Limiting strap

Allmän diskussion om allt som har med offroad, 4x4 och terrängbilar att göra.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

PFalk
Hemmastadd
Inlägg: 239
Blev medlem: ons maj 02, 2012 15:42
Ort: Torshälla

Limiting strap

Inlägg av PFalk » mån nov 11, 2013 12:51

Vad heter limiting strap på svenska och vem säljer i Sverige?
Challenge your self - go beyond the road
2014 och 2015 - Loose Nuts aka Team Front Flip

Micke valp
Beroende
Inlägg: 1032
Blev medlem: tor feb 23, 2006 7:59
Ort: Stockholm

Re: Limiting strap

Inlägg av Micke valp » mån nov 11, 2013 13:27

Hej, ganska enkelt – utfjädringsstopp.

Sedan blir det krångligare, eftersom dessa kan vara gjorda som inbyggda delar i stötdämpare mm.

Men jag misstänker att du menar i form av stroppar/band med öglor/fästjärn i varje ände. Tveksamt att det säljs sådana här i Sverige.

De jag har på Jeepen är i alla fall tillverkade. Enkelt var det också. Laserskurna öglor för spännband med hål för M14-skruv. (Ja, det var ju kanske lite krångliga då, men en god vän tillverkade dem.) Själva banden är vanliga spännband, 5-tons tror jag det var. Mätte upp C-C-måttet för banden, markerade bandöglorna och travade iväg till närmaste skomakare som sydde ihop band och fästen med "björntråd". Kostade inte många kronor.
Hälsar Micke Valp, fd. Chefredaktör på 4 Wheel Drive. Byggen: Beowulf & Portal-Femman – Bägge väggodkända.
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.

Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?

optodsl
Guru
Inlägg: 3508
Blev medlem: ons apr 15, 2009 20:25
Ort: Eskilstuna

Re: Limiting strap

Inlägg av optodsl » mån nov 11, 2013 13:58

Micke valp skrev:Hej, ganska enkelt – utfjädringsstopp.

Sedan blir det krångligare, eftersom dessa kan vara gjorda som inbyggda delar i stötdämpare mm.

Men jag misstänker att du menar i form av stroppar/band med öglor/fästjärn i varje ände. Tveksamt att det säljs sådana här i Sverige.

De jag har på Jeepen är i alla fall tillverkade. Enkelt var det också. Laserskurna öglor för spännband med hål för M14-skruv. (Ja, det var ju kanske lite krångliga då, men en god vän tillverkade dem.) Själva banden är vanliga spännband, 5-tons tror jag det var. Mätte upp C-C-måttet för banden, markerade bandöglorna och travade iväg till närmaste skomakare som sydde ihop band och fästen med "björntråd". Kostade inte många kronor.
:tumbup: Enkelt och bra, den vägen jag tänkt att gå när det blir dax
/Magnus

Cheva K2500 -91 6,2TD, i luften axellös
Toyota LC RJ70 -87
www.drawings.hagberga.com

Skriv svar