Wrangler YJ Goes HardCore by SpeedKing
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Wrangler YJ Goes HardCore by SpeedKing
Riktigt fint! Ser fram emot fortsättningen.
TLC HJ60/61
MB Ge280 -87 Såld
TLC HJ45 -80 Såld
TLC HJ60 -85 37" SPOA Såld
TLC HJ60 -86 Rostig Såld
TLC HZJ75 -99 Expedition Såld
MB Ge280 -87 Såld
TLC HJ45 -80 Såld
TLC HJ60 -85 37" SPOA Såld
TLC HJ60 -86 Rostig Såld
TLC HZJ75 -99 Expedition Såld
Re: Wrangler YJ Goes HardCore by SpeedKing
håller med Fredrik härGrottulf skrev:Om inte jag ser helt fel om vad som är upp och ner i bilden, så har du nog monterat denna leden 90 grader fel...SpeedKing skrev:
och även om du har 35 graders rörelsemån i jointen så ser det ut som fästet begränsar till mindre
men det kan ju vara så att bilden luras lite
Re: Wrangler YJ Goes HardCore by SpeedKing
optodsl skrev:håller med Fredrik härGrottulf skrev:Om inte jag ser helt fel om vad som är upp och ner i bilden, så har du nog monterat denna leden 90 grader fel...SpeedKing skrev:
och även om du har 35 graders rörelsemån i jointen så ser det ut som fästet begränsar till mindre
men det kan ju vara så att bilden luras lite
Men det har väl ingen betydelse?? Staget Tar ju upp krafter som går i stagets riktning och då spelar det ju ingen roll hur leden är vinklad, eller tänker jag fel??
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck *SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden
-
- Guru
- Inlägg: 3287
- Blev medlem: tis sep 11, 2007 20:51
- Ort: Bollebygd N 57° 39.459', E 12° 37.967'
- Kontakt:
Re: Wrangler YJ Goes HardCore by SpeedKing
skogsvild skrev: Men det har väl ingen betydelse?? Staget Tar ju upp krafter som går i stagets riktning och då spelar det ju ingen roll hur leden är vinklad, eller tänker jag fel??
Det har nog inte med kraften att göra som dom andra tänker på, utan FLEXIGHETEN..
AUKTORISERAD DÄCKDÅRE!!!
Mail: enesberg[A]gmail.com
Mail: enesberg[A]gmail.com
Re: Wrangler YJ Goes HardCore by SpeedKing
Hur som... Flexjointen kan bara bottna i sig själv, så det är inget att oroa sig för.
Re: Wrangler YJ Goes HardCore by SpeedKing
Pro-tools bocken, inhandlades den i USA eller England?
Vad fick dig att välja just den? Är det något som skiljer mot ex. Jd2?
//Jocke
Vad fick dig att välja just den? Är det något som skiljer mot ex. Jd2?
//Jocke
GMC Sierra 2500HD -02 Duramax, EFI live, Edge Insight CTS, S&B cold air intake
Re: Wrangler YJ Goes HardCore by SpeedKing
Jag valde Pro Tool maskinen för att den fanns i England.
Jäkligt smidigt å handla där då dom drar bort momsen direkt, vilket var största anledningen. Vet ej hur man gör när man beställer från "icke EU land" när man har firma.
Kollade givetvis USA också, då på en JD2, och slutsumman skulle troligtvis bli ett par tusen dyrare.
Sen blir det smidigare när man beställer fler matriser.
Hoppas att den dyker upp på torsdag
//John
Jäkligt smidigt å handla där då dom drar bort momsen direkt, vilket var största anledningen. Vet ej hur man gör när man beställer från "icke EU land" när man har firma.
Kollade givetvis USA också, då på en JD2, och slutsumman skulle troligtvis bli ett par tusen dyrare.
Sen blir det smidigare när man beställer fler matriser.
Hoppas att den dyker upp på torsdag
//John
Re: Wrangler YJ Goes HardCore by SpeedKing
England är helt klart smidigt att handla från, bra priser på frakt brukar det vara också. Som "privatist" får jag kolla på priserna inc. vat vilket suger lite, men vad gör man inte för Jeepen.
Släng upp lite bilder när du får paketet så vi övriga kan drägla lite.
Antar att du beställde från Stakesys, hur var de i kundbemötande och snabbhet?
//Jocke
Släng upp lite bilder när du får paketet så vi övriga kan drägla lite.
Antar att du beställde från Stakesys, hur var de i kundbemötande och snabbhet?
