Summitracing

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

2500silverado
Användare
Inlägg: 44
Blev medlem: fre apr 16, 2010 11:41

Summitracing

Inlägg av 2500silverado » tor aug 15, 2013 17:28

Nån som har erfarenhet om summitracing?
Tar det lång tid att få hem prylarna?
Vad brukar frakten vara och vad beräknar dom på?

MvH Timmy :)

henke_99
4x4xnerd
Inlägg: 8407
Blev medlem: sön jun 29, 2008 13:20
Ort: Ulricehamn

Re: Summitracing

Inlägg av henke_99 » tor aug 15, 2013 18:04

Det brukar ta 1-2 veckor för grejerna att komma hit. Fraktkostnaden beror helt på vad det är för nåt man beställer.

Men väljer man dom grejer man ska ha o går till varukorgen så kan man beräkna fraktkostnad där genom att fylla i vilket land dom ska till.

Sen när paketet kommer hem så tillkommer tull (5% på delarna) och moms (25% på delar och frakt) som antingen får betalas vid uthämtande eller en faktura som kommer efteråt, lite olika beroende på fraktbolag.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.

GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.

Opel Kadett GSI 16v -89.

Fullsize Offroaders

Huggormen
Hemmastadd
Inlägg: 114
Blev medlem: ons feb 06, 2013 16:25
Ort: Häggeby

Re: Summitracing

Inlägg av Huggormen » tor aug 15, 2013 18:17

Summit är det nog inga störe fel på men du ska inte låta skicka med Fedex.

Åsa-Nisse
Forumräv
Inlägg: 967
Blev medlem: mån feb 13, 2006 8:15
Ort: Hallabro, Ronneby Kommun
Kontakt:

Re: Summitracing

Inlägg av Åsa-Nisse » fre aug 16, 2013 7:58

Sist jag beställde så tog jag DHL Express.
Handlade för ca 1000$ och dollarkursen blev hemma hos mig (inkl. frakt, tull och moms) 10,59:- / $

Beställde delarna på onsdag kväll och måndag eftermiddag dök dom upp hemma.
/ Jonas Engberg

http://www.engbergracing.com
http://www.engbergracing.blogspot.com
Jeep CJ7 -75 | Olds455cui | 35" MT
Calvinator -02 | Volvo 850R | Paddeldäck | 35" Bogger | 14" Alcoa

Amazon_Sleper
Beroende
Inlägg: 1011
Blev medlem: sön sep 05, 2010 19:53
Ort: Krokån (sollefteå)

Re: Summitracing

Inlägg av Amazon_Sleper » lör aug 17, 2013 22:51

henke_99 skrev:Det brukar ta 1-2 veckor för grejerna att komma hit. Fraktkostnaden beror helt på vad det är för nåt man beställer.

Men väljer man dom grejer man ska ha o går till varukorgen så kan man beräkna fraktkostnad där genom att fylla i vilket land dom ska till.

Sen när paketet kommer hem så tillkommer tull (5% på delarna) och moms (25% på delar och frakt) som antingen får betalas vid uthämtande eller en faktura som kommer efteråt, lite olika beroende på fraktbolag.
Sist ja kolla var det 3,7% på bildelar, har de gått upp?
Bättre lyssna till den kolv som sprack än allri ha trimma..

Skruvar: Ford F150 -89 351w å 33" Å diverse annat..

henke_99
4x4xnerd
Inlägg: 8407
Blev medlem: sön jun 29, 2008 13:20
Ort: Ulricehamn

Re: Summitracing

Inlägg av henke_99 » lör aug 17, 2013 23:03

Amazon_Sleper skrev:
henke_99 skrev:Det brukar ta 1-2 veckor för grejerna att komma hit. Fraktkostnaden beror helt på vad det är för nåt man beställer.

Men väljer man dom grejer man ska ha o går till varukorgen så kan man beräkna fraktkostnad där genom att fylla i vilket land dom ska till.

Sen när paketet kommer hem så tillkommer tull (5% på delarna) och moms (25% på delar och frakt) som antingen får betalas vid uthämtande eller en faktura som kommer efteråt, lite olika beroende på fraktbolag.
Sist ja kolla var det 3,7% på bildelar, har de gått upp?
Vet inte, hade för mig att det var nåt sånt. Men 3,7 eller 5% är ju en rätt marginell skillnad så länge man inte handlar för uppåt 6-siffriga belopp...
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.

GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.

Opel Kadett GSI 16v -89.

Fullsize Offroaders

Gelis
Hemmastadd
Inlägg: 101
Blev medlem: sön sep 03, 2006 12:49
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Summitracing

Inlägg av Gelis » sön aug 18, 2013 7:39

Summit funkar klockrent, betalar man några kronor mer i frakt så har man delarna efter ca 3 dagar.

Dock får man vara lite observant på om dom inte har delar i lager utan ger en beräknad shippingday.

Råkade ut för detta förra veckan. Då bränslesystemet på S10:an sa upp sig totalt så behövde jag lite delar. Soppapump och insprutningspindel + lita annat smått o gott. Behöver ha bilen så jag ville ha delarna asap.

Beställde förra söndagen såg på ordern att soppapumpen hade en beräknad ank.dag på måndagen övriga delar var ready to ship.
Fine men på måndagen var det ändrat till tisdag, tänkte jag ger det en dag till. Men på tisdagen var det ändrat till 2 veckor frammåt, och det funkade inte för mig. Snabb kontakt med Summit, dom svarar skitsnabbt på mail, vill att dom tar bort pumpen från min order, hade resten av prylarna hemma på fredagen.
Tyvärr fick jag bita i sura äpplet o köpa pumpen i Sverige för dubbla priset :aargh:
Cheva S10 4x4 -96

henke_99
4x4xnerd
Inlägg: 8407
Blev medlem: sön jun 29, 2008 13:20
Ort: Ulricehamn

Re: Summitracing

Inlägg av henke_99 » sön aug 18, 2013 9:14

Gelis skrev:Summit funkar klockrent, betalar man några kronor mer i frakt så har man delarna efter ca 3 dagar.

Dock får man vara lite observant på om dom inte har delar i lager utan ger en beräknad shippingday.

Råkade ut för detta förra veckan. Då bränslesystemet på S10:an sa upp sig totalt så behövde jag lite delar. Soppapump och insprutningspindel + lita annat smått o gott. Behöver ha bilen så jag ville ha delarna asap.

Beställde förra söndagen såg på ordern att soppapumpen hade en beräknad ank.dag på måndagen övriga delar var ready to ship.
Fine men på måndagen var det ändrat till tisdag, tänkte jag ger det en dag till. Men på tisdagen var det ändrat till 2 veckor frammåt, och det funkade inte för mig. Snabb kontakt med Summit, dom svarar skitsnabbt på mail, vill att dom tar bort pumpen från min order, hade resten av prylarna hemma på fredagen.
Tyvärr fick jag bita i sura äpplet o köpa pumpen i Sverige för dubbla priset :aargh:
Då kunde du handlat pumpen på rockauto istället, dom tycker jag är bättre när man ska ha "original" reservdelar. Fast där får man vara lite observant när man väljer delar istället, dom skickar inte allt från samma lager utan väljer man fel så skickas det flera paket med fraktkostnad därefter. Men man ser direkt när man väljer delarna om dom skickas från samma ställe eller inte.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.

GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.

Opel Kadett GSI 16v -89.

Fullsize Offroaders

IH80
Rutinerad
Inlägg: 321
Blev medlem: mån nov 07, 2011 13:59
Ort: Alingsås

Re: Summitracing

Inlägg av IH80 » sön aug 18, 2013 20:26

Någon uttryckte missnöje över Fedex, vad är det för problem med dem? Har
IH Scout 4x4 sd33t -80
Chevrolet Camaro 327 -69
Chevrolet Suburban 4x4 5.7 Vortec -99
Nissan KingCab 4x4 4d 2.7TDT -89

Huggormen
Hemmastadd
Inlägg: 114
Blev medlem: ons feb 06, 2013 16:25
Ort: Häggeby

