Finns det några som kör cross här på forumet?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Finns det några som kör cross här på forumet?
Är mest intresserad av vad ni har för stövlar å skydd
Är det nån vits å lägga dryga 4000 spänn på ett par stövlar tex?
Står i färd att skaffa ett par Alpinestar Tech 10, svindyra! men de verkar ju jävligt bra
Är det nån vits å lägga dryga 4000 spänn på ett par stövlar tex?
Står i färd att skaffa ett par Alpinestar Tech 10, svindyra! men de verkar ju jävligt bra
GMC Sierra 1500 SLT Z71 -98
-
- Forumräv
Re: Finns det några som kör cross här på forumet?
Har kört enduro på motionärsnivå å så dyra stövlar hade jag inte köpt men dom är säkert jättebra. Hade Sinisalo stövlar för drygt halva priset har jag för mig å det funkade bra!
Willys cj2a
Volvo L2304
kingquad 750LE
Volvo L2304
kingquad 750LE
Även jag har kört enduro. Rejäla stövlar är såklart ett måste, men Tech7 räcker gott tycker jag. Jag sålde just ett par på blocket för 1500, brukar dyka upp lite då och då.
TEAM HORRED CUSTOMS
-
- Rutinerad
Håller med, en stövel kring 2000kr brukar vara av bra kvalisort och säker. Stövel och ryggskydd är det viktigaste! Utom hjälm såklart
Ridestore.se har bra grejer till vettiga priser.
Vidare så rekomenderar jag en skydds jacka, alla skydd för överkroppen jäkligt smidigt.
Ridestore.se har bra grejer till vettiga priser.
Vidare så rekomenderar jag en skydds jacka, alla skydd för överkroppen jäkligt smidigt.
Utan 4x4 för tillfället, åker cross och båt just nu
Jag kör med Sidi crossfire srs stövlar för 4499:- och dom är lätt de bästa och skönaste jag haft.
Finns allt i reservdelar att köpa till dom tex så sitter sulan skruvad med 17 skruv så börjar de bli slitna är det bara köpa ny för 300:-
Jag kör bara med bröstplatta samt ryggplatta för tyckte tex armbågsskydden ströp blodtillförseln i armarna = stumma underarmar om man drog åt banden så pass mycket så skydden satt kvar där dom skulle.
http://carlaproshop.jetshop.se/sidi-cro ... c-544.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Finns allt i reservdelar att köpa till dom tex så sitter sulan skruvad med 17 skruv så börjar de bli slitna är det bara köpa ny för 300:-
Jag kör bara med bröstplatta samt ryggplatta för tyckte tex armbågsskydden ströp blodtillförseln i armarna = stumma underarmar om man drog åt banden så pass mycket så skydden satt kvar där dom skulle.
http://carlaproshop.jetshop.se/sidi-cro ... c-544.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck *SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden
Så här vill jag att det ska kännasdom är lätt de bästa och skönaste jag haft.
Lutar åt ett par såna här.
http://www.24mx.se/motocross/p/cross-st ... ovlar/k72/" onclick="window.open(this.href);return false;
Funderar även på ett par brallor, men vad har de för storlekssystem?
På 24mx står det bara hur lång modellen på bilden är å vad han har för storlek (180 cm, str 32) det säger ju inget alls?? eller...
Jag är 187 cm vad bör jag ha då??
Edit: hjärnsläpp, vet vad jag har för byxstorlek
Senast redigerad av GmcSierra den tis sep 18, 2012 22:24, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Forumräv
jag funderar starkt på att motionsköra dock ...så tips och knep uppskattas
fixa hoj är inget problem !
fixa hoj är inget problem !
Volvo 945 Gl
Suzuki SJ 413 long, blivande bil o skogsleksak "suzzelo"
har kört
Suzuki sj 410 A-traktor "Suzzan"
0730850340
Om man vattnar en suzuki SJ, blir den en 5" högre då eller blire en vitara ?
