Att det finns så dumma människor!!!

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Sdkfz251
Guru
Inlägg: 3111
Blev medlem: fre jun 08, 2007 0:47
Ort: Båstad

Att det finns så dumma människor!!!

Inlägg av Sdkfz251 » lör apr 27, 2013 0:13

Sitter och kollar på TV4FXL, något om några feta, dryga jänkare som bogserar bilar... Folk blir förbannade och gapar och skriker. Sedan är det någon dryg jänkare som är delgivningsman i New York och som håsar upp sitt jobb som om det vore livsfarligt.

Inte nog med detta... Nu är det någon Wrestling-fjant som ska hämnas... Han gapar och skriker om skitsaker som han målar upp som om det vore Koreakriget 2.0.

U know what i´m sayin? :poke:

Att en nation utmålar sig som feta dryga idioter är ett under. Man har tydligen ingen självakting alls. Som tur var är jag Anglofil och ingen jänke dyrkare :tumbup:

Jag tror nog att jänkare är det mest degenarede folket på jorden. Jag skulle skämmas över att köra amerikanskt... :tumbup:

Den enda vettiga jänkaren jag känner till på rak arm är väl Michael Moore, :tumbup:
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Re: Att det finns så dumma människor!!!

Inlägg av Roger Patrol » lör apr 27, 2013 0:21

jag har hittat en annan kanal... finns nog på din tv oxå :mrgreen:
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

Sdkfz251
Guru
Inlägg: 3111
Blev medlem: fre jun 08, 2007 0:47
Ort: Båstad

Re: Att det finns så dumma människor!!!

Inlägg av Sdkfz251 » lör apr 27, 2013 0:24

Jo visst finns det det, tyvärr är jag en History/National Geographic/Discovery tittare... och dessa är nerlusade med feltrummade amerikanska bikers som kasstar pallar genom gipsväggar och gapar och skriker om skitsaker. För mig är faktakanaler om just FAKTA och inte några idioter som bråkar om skitsaker som om de vore 5 år.
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Re: Att det finns så dumma människor!!!

Inlägg av Roger Patrol » lör apr 27, 2013 0:29

Sdkfz251 skrev:Jo visst finns det det, tyvärr är jag en History/National Geographic/Discovery tittare... och dessa är nerlusade med feltrummade amerikanska bikers som kasstar pallar genom gipsväggar och gapar och skriker om skitsaker. För mig är faktakanaler om just FAKTA och inte några idioter som bråkar om skitsaker som om de vore 5 år.
haha så sant .. nu blir det till å sova. i morrn är det offroad i brändåsen :woot:
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

henke_99
4x4xnerd
Inlägg: 8407
Blev medlem: sön jun 29, 2008 13:20
Ort: Ulricehamn

Re: Att det finns så dumma människor!!!

Inlägg av henke_99 » lör apr 27, 2013 8:11

Nog för att stora delar av befolkningen är blåsta där borta det kan jag hålla med om, men en sak dom verkligen kan är att bygga bilar som tål att brukas. (om man nu inte tittar så noga på elektroniken, men den har nog faktiskt blivit lite bättre på senare år)
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.

GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.

Opel Kadett GSI 16v -89.

Fullsize Offroaders

Vafalls
Hemmastadd
Inlägg: 149
Blev medlem: mån mar 05, 2012 23:58
Ort: Laholm

Re: Att det finns så dumma människor!!!

Inlägg av Vafalls » lör apr 27, 2013 8:15

henke_99 skrev:Nog för att stora delar av befolkningen är blåsta där borta det kan jag hålla med om, men en sak dom verkligen kan är att bygga bilar som tål att brukas. (om man nu inte tittar så noga på elektroniken, men den har nog faktiskt blivit lite bättre på senare år)


:P :beer: :tumbup: :woot:

Sebbesala
Forumräv
Inlägg: 940
Blev medlem: mån jul 04, 2011 23:15
Ort: Sala

Re: Att det finns så dumma människor!!!

Inlägg av Sebbesala » lör apr 27, 2013 8:23

Allt är ju så gjort för tv, är ju samma sak med svenska program, fast kanske inte i samma utsträckning.

Men kollar man på dom amerikanska fiske/olje/guld/mc/bil/polis/gruv programmen som går på discovery och liknande så säger ju alla stolt att det dom håller på med är skitfarligt, men nån måste ju göra det :roll:

Samma jobb i sverige är ju inte alls lika farliga, för vi har ju lite vett i skallen :wink:
Cheva s10 blazer -95, höjd några tum, rensad invändigt, hemmabyggd breddad/höjd framvagn, 31" sulor
Cheva s10 -96, 2wd, luftfjädrad *Sommarbrukis*

Höjdskillnad på ca halvmetern på bilarna ;)

henke_99
4x4xnerd
Inlägg: 8407
Blev medlem: sön jun 29, 2008 13:20
Ort: Ulricehamn

Re: Att det finns så dumma människor!!!

Inlägg av henke_99 » lör apr 27, 2013 8:32

Jag har faktiskt nån gång sett nåt program på discovery om det svenska skogsbruket, dom som medverkade var ju inte så fjolliga som amerikanerna brukar vara. Men dom som gjort programmet hade satsat dom flesta av sina resurser på att få det att se ut som att deras jobb var totalt livsfarligt och slutade med omedelbar död så fort nånting eventuellt skulle gå lite annorlunda än vad som var tänkt...

