Att det finns så dumma människor!!!

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Att det finns så dumma människor!!!

Inlägg av Lasse Suzican » mån apr 29, 2013 0:20

Sebbesala skrev:Men kollar man på dom amerikanska fiske/olje/guld/mc/bil/polis/gruv programmen som går på discovery och liknande så säger ju alla stolt att det dom håller på med är skitfarligt, men nån måste ju göra det :roll:

Samma jobb i sverige är ju inte alls lika farliga, för vi har ju lite vett i skallen :wink:
Kan ofta vara ganska farligt att hämta bilar i Sverige också. Många människor är inte kloka...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

ifconfig
Rutinerad
Inlägg: 487
Blev medlem: lör feb 05, 2011 16:02
Ort: Hörby, Skåne

Re: Att det finns så dumma människor!!!

Inlägg av ifconfig » mån apr 29, 2013 8:10

sommar skrev:Vadå du kan ju inte dömma ett helt folk utifrån några få personer som är tillsagda av regissören att bete sig på ett visst sätt. det kallas för skådespeleri, det är bara underhållning även om det ser ut som att vara "dokumentär".
Faktum är att amerikanarna är bra mycket varmare och ett mera hjälpsamt folk än vad jag kan säga om svenskarna som jag tycker kan vara ganska kalla och opersonliga och allmänt inskränkta.
Har du aldrig träffat någon amerikan och lärt känna folket på plats och inte igenom TV så tycker jag du borde tänka om..
Visst finns det urblåsta personer, men det finns det också i Sverige.
Sverige och svenskarna är ganska naiva och tror vi är överlägsna och osårbara när det gäller det mesta men det är bara ett tecken på ett isolerat och hjärntvättat folk.
Så är det! Mycket varmt och hjälpsamt folk, förutom Immigrations kanske..
Toyota Landcruiser 90 3.4 LWB -97 (daily)
Nissan Patrol Y61 2.8 LWB -99 (travel)
Polaris Sportsman 500 X2 -07
Volvo BM 400 "Buster" -65 med Modig 608 lastare

olle67
Veteran
Inlägg: 2233
Blev medlem: lör mar 31, 2012 11:37
Ort: Outside Jötebårg

Re: Att det finns så dumma människor!!!

Inlägg av olle67 » mån apr 29, 2013 9:37

Har vart över 12-15 ggr även bott i L-A o trevligare folk som ställer upp har ja aldrig upplevt,sen dessa serier,dom gillar skiten,låt dom då få göra de,vi e olika på båda sidor pölen...sen de med feta jänkare,de börjar som tur e gå åt andra hållet,beroende på att du inte längre får sjukvård om du är överviktig..de kostar dom för mkt pengar så nu e dom tuffa meddet,o de bra,för de behöver dom..Tycker du Hem till byn e så bra?? :mrgreen: Engelsk skit precis som deras vagnpark, :mrgreen: :mrgreen:
Tack till vägverket för alla dåliga vägar.

Grottulf
4x4xnerd
Inlägg: 5398
Blev medlem: fre nov 09, 2007 13:16
Ort: Säffle

Re: Att det finns så dumma människor!!!

Inlägg av Grottulf » mån apr 29, 2013 14:17

Lasse Suzican skrev:
Bärsärk skrev:Angående fordon så är det väll rätt många kategorier där jänkare är överlägsna jämfört med europeiska eller japanska.
Jaha???
I vadå????
Förutom att bygga stooort, alltså...
Du sa det ju själv, för störst ÄR ju bäst :poke: :mrgreen:

Att de sen bygger pickuper som håller i längden till skillnad från de mesta euro/japs-truckarna är ju inte direkt någon nackdel :roll:

Bärsärk
Användare
Inlägg: 40
Blev medlem: lör sep 01, 2012 9:41

Re: Att det finns så dumma människor!!!

Inlägg av Bärsärk » mån apr 29, 2013 18:46

Lasse Suzican skrev:
Bärsärk skrev:Angående fordon så är det väll rätt många kategorier där jänkare är överlägsna jämfört med europeiska eller japanska.
Jaha???
I vadå????
Förutom att bygga stooort, alltså...
Såfort man vill ha en rejäl motor så är det ju amerikanskt som gäller. oavsett om det är en offroadbil, gatbil, muskelbil, dragrace, båt ja allt som kräver rejält med effekt är ju i regel försett med v8 från amerika.

cherokeex2
Veteran
Inlägg: 1514
Blev medlem: ons jan 14, 2009 20:54
Ort: Markaryd

Re: Att det finns så dumma människor!!!

Inlägg av cherokeex2 » mån apr 29, 2013 19:20

Vill man sitta bekvämt i en bil så är det jänkare som gäller där med.