Suzuki SJ 413 long, blivande bil o skogsleksak "suzzelo"
har kört
Suzuki sj 410 A-traktor "Suzzan"
0730850340
Om man vattnar en suzuki SJ, blir den en 5" högre då eller blire en vitara ?
Kör också cross när man hinner med de.
Köp först alla skydd sen cross, ett bra tips. Jag gjorde tvärtom, tänkte äh va fan måste ju få testa den. Höll på bryta foten nästan direkt Blev dock bara en ordentlig stukning
Köp först alla skydd sen cross, ett bra tips. Jag gjorde tvärtom, tänkte äh va fan måste ju få testa den. Höll på bryta foten nästan direkt Blev dock bara en ordentlig stukning
Crosstövlar o andra skydd har jag köpt från Blocket när jag skulle ha tag i det, det brukar vara ganska billigt begagnat.
Förutom hjälm, det tycker jag kan vara värt att köpa en ny, så man vet att den är ok.
Förutom hjälm, det tycker jag kan vara värt att köpa en ny, så man vet att den är ok.
Beg stövlar är nått av den sämsta investering man kan göra när det gäller skydd.
När en stövel är nått sånär ny så är den styv runt vristen osv men med tiden blir den sladdrig och skyddar inte mycket vid vickning.
När en stövel är nått sånär ny så är den styv runt vristen osv men med tiden blir den sladdrig och skyddar inte mycket vid vickning.
--------------------------------------------
Willys CJ3 -49 6.2TD/TH350/D20/LJ70 axlar /37x13 bogger
Swe skrev: När en stövel är nått sånär ny så är den styv runt vristen osv men med tiden blir den sladdrig och skyddar inte mycket vid vickning.
Det där beror ju på vad det är för stövel, tex stövlar som är "ledade" brukar ha hårtplast runt ankeln osv osv och de kommer alltid vara styva hur gamla de än är
Jag har haft mina i 2 år och de känns som nya fortfarande
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck *SÅLD*
Givetvis finns det olika sorters stövlar.
--------------------------------------------
Mina är också stenhårda, nästan som slalompjäxor fastän de nog är rätt välanvända.
Jag skulle egentligen vilja ha lite mjukare så det iaf går att gå med dem kortare sträckor...
Då jag mest kör offroad/enduro, och kanske tar cykeln när jag ska iväg på något ärende...
Jag skulle egentligen vilja ha lite mjukare så det iaf går att gå med dem kortare sträckor...
Då jag mest kör offroad/enduro, och kanske tar cykeln när jag ska iväg på något ärende...
Nu har jag invigt mina nya stövlar, å jädrans va nöjd jag är de känns riktigt bra! Ett par Tech 8 blev det, nedsatta 800:- till 3000:- på 24mx.
Än så länge känns det väl värt pengarna
Kan ju va lite intressant å diskutera hojar oxå....
Jag är ju relativt ny inom detta å kör en gammal YZ250 från 94, 2-takt alltså
Vad kör ni andra på? å vad gillar ni, 2-takt eller 4-takt?
Brukar alltid bli intressanta diskusioner när det ämnet kommer på tal....
En kompis till mig påstår att om jag prövar en 4-taktare en gång så kommer jag aldrig vilja sätta mig på min gamla cross igen.... stämmer det, tror ni?
Än så länge känns det väl värt pengarna
Kan ju va lite intressant å diskutera hojar oxå....
Jag är ju relativt ny inom detta å kör en gammal YZ250 från 94, 2-takt alltså
Vad kör ni andra på? å vad gillar ni, 2-takt eller 4-takt?
Brukar alltid bli intressanta diskusioner när det ämnet kommer på tal....
En kompis till mig påstår att om jag prövar en 4-taktare en gång så kommer jag aldrig vilja sätta mig på min gamla cross igen.... stämmer det, tror ni?