Ang hatet mot suzuki i skogen?

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

olle67
Veteran
Inlägg: 2233
Blev medlem: lör mar 31, 2012 11:37
Ort: Outside Jötebårg

Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?

Inlägg av olle67 » lör maj 11, 2013 23:07

Har aldrig ägt suzuki o kommer heller aldrig o göra,men de verkar va praktiskt o äga,typ bucklar du ena sidan ,så e de ju bara o köpa en ugns plåt o klippa ut för hjul husen då e sidan ny,däck kan man ju köpa på jula bland skott kärror,pajar motorn lägg i åk gräsklipparens,ska den höjas,lägg emellan torkar armar från nån jänk dom fjädrar,ska den lackas,räcker de ju me en burk med färg prov,.mm.....(detta får ja skit för, :mrgreen: )
Tack till vägverket för alla dåliga vägar.

AlterEgo
Forumräv
Inlägg: 594
Blev medlem: mån jul 18, 2011 10:51
Ort: Mitten av Skåne

Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?

Inlägg av AlterEgo » sön maj 12, 2013 2:33

olle67 skrev:Har aldrig ägt suzuki o kommer heller aldrig o göra,men de verkar va praktiskt o äga,typ bucklar du ena sidan ,så e de ju bara o köpa en ugns plåt o klippa ut för hjul husen då e sidan ny,däck kan man ju köpa på jula bland skott kärror,pajar motorn lägg i åk gräsklipparens,ska den höjas,lägg emellan torkar armar från nån jänk dom fjädrar,ska den lackas,räcker de ju me en burk med färg prov,.mm.....(detta får ja skit för, :mrgreen: )
Har du blivit frånåkt av en eller? :poke:
Jag är inte bara fet, jag är dryg också.

Volvo_rules
Hemmastadd
Inlägg: 184
Blev medlem: ons okt 20, 2010 20:20
Ort: JKPG

Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?

Inlägg av Volvo_rules » sön maj 12, 2013 2:50

Har en liten fundering angående det påståda hatet. Kan ju vara lite så att folk ogillar de som släpar ut en tokslut Suzuki som är mer rosthål än plåt o väsnas o ryker o sen kör som en blådåre?

Hamnade bakom en sådan på en nattrunda för något årsedan, halva bilen bortkapad pga rost, fanns inte en chans att den var besiktigad o den rök något fruktansvärt, var riktigt irriterande o åka bakom o skrotet borde lämnats hemma.

Nu finns det ju fina Suzukis oxå o även lik av andra märken, men kan det inte vara så att folk retar sig på lite de som köpt en billig Suzuki o släpat ut o kör som dårar med även om bilen hör hemma på skroten?

Bara en fundering från min sida......

Wältmeister
4x4xnerd
Inlägg: 8507
Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
Ort: Strängnäs

Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?

Inlägg av Wältmeister » sön maj 12, 2013 8:15

AlterEgo skrev:
Har du blivit frånåkt av en eller? :poke:
:naughty:
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

henke_99
4x4xnerd
Inlägg: 8407
Blev medlem: sön jun 29, 2008 13:20
Ort: Ulricehamn

Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?

Inlägg av henke_99 » sön maj 12, 2013 10:04

Jag har rätt många gånger åkt med ett gäng suzukisar av varierande storlek i borås, så fort det blir smalt mellan träden har dom ju rätt stor fördel. På ett ställe var det ett blött parti vi skulle passera, vi var 5 bilar varav min var klart störst o tyngst. Jag passerade sist och var den enda som kom över utan att vinscha. Likadant blir det om stenarna blir stora, jag klättrar bara över medans dom andra fastnar.

Sen vad gäller utrustning på bilen gentemot körkunskaper hos föraren så kommer man ju till en viss gräns när körningen blir så avancerad att bilen helt enkelt inte klarar att utföra det man kräver av den utan att den uppgraderas. För min del anser jag mig vara så pass bra på att köra att dom utmaningar en standardbil ger mig blir tråkiga. Framför allt, en standardbil gör ofta i princip all körning till en utmaning så fort man svänger av vägen. Det tycker jag blir tråkigt i längden, jag vill kunna "bara köra" lite ibland med. Gärna på såna ställen där andra inte kommer fram...
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.

GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.

Opel Kadett GSI 16v -89.