Så många gånger är det nog inte arbetarna som filmas som försöker ge intrycket av livsfara hela tiden utan det är dom som gjort programmet skyldiga till. Att ratta en skogsmaskin ute i terrängen är ju inget direkt livsfarligt... (fast en annan kanske är lite yrkesskadad, kör ju trots allt själv omkring med maskiner på typ 30 ton ute i terrängen så för "stabor" som åker nissan micra är dom ju rätt stora)
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.

GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.

Opel Kadett GSI 16v -89.

Fullsize Offroaders

Sebbesala
Forumräv
Inlägg: 940
Blev medlem: mån jul 04, 2011 23:15
Ort: Sala

Re: Att det finns så dumma människor!!!

Inlägg av Sebbesala » lör apr 27, 2013 8:59

Precis, kontorsfolk brukar ju backa några meter bara man öppnar kranarna på gaskärran :lol:
Cheva s10 blazer -95, höjd några tum, rensad invändigt, hemmabyggd breddad/höjd framvagn, 31" sulor
Cheva s10 -96, 2wd, luftfjädrad *Sommarbrukis*

Höjdskillnad på ca halvmetern på bilarna ;)

sommar
Nybörjare
Inlägg: 3
Blev medlem: tis okt 02, 2012 12:36

Re: Att det finns så dumma människor!!!

Inlägg av sommar » lör apr 27, 2013 10:15

Vadå du kan ju inte dömma ett helt folk utifrån några få personer som är tillsagda av regissören att bete sig på ett visst sätt. det kallas för skådespeleri, det är bara underhållning även om det ser ut som att vara "dokumentär".
Faktum är att amerikanarna är bra mycket varmare och ett mera hjälpsamt folk än vad jag kan säga om svenskarna som jag tycker kan vara ganska kalla och opersonliga och allmänt inskränkta.
Har du aldrig träffat någon amerikan och lärt känna folket på plats och inte igenom TV så tycker jag du borde tänka om..
Visst finns det urblåsta personer, men det finns det också i Sverige.
Sverige och svenskarna är ganska naiva och tror vi är överlägsna och osårbara när det gäller det mesta men det är bara ett tecken på ett isolerat och hjärntvättat folk.

OBELIX
OffroadGeek
Inlägg: 4729
Blev medlem: mån maj 11, 2009 22:14
Ort: Söderköping

Re: Att det finns så dumma människor!!!

Inlägg av OBELIX » lör apr 27, 2013 10:34

För en tid sedan gick det nån serie på TV som handlade om Göta kanal. Och mycket av den utspelades tydligen här i Söderköping (har ju inte själv TV) Då hade produktionsledningen "råkat" hitta några av dom största stolpskotten som bor i denna stad- och naturligtvis var dom ju tvungna att följa deras vardag kring kanalen sommartid. Och numera så verkar det som dessa två juveler har satt normen för hur just en Söderköpingsbo ser ut och fungerar när man pratar med folk bortifrån.

Det är rätt konstigt att TV kan ha så djävla förmåga att påverka allmänhetens syn beroende på hur dom vill vinkla och klippa saker och ting.

Och angående USA:s befolkning så finns det mycket fördomar- och mycket kanske stämmer, andra är rena myter. Jag kan varken bekräfta eller dementera dom då jag aldrig varit i staterna.

Men en sak har jag lärt mej i alla fall när det gäller deras bilbyggartalanger: Dom tar till så dom VET att det håller, Mr Myshiagi på Toyobishi tar till hundra ingengörer som räknar ut exakt vad som behövs för det ska hålla. Hmm, detta har väl ändrats på senare år tydligen då det står en Cheva på parkeringen utanför som mest på minner om en liten micra eller nåt...

SKREV OBELIX

(som vanlig svävar ut i det oändliga O.T. träsket)
Bil-lös nu, förutom min 745:a

Bärsärk
Användare
Inlägg: 40
Blev medlem: lör sep 01, 2012 9:41

Re: Att det finns så dumma människor!!!

Inlägg av Bärsärk » lör apr 27, 2013 11:38

Ja om du tar programmen du pratar om på allvar så är du ju tydligen på samma nivå som de som "hollywood" vill tvinga på sina ideer och ideal, så du kanske har mer gemensamt med gemene jänkare än du låtsas om...
Angående fordon så är det väll rätt många kategorier där jänkare är överlägsna jämfört med europeiska eller japanska.

Huggormen
Hemmastadd
Inlägg: 114
Blev medlem: ons feb 06, 2013 16:25
Ort: Häggeby

Re: Att det finns så dumma människor!!!

Inlägg av Huggormen » lör apr 27, 2013 14:59

Någon har ju lyckats med att få svenska folket att tro att Filip o Fredrik och dom här två töntarna från Ullared är roliga, jo tjäna vilket skit..........

Amazon_Sleper
Beroende
Inlägg: 1011
Blev medlem: sön sep 05, 2010 19:53
Ort: Krokån (sollefteå)

Re: Att det finns så dumma människor!!!

Inlägg av Amazon_Sleper » mån apr 29, 2013 0:09

:lol2: :tumbup:
Bättre lyssna till den kolv som sprack än allri ha trimma..

Skruvar: Ford F150 -89 351w å 33" Å diverse annat..

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Att det finns så dumma människor!!!

Inlägg av Lasse Suzican » mån apr 29, 2013 0:18

Bärsärk skrev:Angående fordon så är det väll rätt många kategorier där jänkare är överlägsna jämfört med europeiska eller japanska.
Jaha???
I vadå????
Förutom att bygga stooort, alltså...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

Skriv svar