JeepPerformance skrev:trevligt, jag ska suga igenom en weber 40 å en gammarl d24 snurra , de e de ja har hemma så får börja där
ont av typ ett delar?
En diesel turbo mår väl inget bra av att suga från en förgasare va?
Det fattas väl någon typ av tätning har jag för mig, men det kanske inte spelar någon större roll?
Mvh Thomas
/Thomas
.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---OlllllllO
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___ My JEEP are being built!
JeepPerformance skrev:trevligt, jag ska suga igenom en weber 40 å en gammarl d24 snurra , de e de ja har hemma så får börja där
ont av typ ett delar?
En diesel turbo mår väl inget bra av att suga från en förgasare va?
Det fattas väl någon typ av tätning har jag för mig, men det kanske inte spelar någon större roll?
Mvh Thomas
varken diesel eller bensin snurrorna tål att sugas igenom om man inte har en karboontätad turbo men vart man hittar de har ja ingen arning om. man kan fuska lite igenom att placera ett spjällhus efter turbon och låta tex en strombergare sitta framför för att ha sitt spjäll fullt uppet. så gasar man me de spjället mot motorn för att gasa då trotteln sugs upp av suget. då bildas inte detta farliga vaccum som tar död på turbon, nu går ju inte detta på webern då de är bara två spjäll.
JeepPerformance skrev:trevligt, jag ska suga igenom en weber 40 å en gammarl d24 snurra , de e de ja har hemma så får börja där
ont av typ ett delar?
En diesel turbo mår väl inget bra av att suga från en förgasare va?
Det fattas väl någon typ av tätning har jag för mig, men det kanske inte spelar någon större roll?
Mvh Thomas
varken diesel eller bensin snurrorna tål att sugas igenom om man inte har en karboontätad turbo men vart man hittar de har ja ingen arning om. man kan fuska lite igenom att placera ett spjällhus efter turbon och låta tex en strombergare sitta framför för att ha sitt spjäll fullt uppet. så gasar man me de spjället mot motorn för att gasa då trotteln sugs upp av suget. då bildas inte detta farliga vaccum som tar död på turbon, nu går ju inte detta på webern då de är bara två spjäll.
Det funkar inte bättre att bygga in webern i en låda och trycksätta hela lådan?
Såg något exempel på det i någon gammal bok, man fick trixa lite med bränsletrycket också, då man fick öka det lika mycket som turbotrycket.
/Thomas
.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---OlllllllO
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___ My JEEP are being built!
nä någon låda behöver man inte och turbon går fint att trycka igenom med men de blir så mycket mer jobb om ja ska trycka så börjar med ett sugande system för att de e de simplaste . jag kör ju inte mycket med den så de borde ju hålla ett tag. när ja tröttnat på byta turbo så får ja tänka om finns ju ingen plats till en liggande weber bara! ska ja trycka blir de 4 mc gasare
ta ett mekaniskt sprut från saab 900 8 ventilare behövs inget förutom elektrisk soppa pump och fyra hål för spridarna tror det sitter liknande system på porse 928 samt vw golf tidiga gti
bara en slang till turbon sug slan och denna lyfter spjället i spritet som i sin tur ger mer bensin till spridarna
Väntar på lite servicedelar, skulle grejat i helgen, men låg hemma med ryggskott hela helgen blidde inget med det.
Så skall samla på mig lite mer grejer så blir det en riktig långhelg.
Kvar o göra är:
Bromscylindrar bak, nya belägg fram + nya slangar runt om.
Rosten i golvet.
Ny bränsleledning.
Rosten i rutkanten o pula i den nya framrutan.
Sen bör den vara besiktningsduglig iaf, o sen kan det roliga börja
Letar fortfarande efter 15" whitespoke och en smidig liten 2" dämpare.
Dock är ab blocken också dubbelreducerad och lämpar sig väl för att bygga fullflödes oljesystem med extern kylare och filter.
Det är ju dom blocken man vill bygga på när man trimmar.. Ab och ad.
Det är snarare en fördel med ett 1300 block då risken att ramlagerlägena är uppslagna.
Träffade en kille igår som behövde bli av med 4 st whitespoke. Ska höra med honom om de e 15"
Alexander skrev:Dock är ab blocken också dubbelreducerad och lämpar sig väl för att bygga fullflödes oljesystem med extern kylare och filter.
Det är ju dom blocken man vill bygga på när man trimmar.. Ab och ad.
Det är snarare en fördel med ett 1300 block då risken att ramlagerlägena är uppslagna.
Träffade en kille igår som behövde bli av med 4 st whitespoke. Ska höra med honom om de e 15"