Fullsize Offroaders

Pvpjtgb1111
Rutinerad
Inlägg: 286
Blev medlem: sön jul 05, 2009 0:33
Ort: Varberg

Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?

Inlägg av Pvpjtgb1111 » sön maj 12, 2013 10:22

Volvo_rules skrev:Har en liten fundering angående det påståda hatet. Kan ju vara lite så att folk ogillar de som släpar ut en tokslut Suzuki som är mer rosthål än plåt o väsnas o ryker o sen kör som en blådåre?

Hamnade bakom en sådan på en nattrunda för något årsedan, halva bilen bortkapad pga rost, fanns inte en chans att den var besiktigad o den rök något fruktansvärt, var riktigt irriterande o åka bakom o skrotet borde lämnats hemma.

Nu finns det ju fina Suzukis oxå o även lik av andra märken, men kan det inte vara så att folk retar sig på lite de som köpt en billig Suzuki o släpat ut o kör som dårar med även om bilen hör hemma på skroten?

Bara en fundering från min sida......
Huvudet på spiken! :tumbup:
Volvo PVPJTGB 1111
Volvo TGB 20
Volvo TGB 1314c
:tumbup:

olle67
Veteran
Inlägg: 2233
Blev medlem: lör mar 31, 2012 11:37
Ort: Outside Jötebårg

Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?

Inlägg av olle67 » sön maj 12, 2013 10:31

Har aldrig blivit frånåkt av en yamagyzzi ,och ja hatar dom inte heller,de heltenkelt inte min typ av bil..säger som Henke,vissa gillar jänke järn ,har väl börjat köra jänk så e man oftast fast.....(inte i skogen då, :mrgreen: )
Tack till vägverket för alla dåliga vägar.

svana
Forumräv
Inlägg: 933
Blev medlem: tor maj 17, 2012 0:02
Ort: Nynäshamn (Sthlm)

Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?

Inlägg av svana » sön maj 12, 2013 10:39

Men varför skulle dessa exempel vara riktade mot just Suzuki? Jag tycker det finns bra och dåligt med alla bilar.

Kan någon ge en kritik varför just Suzuki skulle hatas mer än andra bilar? Om jag hamnade bakom en oljebrännare som luktar faan och utan ljuddämpare. om det är en JEEP eller vad som helst, då skulle jag väl bli lika störd oavsett vad märket är?

Själv kör jag en 13-bil, och visst e man lite avis på smidigheten hos en liten Suka, och framförallt att den är MYCKET enklare att bärga ur en mosse jämfört med min sjunkna 13, men för och nackdelar finns det väl med alla bilar och allt annt också.

Bra att man vädrar vad man tycker och är ärlig, men så finns det folk och exempel jag hört på en träff en gång som trycker ned andra, på ett sätt som är långt ifrån kamratligt, pga olika åsikter.. Bara är allmännt dumma lixom.

Då anser iaf jag att antingen håller man käften eller så byter man hobby om man stör sig så illa..

Respektera och respekteras gäller överallt, det lärde man sig i skolan.

svana
Forumräv
Inlägg: 933
Blev medlem: tor maj 17, 2012 0:02
Ort: Nynäshamn (Sthlm)

Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?

Inlägg av svana » sön maj 12, 2013 10:41

svana skrev:Men varför skulle dessa exempel vara riktade mot just Suzuki? Jag tycker det finns bra och dåligt med alla bilar.

Kan någon ge en kritik varför just Suzuki skulle hatas mer än andra bilar? Om jag hamnade bakom en oljebrännare som luktar faan och utan ljuddämpare. om det är en JEEP eller vad som helst, då skulle jag väl bli lika störd oavsett vad märket är?

Själv kör jag en 13-bil, och visst e man lite avis på smidigheten hos en liten Suka, och framförallt att den är MYCKET enklare att bärga ur en mosse jämfört med min sjunkna 13, men för och nackdelar finns det väl med alla bilar och allt annt också.

Bra att man vädrar vad man tycker och är ärlig, men så finns det folk och exempel jag hört på en träff en gång som trycker ned andra, på ett sätt som är långt ifrån kamratligt, pga olika åsikter.. Bara är allmännt dumma lixom.

Då anser iaf jag att antingen håller man käften eller så byter man hobby om man stör sig så illa..

