Wrangler YJ Goes HardCore by SpeedKing

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Gregerr
Hemmastadd
Inlägg: 119
Blev medlem: sön okt 17, 2010 15:48
Ort: Sälen

Re: Wrangler YJ Goes HardCore by SpeedKing

Inlägg av Gregerr » tis jun 19, 2012 23:53

Riktigt fint! Ser fram emot fortsättningen. :tumbup:
TLC HJ60/61

MB Ge280 -87 Såld
TLC HJ45 -80 Såld
TLC HJ60 -85 37" SPOA Såld
TLC HJ60 -86 Rostig :) Såld
TLC HZJ75 -99 Expedition Såld

optodsl
Guru
Inlägg: 3508
Blev medlem: ons apr 15, 2009 20:25
Ort: Eskilstuna

Re: Wrangler YJ Goes HardCore by SpeedKing

Inlägg av optodsl » ons jun 20, 2012 0:47

Grottulf skrev:
SpeedKing skrev: Bild
Om inte jag ser helt fel om vad som är upp och ner i bilden, så har du nog monterat denna leden 90 grader fel...
håller med Fredrik här

och även om du har 35 graders rörelsemån i jointen så ser det ut som fästet begränsar till mindre

men det kan ju vara så att bilden luras lite
/Magnus

Cheva K2500 -91 6,2TD, i luften axellös
Toyota LC RJ70 -87
www.drawings.hagberga.com

skogsvild
Veteran
Inlägg: 1843
Blev medlem: sön feb 12, 2006 19:22
Ort: Söderköping

Re: Wrangler YJ Goes HardCore by SpeedKing

Inlägg av skogsvild » ons jun 20, 2012 11:44

optodsl skrev:
Grottulf skrev:
SpeedKing skrev: Bild
Om inte jag ser helt fel om vad som är upp och ner i bilden, så har du nog monterat denna leden 90 grader fel...
håller med Fredrik här

och även om du har 35 graders rörelsemån i jointen så ser det ut som fästet begränsar till mindre

men det kan ju vara så att bilden luras lite

Men det har väl ingen betydelse?? Staget Tar ju upp krafter som går i stagets riktning och då spelar det ju ingen roll hur leden är vinklad, eller tänker jag fel??
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck 8) *SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden :)

Spjutet
Guru
Inlägg: 3287
Blev medlem: tis sep 11, 2007 20:51
Ort: Bollebygd N 57° 39.459', E 12° 37.967'
Kontakt:

Re: Wrangler YJ Goes HardCore by SpeedKing

Inlägg av Spjutet » ons jun 20, 2012 11:49

skogsvild skrev: Men det har väl ingen betydelse?? Staget Tar ju upp krafter som går i stagets riktning och då spelar det ju ingen roll hur leden är vinklad, eller tänker jag fel??

Det har nog inte med kraften att göra som dom andra tänker på, utan FLEXIGHETEN..
AUKTORISERAD DÄCKDÅRE!!!

Mail: enesberg[A]gmail.com

SpeedKing
Forumräv
Inlägg: 671
Blev medlem: lör jan 23, 2010 11:18
Ort: Umeå

Re: Wrangler YJ Goes HardCore by SpeedKing

Inlägg av SpeedKing » ons jun 20, 2012 15:17

Hur som... Flexjointen kan bara bottna i sig själv, så det är inget att oroa sig för.

Jockum
Hemmastadd
Inlägg: 235
Blev medlem: sön sep 24, 2006 19:58
Ort: Borås

Re: Wrangler YJ Goes HardCore by SpeedKing

Inlägg av Jockum » tis jun 26, 2012 10:20

Pro-tools bocken, inhandlades den i USA eller England?

Vad fick dig att välja just den? Är det något som skiljer mot ex. Jd2?

//Jocke
GMC Sierra 2500HD -02 Duramax, EFI live, Edge Insight CTS, S&B cold air intake

SpeedKing
Forumräv
Inlägg: 671
Blev medlem: lör jan 23, 2010 11:18
Ort: Umeå

Re: Wrangler YJ Goes HardCore by SpeedKing

Inlägg av SpeedKing » tis jun 26, 2012 21:50

Jag valde Pro Tool maskinen för att den fanns i England.
Jäkligt smidigt å handla där då dom drar bort momsen direkt, vilket var största anledningen. Vet ej hur man gör när man beställer från "icke EU land" när man har firma.
Kollade givetvis USA också, då på en JD2, och slutsumman skulle troligtvis bli ett par tusen dyrare.
Sen blir det smidigare när man beställer fler matriser.

Hoppas att den dyker upp på torsdag :jump:

//John

Jockum
Hemmastadd
Inlägg: 235
Blev medlem: sön sep 24, 2006 19:58
Ort: Borås

Re: Wrangler YJ Goes HardCore by SpeedKing

Inlägg av Jockum » tis jun 26, 2012 22:42

England är helt klart smidigt att handla från, bra priser på frakt brukar det vara också. Som "privatist" får jag kolla på priserna inc. vat vilket suger lite, men vad gör man inte för Jeepen.

