Byta ut 6,2an mot bensini min cheva silverado C2500 -92

Jeep, Dodge, Cheva, Ford m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Grottulf
4x4xnerd
Inlägg: 5398
Blev medlem: fre nov 09, 2007 13:16
Ort: Säffle

Re: Byta ut 6,2an mot bensini min cheva silverado C2500 -92

Inlägg av Grottulf » ons nov 20, 2013 10:09

Varför låsa eller ta bort tråden?
Andra kan ju ha nytta av den också, lite det som är vitsen med ett öppet forum...

Jag skulle skära upp torpeden och flytta bak motorn så mycket det bara går, för viktfördelningen blir riktigt usel i en pickup annars.
Sen är det nog lättare att hinka i en annan motor vid besiktning skulle jag tro, det kan nog bli svårt att klara avgaskraven annars hur väljusterad förgasaren än är misstänker jag.

Garage-tråd låter som en bra idé, jag tror du får dispens för att det inte är en 4wd :tumbup:

sebringZ28
Beroende
Inlägg: 1019
Blev medlem: ons sep 05, 2012 21:07
Ort: Linköping

Re: Byta ut 6,2an mot bensini min cheva silverado C2500 -92

Inlägg av sebringZ28 » ons nov 20, 2013 11:35

Connsann skrev:Jag har inte sagt att jag ska ha TBI original 454 utan jag ska ha 454 strokad till 496 med kompressor och köra dubbla förgasare på E85. då räcker det till cirkus 9,0 sekunder.
Vet redan hur jag löser greppet. enlaste är att bygga om till 4-link på ett snyggt sätt och byta utflaket mot ett flak till storebror med dubbelmontage och köra breda slicks. kanske kan få plats med slicksen från min rörram. Eller min 740 med backhalf ram som har lite smalare slicks.
Vid besiktningen är det bara att byta flaket till original och stoppa dit vanliga däck då ändras inte spårvidden något och troligtvis ser lägger dom inte märke till 4-linket. Och lägga kompressorn åt sidan och på med vanligt insug och en grymt bra inställd förgasare med en original luftburk över så märker dom inte den heller och avgasvärderna blir bra.

Tror att admin kan låsa och radera tråd då denna tråd inte tillför mig något eller tillför forumet något längre.
Eller om ni är väldigt nyfikna då kan jag skapa en garagetråd som handlar om denna bilen.
Jag menade att pappren för en 454 tbi truck inte ger dig tillräckligt med effekt utan att du det kommer att gå åt lite mera, inte att du inte skulle kunna bygga en maskin som klarar det!

Skulle vara häftigt med en proj tråd men det är väl bara 4X4 här, släng upp den nån annanstans och länka härifrån är du snäll.

Magnus
97 Z28 M6 12,70s 109mph
94 K3500 454/4L80
70 Firebird project

"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee

Connsann
Användare
Inlägg: 88
Blev medlem: sön nov 22, 2009 1:39
Ort: Göteborg

Re: Byta ut 6,2an mot bensini min cheva silverado C2500 -92

Inlägg av Connsann » ons nov 20, 2013 15:03

Oki du tänkte så. Får man tag på sådanna papper så är nästan allt fixat för dom kan inte gnälla på motorn såsätt att de inte är original motorn.
Bästa är att hitta papper från -87 och neråt då blir det helt ok att köra genom besiktningen med förgasare och utan katt. Men dom är nog rätt sällsynta.

Det går att ställa in en fögasare så den går inom gränsvärderna för besiktningen. Med hjälp av E85 så blir saken biff även om man har kraven från en -92

Helt ärligt skulle jag tro att jag också får lite dispens för att göra en garage tråd på denna idén. Men innan jag testar vill jag först få löst det största problemet först.

Och killarna eller a gubbarna i klubben har något sådär idiotförklarat med också med valet av bil och varför jag istället inte trimmar rörchassit mer. Så ni är inte dom ända som klagat över mitt val :mrgreen:
KungalvsJeepKlubb.com
Pendlar bilen Cheva Silverado C2500 6,2l -92 - Ej ovanligt med 2l/milen
Inte en ända stackars 4x4 bil i min äga nu.

8200rpm
Hemmastadd
Inlägg: 185
Blev medlem: tis dec 27, 2011 20:09

Re: Byta ut 6,2an mot bensini min cheva silverado C2500 -92

Inlägg av 8200rpm » ons nov 20, 2013 15:15

Inte läst igenom tråden men jag har papper på en med 350.
Det är en -90

Karossen finns kvar så kan skära ut nå nummer om de aitter i karossen. Ramen är pantad som metall

Teo
Hemmastadd
Inlägg: 119
Blev medlem: mån mar 16, 2009 21:39

Re: Byta ut 6,2an mot bensini min cheva silverado C2500 -92

Inlägg av Teo » lör nov 23, 2013 21:41

Connsann skrev:Jag har inte sagt att jag ska ha TBI original 454 utan jag ska ha 454 strokad till 496 med kompressor och köra dubbla förgasare på E85. då räcker det till cirkus 9,0 sekunder.
Vet redan hur jag löser greppet. enlaste är att bygga om till 4-link på ett snyggt sätt och byta utflaket mot ett flak till storebror med dubbelmontage och köra breda slicks.
Kör 4X4 :jump:
www.PICKIS.LIFE
forumet för flakbilsentusiaster

Skriv svar