Respektera och respekteras gäller överallt, det lärde man sig i skolan.
:) :) ett par glada gubbar för stämningens skull oxå.. :D

koppartaket
Veteran
Inlägg: 2001
Blev medlem: tis sep 09, 2008 20:33
Ort: Lidköping
Kontakt:

Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?

Inlägg av koppartaket » sön maj 12, 2013 11:43

Tänkte bara påpeka att jag hittade en annons som retade mig en del, därav tråden. Säkerligen ingen specifikt just för Suzukis.

Jag är stolt över att äga en Suzuki 413 som snart är plåtrenoverad till 100 % (dom rostar så som många andra märken märkligt va?!)

Och jag tycker att det hade varit grymt trist om alla åkte runt i små Suzuki eller endast stora usa bilar.. omväxling förnöjjer, sen att en del tycker att Småbilar är fjantiga (som annonsen påpekade i början) eller att Stora monster med V-8 och 45" däck bara är vidriga miljömonster så får dom väl tycka det, det viktiga är ju ändå att vi har samma intresse vi håller oss på samma områden och vi kan skratta MED varandra när vi är ute...

:beer:
Subaru Boxer 1990-2013 R.I.P (2013-04-27)

Bärsärk
Användare
Inlägg: 40
Blev medlem: lör sep 01, 2012 9:41

Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?

Inlägg av Bärsärk » sön maj 12, 2013 13:40

I annonsen stod det ju bara att j20n var häftigare än en suzuki och det kan väll inte äns en suzukiägare neka till? Jag tror ytterst få köper en suzuki just för att dom tycker att dom är häftiga...

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?

Inlägg av Roger Patrol » sön maj 12, 2013 15:09

Tycker väll allmänt det är mycket trivsel i skogen vad man än åker, å suckorna börjar ju nästan kännas utdöda, Grand Cherokee verkar ju vara den nya folk jiipen
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?

Inlägg av MrHawk » sön maj 12, 2013 15:24

Håller med tidigare personer att det är sällan man hör nåt "hat" om några bilar.

Självklart retas man bland kompisarna lite när dom kör fast att det hade inte hänt om dom kört suzuki osv och tvärt om, men det är ju bara kul :lol:
I aim to misbehave

olle67
Veteran
Inlägg: 2233
Blev medlem: lör mar 31, 2012 11:37
Ort: Outside Jötebårg

Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?

Inlägg av olle67 » sön maj 12, 2013 15:51

Står de en suzuki eller jänk fastkörd,så hjälper ja båda lika gärna,tror andra håller med,sen e de ju bara kolla på träffarna,aldrig bråk,alltid kul o tråka varrandra,men behövs de hjälp,då tar de inte lång stund,o lyckas man sen lura ner nån i ett ler hål,då e ju dan fulländad,,, :mrgreen:
Tack till vägverket för alla dåliga vägar.

cetex
Användare
Inlägg: 61
Blev medlem: ons dec 22, 2010 20:35
Ort: Stockholm

Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?

Inlägg av cetex » sön jun 02, 2013 1:10

Bärsärk skrev:I annonsen stod det ju bara att j20n var häftigare än en suzuki och det kan väll inte äns en suzukiägare neka till? Jag tror ytterst få köper en suzuki just för att dom tycker att dom är häftiga...
Jag tycker iofs att suzuki's är jäkligt häftiga. :D
Just eftersom att dom är så pass små och smidiga, nästan inte har någon motor samt att proportionerna med 10.5x31 blir aldeles lagom! :D

När jag kör suzuki'n så är jag sjukt nöjd med att ligga och puttra på i 50-70knyck på vägen. det känns väldigt avslappnat och det känns mer "naturnära"/"äkta" om man nu kan kalla det så. Alla andra bilister i närheten kanske blir irriterade istället iofs. :lol:

Hade Jeep innan, hade inte den blivit stulen (två gånger på 2veckor, antagligen samma snubbe, vält andra gången) så hade jag nog varit glad jeepägare ännu.
(och innan jeepen var det ett sportigare tyskt märke, kul att köra på slingriga vägar och kändes naturligt att hålla 160 och uppåt men det blev sjukt tråkigt i längden och det var noll känsla av miljön utanför)

Skriv svar