Re: Summitracing

Inlägg av Huggormen » sön aug 18, 2013 22:35

IH80 skrev:Någon uttryckte missnöje över Fedex, vad är det för problem med dem? Har
Ja det var jag.
Köpte grejjer från summit, dom gick iväg på torsdagen och låg på de gaulle redan på fredag kväll, kl 10 på måndagen ringer dom från Arlanda och frågar efter mitt orgnr så dom kan köra ut paketet på tisdagen.
Ok kan ni ringa när det är på g så jag kan vara hemma och ta emot paketet?
Inga problem får jag till svar.
Händer ingenting på tisdagen så jag kollar spärrningen på mitt paket, då är det helt plötsligt i malaysia, ringer arlanda och får till svar att näe så kan det inte vara för vi har ju lämnat över det till poståkeriet......
På onsdageftermiddag är försändelsen tillbaka på arlanda enligt spårningen.
På torsdagen så ringer jag poståkeriet och får till svar att dom försökt lämna paketet men ingen var hemma.
Vilken lögn min sambo är sjukpensionär och hemma hela dagarna......
På fredag morgon så hämtar jag tidningen och tittar ner i brevlådan, helt tom.
På eftermiddagen så tar jag in posten och bland reklambladen så ligger försändelsen daterad till dagen innan.
Jag är helt hundra på att den inte låg där på fredagsmorgonen.
Jag ringer då upp poståkeriet och undrar varför dom inte ringt?
Chaufförerna har inga telefoner får jag till svar.......
Jag har lantbrevbärare och det är han som lagt lappen i lådan........
Jag fick vänta ytterligare några dagar på paketet som om dom skött sig på arlanda hade varit levererat en dag före utsatt tid, nu blev det en vecka försenat istället.
Till saken hör att jag bor ca 20 minuter från arlanda och det tog mer än en vecka för att flytta paketet dryga 2 mil medans det gick på mindre än 36 timmar att få paketet runt halva jordklotet.

Näe aldrig mera Fedex för min del.

Gelis
Hemmastadd
Inlägg: 101
Blev medlem: sön sep 03, 2006 12:49
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Summitracing

Inlägg av Gelis » mån aug 19, 2013 7:59

Men det där känns ju inte att det är Fedex fel, verkar ju vara poståkeriet som strulat en hel del. Om det nu inte är Fedex själva som kör ut godset, men det verker det inte som i ditt fall när man läser vad du skriver
Cheva S10 4x4 -96

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Re: Summitracing

Inlägg av MrHawk » mån aug 19, 2013 9:47

Gelis skrev:Men det där känns ju inte att det är Fedex fel, verkar ju vara poståkeriet som strulat en hel del. Om det nu inte är Fedex själva som kör ut godset, men det verker det inte som i ditt fall när man läser vad du skriver
Poståkeriet fuckar alltid upp allt...

Bor man där fedex kör själva brukar det funka superbt. Är nog bara UPS som är bättre att ha o göra med. Är hästlängder före dhl o om andra när det gäller service och leveranskvalitet.
I aim to misbehave

Huggormen
Hemmastadd
Inlägg: 114
Blev medlem: ons feb 06, 2013 16:25
Ort: Häggeby

Re: Summitracing

Inlägg av Huggormen » mån aug 19, 2013 12:27

Gelis skrev:Men det där känns ju inte att det är Fedex fel, verkar ju vara poståkeriet som strulat en hel del. Om det nu inte är Fedex själva som kör ut godset, men det verker det inte som i ditt fall när man läser vad du skriver
Så kan det vara men det är ändå Fedex som är ansvariga för sina underleverantörer.

cherokeex2
Veteran
Inlägg: 1514
Blev medlem: ons jan 14, 2009 20:54
Ort: Markaryd

Re: Summitracing

Inlägg av cherokeex2 » mån aug 19, 2013 14:14

Fedex är lite luriga med.
Sist jag fick något skickat till mig med fedex så fick jag en räkning några veckor efteråt på tullavgift och lite annat.
Tydligen betalar dom det åt en sålänge så att det ska gå lite fortare men sen vill dom ha tillbaka det + lite till...

Jag hämtar hellre grejerna på posten och betalar dom avgifterna direkt, än att det ska komma som en pungspark efter några veckor.
Jeep cherokee 89a höjd 3" 31,10,5r15 BFG all terrain
Jeep cherokee 90a
Jeep grand cherokee 93a 4" höjning från Iron rock Offroad + RCX
Chevrolet silverado 2500 -94a 6" RCX höjning
Chevrolet C20 -82:a
Chevrolet suburban -97a

kenneth.s
Hemmastadd
Inlägg: 177
Blev medlem: tis apr 03, 2012 19:50
Ort: sandviken

Re: Summitracing

Inlägg av kenneth.s » mån aug 19, 2013 19:44

jag har en kod med 20 $ över giltilig till 12-09-13.jag köpte 4 bogger däck där och fick 20 $ i bonus.

Skriv svar