transport av jeep från bolnäs till sthlm

Behöver du transporthjälp, mekhjälp eller står du strandad någonstanns så är detta delen för dig.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Thompson
Rutinerad
Inlägg: 306
Blev medlem: ons okt 27, 2010 23:54

transport av jeep från bolnäs till sthlm

Inlägg av Thompson » ons jun 20, 2012 20:28

har fått napp på en skjysst jeep j20 och vill få den hem till stockholm.

har bokat upp nästa helg ( lör 30/6 sön1/7 ) att hämta den men har själv inget att hämta den med eller erfarenhet av hur man går till väga för längre transporter.

alla tips mottages gärna:
"proffesional beardo"

sverker
Rutinerad
Inlägg: 409
Blev medlem: lör okt 08, 2011 19:33
Ort: Solna/Åtvidaberg

Re: transport av jeep från bolnäs till sthlm

Inlägg av sverker » ons jun 20, 2012 20:46

Vad har den för tjänstevikt? Du kan sedan dra av ca 100 kg från det för att få bruttovikt utan förare och full tank men lägga till för ev annan bråte. Enl google bör den väga runt 2 ton, så det går åt ett rejält släp. Det brukade finnas annonser från en firma i Bromma som hyr ut både dragbil och släp, och en annan som hyr ut släp i Vallentuna som har tillräcklig lastkapacitet men det krävs givetvis BE-kort för att köra ekipaget.

Om du söker på biltransport under tjänster på blocket finns det en hel del firmor som kan hämta den åt dig.

rickard
Hemmastadd
Inlägg: 132
Blev medlem: tis feb 03, 2009 15:51
Ort: Östervåla

Re: transport av jeep från bolnäs till sthlm

Inlägg av rickard » sön jun 24, 2012 16:02

tja

vet inte riktigt vad du är ute efter med ditt inlägg, men vill du leja bort det så kanske det kan vara något för mig.

lilla haken är dock att jag måste fixa en broms och ett hjullager på mitt släp i veckan, får väl reda på måndag hur lång tid det kan ta att få hem delar..

lastar strax över 2 ton lagligt och jag har e-kort..

jag gör det ju isf för en rimlig ersättning (slitage & soppa på bil o släp, + rimlig timlön)

Edit: kollade upp en av dom som fanns på blocket och det var rejäla bilar, tjäntevikt över 2500 kg så det blir lite för tungt och jag måste mäta släpet lite pga det stora axelavståndet. kingcab får ju plats utan problem men denna är 30 cm längre..

den går inte att köra eller? man får ju åka till bes... så boka tid på hemmaplan och kör dit.. :)

Thompson
Rutinerad
Inlägg: 306
Blev medlem: ons okt 27, 2010 23:54

Re: transport av jeep från bolnäs till sthlm

Inlägg av Thompson » mån jun 25, 2012 19:58

du har rätt jag glömde skriva lite info på bilen för att lättare få hjälp.

jeep j20 pickup

2,6 ton tung hjulbas på 3,3 meter total längd på 5,7 meter samt bredd på 2,3 meter

om du fortfarande är intresserad av att hjälpa så skicka mig ett pm, jag är inne och kollar varje dag
"proffesional beardo"

Thompson
Rutinerad
Inlägg: 306
Blev medlem: ons okt 27, 2010 23:54

Re: transport av jeep från bolnäs till sthlm

Inlägg av Thompson » mån jul 02, 2012 22:47

jeepen är nu framme och allting gick smidigt utan olyckor

och efter lite skitiga fingrar så gick den stadigt också

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9WntDKB_tBk&feature=plcp[/youtube]
"proffesional beardo"

Skriv svar