Efter att bara ha kört amerikanskt ett par år så hatar jag verkligen europeiska/japanska bilsäten..
Bästa liknelsen jag kan komma på är en gammal murken parkbänk med lite tyg överdraget som stoppning.
Medan amerikanska är som att sitta i vardagsrums fotöljen.

Efter ca 1 timme så brukar jag få så ont i ryggen att jag är tvungen att stanna för gå ut och sträcka på mig om jag kör tex föräldrarnas volvo, var likadant i outlandern som dom hade innan och mercedes vito,n är absolut värst där går det 20 min sen är det kört för ryggen.
Jobbets peugeot och vw transporter är det likadant med
Dom problemen har jag aldrig i mina egna bilar

Eller så är det kanske bara jag som har en känslig rygg?
Jeep cherokee 89a höjd 3" 31,10,5r15 BFG all terrain
Jeep cherokee 90a
Jeep grand cherokee 93a 4" höjning från Iron rock Offroad + RCX
Chevrolet silverado 2500 -94a 6" RCX höjning
Chevrolet C20 -82:a
Chevrolet suburban -97a

Amazon_Sleper
Beroende
Inlägg: 1011
Blev medlem: sön sep 05, 2010 19:53
Ort: Krokån (sollefteå)

Re: Att det finns så dumma människor!!!

Inlägg av Amazon_Sleper » tis apr 30, 2013 7:45

Kan inte annat än hålla med min rygg ballar ur jävla lätt med om jag sitter minsta tokigt, men både i Capricen min tjejens fairlane , tahon å F150 kan jag åka hur länge som hels utan att få ryggont :tumbup:

Sen att man går igång på 8an är ju viktigaste :mrgreen:
Bättre lyssna till den kolv som sprack än allri ha trimma..

Skruvar: Ford F150 -89 351w å 33" Å diverse annat..

Rössvik
Veteran
Inlägg: 2201
Blev medlem: tis aug 16, 2011 18:19
Ort: habo

Re: Att det finns så dumma människor!!!

Inlägg av Rössvik » tis apr 30, 2013 17:42

Lasse Suzican skrev:
Bärsärk skrev:Angående fordon så är det väll rätt många kategorier där jänkare är överlägsna jämfört med europeiska eller japanska.
Jaha???
I vadå????
Förutom att bygga stooort, alltså...


tja komfort dragvikt lastvikt för att nämna tre viktiga ellement på en pickis....
lift your truck fat chicks can´t jump!

mantajohan
Forumräv
Inlägg: 944
Blev medlem: tor nov 22, 2007 16:09
Ort: skauneland

Re: Att det finns så dumma människor!!!

Inlägg av mantajohan » tis apr 30, 2013 18:31

cherokeex2 skrev:Vill man sitta bekvämt i en bil så är det jänkare som gäller där med.

Efter att bara ha kört amerikanskt ett par år så hatar jag verkligen europeiska/japanska bilsäten..
Bästa liknelsen jag kan komma på är en gammal murken parkbänk med lite tyg överdraget som stoppning.
Medan amerikanska är som att sitta i vardagsrums fotöljen.

Efter ca 1 timme så brukar jag få så ont i ryggen att jag är tvungen att stanna för gå ut och sträcka på mig om jag kör tex föräldrarnas volvo, var likadant i outlandern som dom hade innan och mercedes vito,n är absolut värst där går det 20 min sen är det kört för ryggen.
Jobbets peugeot och vw transporter är det likadant med
Dom problemen har jag aldrig i mina egna bilar

Eller så är det kanske bara jag som har en känslig rygg?

kan bara instämma japs/europeiska bilar satsar miljontals pengar på superduper komplicerat mambojambo fjädring osv och sen har de stolar som e skit för att fjädringen ska fixa allt

jänkarna har underbara stolar och stenålders hjulupphängning

jag personligen tycker komforten i jänkare e helt underbar jämfört med andra bilar....

de enda som NÄSTAN kommer upp i komforten jag har i min jeep cherokee är lastbilar med luftfjädrade stolar
letar mercedes w201 och w124 200 diesel

valdas 76
Forumräv
Inlägg: 615
Blev medlem: sön feb 15, 2009 22:16
Ort: Kristianstad, Skåne

Re: Att det finns så dumma människor!!!