Släng upp lite bilder när du får paketet så vi övriga kan drägla lite.

Antar att du beställde från Stakesys, hur var de i kundbemötande och snabbhet?

//Jocke
GMC Sierra 2500HD -02 Duramax, EFI live, Edge Insight CTS, S&B cold air intake

SpeedKing
Forumräv
Inlägg: 671
Blev medlem: lör jan 23, 2010 11:18
Ort: Umeå

Re: Wrangler YJ Goes HardCore by SpeedKing

Inlägg av SpeedKing » ons jun 27, 2012 9:01

Japp. Stakesys blev det. Snabb mailrespons, snabb leverans. Helnöjd hittills.
Bilder kommer.

tailguard
Rutinerad
Inlägg: 286
Blev medlem: lör jan 10, 2009 16:48
Ort: Nyköping

Re: Wrangler YJ Goes HardCore by SpeedKing

Inlägg av tailguard » fre jun 29, 2012 15:16

SpeedKing skrev:Japp. Stakesys blev det. Snabb mailrespons, snabb leverans. Helnöjd hittills.
Bilder kommer.
Vad köpte du för böj segment till den?
Skrev Eddie
Team Psykbryt
-------------------------------------------------------
XJ 94
Impreza GT 99(nu med Sti motor) Skrotad :O)
Nissan Navara 06
2 st kyosho inferno 1:8
I st Traxxas Summit crawl bil
IH 150C från 63 Biltransport (Såld 130809)

SpeedKing
Forumräv
Inlägg: 671
Blev medlem: lör jan 23, 2010 11:18
Ort: Umeå

Re: Wrangler YJ Goes HardCore by SpeedKing

Inlägg av SpeedKing » tor jan 03, 2013 17:52

tailguard skrev:
SpeedKing skrev:Japp. Stakesys blev det. Snabb mailrespons, snabb leverans. Helnöjd hittills.
Bilder kommer.
Vad köpte du för böj segment till den?
Men oj då Eddie, har visst missat din fråga. :rodnar:

33,4 och 48,7 tror jag det var. Smidigt att få tag i rör då det är vanliga sprinkler och vattenledningar.
Dessa duger gott till "garneringen" som mest är för syns skull.

//John

SpeedKing
Forumräv
Inlägg: 671
Blev medlem: lör jan 23, 2010 11:18
Ort: Umeå

Re: Wrangler YJ Goes HardCore by SpeedKing

Inlägg av SpeedKing » tor jan 03, 2013 18:01

:jump: :jump: Nu har jag kommit till en milstolpe i byggandet. Har börjat sätta ihop framaxeln.
Och i morgon får jag proffshjälp med chimsandet, jäkligt skönt.
Ska passa på att lära mig hur man gör. Så kanske jag kan gå an på bakaxeln själv, för nu har jag alla delar som behövs.

Receptet blir:
Fram: D44 med Eaton E locker med ny 4,88:1, samtliga lager och tätningar nytt.
Bak: D60-2 med standard diffbroms (kanske påspänd om det går) och dito utväxling, även där nya lager och tätningar.

På återseende :beer:

Robe
Guru
Inlägg: 2718
Blev medlem: mån mar 05, 2012 13:34
Ort: Uppsala

Re: Wrangler YJ Goes HardCore by SpeedKing

Inlägg av Robe » tor jan 03, 2013 20:54

Äntligen en update!
Kontakt: r.westerlund@gmail.com

@ReconExpedition på Facebook
@ReconYJ_Swe på Instagram

SpeedKing
Forumräv
Inlägg: 671
Blev medlem: lör jan 23, 2010 11:18
Ort: Umeå

Re: Wrangler YJ Goes HardCore by SpeedKing

Inlägg av SpeedKing » mån jan 21, 2013 13:10

Tjo!!

Jag har faktiskt gjort en del på bilen, även fast det inte syns här :lol:

Har bara inte varit så aktiv med datoreländet.

Båda axlarna är inshimsade med nya 4,88:1 utväxlingar, hela framaxeln är komplett ihopskruvad med allt nytt. Känns jäkligt skönt :jump:
Bakaxeln ska få nya bärarmar, bara jag har bestämt mig hur jag ska göra. Även nya skivbromsar med separat handbroms är på gång där.

Nu senast så blev det en ny front.

Bild

Tycker ni detta ser bra och är intresserad av en front så kanske jag kan göra någon extra medans man redan är kladdig om fingrarna :P
Inget roligt jobb, men nu har man allt i ordning för att fortsätta.

På återseende :)

ErraN_XJ
Veteran
Inlägg: 1558
Blev medlem: tis dec 21, 2010 18:23
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Wrangler YJ Goes HardCore by SpeedKing

Inlägg av ErraN_XJ » ons maj 15, 2013 15:04

Hur går de med bakvagnen då? E sugen på å se hur de blir nu! :jump: :woot:
#JeepGaraget


:thefinger:


#Offroaders Bohuslän

Skriv svar