem igen körandes på max 1000varv på fyran= 40 km/h. Då höll sig tempen på högre än normalt men inte farligt nära rött.
Nu går funderingarna till vad som är fel några tankar:
Fruset: då borde det väl finnas värme i antingen kupen eller kyl gott om glykol i systemet.
Termostaten: Borde komma värme till kupen?
Vattenpumpen: Var vad jag trodde först att den klarade med att pumpa på låga varv men inte hinner med sen. Men då borde väl inte nivån i burken stiga?
Topplockspackningen: Är vad andra tror att det blivit luftbubblor i systemet med dålig cirkulering som resultat. Den är bytt för inte så länge sen men toppen blev inte fräst eftersom det var mitt i semestern och jag behövde få ihop den. Men jag ser inga bubblor i vattnet har svårt att säga om det luktar avgaser. Oljan ser bra ut.
Nån som kan få nått vettigt ut av det här??
Ska köra in den i verkstan i morrn och börja rota. Börjar med pump och termostat iaf sen blir det väl bara att riva toppen igen om jag inte hittar nått annat.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)