Inlägg av valdas 76 » tis apr 30, 2013 20:53

mantajohan skrev: kan bara instämma japs/europeiska bilar satsar miljontals pengar på superduper komplicerat mambojambo fjädring osv och sen har de stolar som e skit för att fjädringen ska fixa allt

jänkarna har underbara stolar och stenålders hjulupphängning

jag personligen tycker komforten i jänkare e helt underbar jämfört med andra bilar....

de enda som NÄSTAN kommer upp i komforten jag har i min jeep cherokee är lastbilar med luftfjädrade stolar
Antar att du har aldrig kört en Citroen, typ CX/Xantia/XM :wink:
Visst, amerikansk är komfortabelt-och samtidigt känns som en gungande båt :mrgreen:
TLC BJ75-finbil
TLC HJ61-donatorbil
TLC HJ60 och BJ45-under långtidsrenoveringen
också Steyr Puch Pinzgauer och Volvo P1800-61

cherokeex2
Veteran
Inlägg: 1514
Blev medlem: ons jan 14, 2009 20:54
Ort: Markaryd

Re: Att det finns så dumma människor!!!

Inlägg av cherokeex2 » tis apr 30, 2013 21:00

Båtkänslan är ju bara skönt, riktigt bra blir det när man lyckas hamna på en väg med småhålor på lagom avstånd så bilen gungar i lagom tempo i några kilometer, Hur många andra bilar kan säga att dom är utrustade med fabriksmonterad gungstol?
Jeep cherokee 89a höjd 3" 31,10,5r15 BFG all terrain
Jeep cherokee 90a
Jeep grand cherokee 93a 4" höjning från Iron rock Offroad + RCX
Chevrolet silverado 2500 -94a 6" RCX höjning
Chevrolet C20 -82:a
Chevrolet suburban -97a

Amazon_Sleper
Beroende
Inlägg: 1011
Blev medlem: sön sep 05, 2010 19:53
Ort: Krokån (sollefteå)

Re: Att det finns så dumma människor!!!

Inlägg av Amazon_Sleper » fre maj 03, 2013 7:34

valdas 76 skrev:
mantajohan skrev: kan bara instämma japs/europeiska bilar satsar miljontals pengar på superduper komplicerat mambojambo fjädring osv och sen har de stolar som e skit för att fjädringen ska fixa allt

jänkarna har underbara stolar och stenålders hjulupphängning

jag personligen tycker komforten i jänkare e helt underbar jämfört med andra bilar....

de enda som NÄSTAN kommer upp i komforten jag har i min jeep cherokee är lastbilar med luftfjädrade stolar
Antar att du har aldrig kört en Citroen, typ CX/Xantia/XM :wink:
Visst, amerikansk är komfortabelt-och samtidigt känns som en gungande båt :mrgreen:
Jag har pröva å är inte de minsta imponerad, överdrivet krångel utan större funktion är min mening för känns som vilken europe som helst att åka i.
Bättre lyssna till den kolv som sprack än allri ha trimma..

Skruvar: Ford F150 -89 351w å 33" Å diverse annat..

Sdkfz251
Guru
Inlägg: 3111
Blev medlem: fre jun 08, 2007 0:47
Ort: Båstad

Re: Att det finns så dumma människor!!!

Inlägg av Sdkfz251 » fre maj 10, 2013 17:53

Jänkarnas bilar säger jag inget om, märk väl... Jag har alltid och kommer alltid att älska Willys, Kaiser-Jeep + AMC-Jeep, precis som jag trånar efter Citroen 2CV/Dyane/Mehari/Ami/B11, Land Rover S 2,2A,3, Defender och Range Rover Classic.

Det jag påpekar i min tråd är att fakta i programmet försvinner på grund av påhittade konflikter. Ta bara en amerkanks version av Wheeler Dealers. Hade denna varit i USA så hade de bråkat 70% av tiden och gjort lite svetsjobb sedan åkt iväg på någon "event" såsom vindsurfing för att lugna nerverna ---> typ Boyd Coddington (RIP)

...och Olle!!! Du måste konvertera till Imperiet, inget är vackrare än en skramlande Land Rover, "to hell with the janks", skit i kollonierna :tumbup:
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.

Pebl
Användare
Inlägg: 57
Blev medlem: mån jan 02, 2012 22:13
Ort: Lidköping

Re: Att det finns så dumma människor!!!

Inlägg av Pebl » fre maj 10, 2013 20:52

Intressant att man jämför jänkebilars oerhörda komfort med europeiska märken och nämner Volvo, Mercedes Vito, peugeot och VW transporter som referens till europeiska bilar.
Flera av dessa bilar hamnar väl tämligen långt ner på listan över komfort-fordon även när man jämför med andra europeiska och japanska bilar?

Amazon_Sleper
Beroende
Inlägg: 1011
Blev medlem: sön sep 05, 2010 19:53
Ort: Krokån (sollefteå)

Re: Att det finns så dumma människor!!!

Inlägg av Amazon_Sleper » fre maj 10, 2013 23:12

Säger som så Jänkare är bil å allt annat är fortsaffningsmedel :poke: :mrgreen:
Bättre lyssna till den kolv som sprack än allri ha trimma..

Skruvar: Ford F150 -89 351w å 33" Å diverse annat..

Skriv svar