//Jocke
GMC Sierra 2500HD -02 Duramax, EFI live, Edge Insight CTS, S&B cold air intake
Re: Wrangler YJ Goes HardCore by SpeedKing
Japp. Stakesys blev det. Snabb mailrespons, snabb leverans. Helnöjd hittills.
Bilder kommer.
Bilder kommer.
Re: Wrangler YJ Goes HardCore by SpeedKing
Vad köpte du för böj segment till den?SpeedKing skrev:Japp. Stakesys blev det. Snabb mailrespons, snabb leverans. Helnöjd hittills.
Bilder kommer.
Skrev Eddie
Team Psykbryt
-------------------------------------------------------
XJ 94
Impreza GT 99(nu med Sti motor) Skrotad :O)
Nissan Navara 06
2 st kyosho inferno 1:8
I st Traxxas Summit crawl bil
IH 150C från 63 Biltransport (Såld 130809)
Team Psykbryt
-------------------------------------------------------
XJ 94
Impreza GT 99(nu med Sti motor) Skrotad :O)
Nissan Navara 06
2 st kyosho inferno 1:8
I st Traxxas Summit crawl bil
IH 150C från 63 Biltransport (Såld 130809)
Re: Wrangler YJ Goes HardCore by SpeedKing
Men oj då Eddie, har visst missat din fråga.tailguard skrev:Vad köpte du för böj segment till den?SpeedKing skrev:Japp. Stakesys blev det. Snabb mailrespons, snabb leverans. Helnöjd hittills.
Bilder kommer.
33,4 och 48,7 tror jag det var. Smidigt att få tag i rör då det är vanliga sprinkler och vattenledningar.
Dessa duger gott till "garneringen" som mest är för syns skull.
//John
Re: Wrangler YJ Goes HardCore by SpeedKing
Nu har jag kommit till en milstolpe i byggandet. Har börjat sätta ihop framaxeln.
Och i morgon får jag proffshjälp med chimsandet, jäkligt skönt.
Ska passa på att lära mig hur man gör. Så kanske jag kan gå an på bakaxeln själv, för nu har jag alla delar som behövs.
Receptet blir:
Fram: D44 med Eaton E locker med ny 4,88:1, samtliga lager och tätningar nytt.
Bak: D60-2 med standard diffbroms (kanske påspänd om det går) och dito utväxling, även där nya lager och tätningar.
På återseende
Och i morgon får jag proffshjälp med chimsandet, jäkligt skönt.
Ska passa på att lära mig hur man gör. Så kanske jag kan gå an på bakaxeln själv, för nu har jag alla delar som behövs.
Receptet blir:
Fram: D44 med Eaton E locker med ny 4,88:1, samtliga lager och tätningar nytt.
Bak: D60-2 med standard diffbroms (kanske påspänd om det går) och dito utväxling, även där nya lager och tätningar.
På återseende
Re: Wrangler YJ Goes HardCore by SpeedKing
Äntligen en update!
Re: Wrangler YJ Goes HardCore by SpeedKing
Tjo!!
Jag har faktiskt gjort en del på bilen, även fast det inte syns här
Har bara inte varit så aktiv med datoreländet.
Båda axlarna är inshimsade med nya 4,88:1 utväxlingar, hela framaxeln är komplett ihopskruvad med allt nytt. Känns jäkligt skönt
Bakaxeln ska få nya bärarmar, bara jag har bestämt mig hur jag ska göra. Även nya skivbromsar med separat handbroms är på gång där.
Nu senast så blev det en ny front.
Tycker ni detta ser bra och är intresserad av en front så kanske jag kan göra någon extra medans man redan är kladdig om fingrarna
Inget roligt jobb, men nu har man allt i ordning för att fortsätta.
På återseende
Jag har faktiskt gjort en del på bilen, även fast det inte syns här
Har bara inte varit så aktiv med datoreländet.
Båda axlarna är inshimsade med nya 4,88:1 utväxlingar, hela framaxeln är komplett ihopskruvad med allt nytt. Känns jäkligt skönt
Bakaxeln ska få nya bärarmar, bara jag har bestämt mig hur jag ska göra. Även nya skivbromsar med separat handbroms är på gång där.
Nu senast så blev det en ny front.
Tycker ni detta ser bra och är intresserad av en front så kanske jag kan göra någon extra medans man redan är kladdig om fingrarna
Inget roligt jobb, men nu har man allt i ordning för att fortsätta.
På återseende
Re: Wrangler YJ Goes HardCore by SpeedKing
Hur går de med bakvagnen då? E sugen på å se hur de blir nu!
#JeepGaraget
#Offroaders Bohuslän
#Offroaders Bohuslän