LillaBlå´s Garage tråd
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Mitsubishi L200 aka KinneKulle4x4Offroad´s lilla blå
Solid Axle Swap, byte till stel framaxel
Cheva s10 blazer -95, höjd några tum, rensad invändigt, hemmabyggd breddad/höjd framvagn, 31" sulor
Cheva s10 -96, 2wd, luftfjädrad *Sommarbrukis*
Höjdskillnad på ca halvmetern på bilarna
Cheva s10 -96, 2wd, luftfjädrad *Sommarbrukis*
Höjdskillnad på ca halvmetern på bilarna
Re: Mitsubishi L200 aka KinneKulle4x4Offroad´s lilla blå
Aha
Varför Dana axlar?
Varför Dana axlar?
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Re: Mitsubishi L200 aka KinneKulle4x4Offroad´s lilla blå
Samma tanke.... Finns de inte vettigare och bättre axlar till den bilen, Patrol och Toyota måste va mycket bättre?Danne skrev:Aha
Varför Dana axlar?
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............
-
- Forumräv
- Inlägg: 654
- Blev medlem: mån apr 16, 2012 21:07
- Ort: Götene/skaraborg
- Kontakt:
Re: Mitsubishi L200 aka KinneKulle4x4Offroad´s lilla blå
Tanken till 44an va att den är relativt lätt å få tag till till ett rimligt pris. Jag slipper "vända" på den för att få diff huset på förar sidan. Skulle jag ta toyota eller patrol får jag kapa bort huser å sen vända på allt.
Sen sortimentet med "billigare" alternativ verkar finnas mycket till Dana men då syftar jag mest på div axlar som från 25 till 30 då.
Sen är Dana mycket bättre än vad ifs är från början så jag tror jag kommer ganska långt med en förstärkt Dana 44a
Sen sortimentet med "billigare" alternativ verkar finnas mycket till Dana men då syftar jag mest på div axlar som från 25 till 30 då.
Sen är Dana mycket bättre än vad ifs är från början så jag tror jag kommer ganska långt med en förstärkt Dana 44a
KinneKulleOffroad-crew
https://www.facebook.com/KinnekulleOffroad
Mitsubishi L200 Cc Gl -01 2,5Tdi spoad
Dana 44 + Gm 10 leaf springd
35" Creepy Crawler 15" beadlocks
Glöm 'Twitter', jag sitter bara på 4x4Sweden..
https://www.facebook.com/KinnekulleOffroad
Mitsubishi L200 Cc Gl -01 2,5Tdi spoad
Dana 44 + Gm 10 leaf springd
35" Creepy Crawler 15" beadlocks
Glöm 'Twitter', jag sitter bara på 4x4Sweden..
Re: Mitsubishi L200 aka KinneKulle4x4Offroad´s lilla blå
Ja, som Unimog portaler. Det är väll inte mer jobb, förutom att det blir dubbelt så mycket jobb? :pJoel_Vbg skrev:Samma tanke.... Finns de inte vettigare och bättre axlar till den bilen, Patrol och Toyota måste va mycket bättre?Danne skrev:Aha
Varför Dana axlar?
¯_¯_¯_¯_¯_¯_¯_¯_¯_¯_¯_¯_¯_¯_¯_¯_¯_¯_¯_¯_¯_¯_¯_¯_¯_¯_¯_¯_¯_¯_¯_¯_¯_¯_
-
- Forumräv
- Inlägg: 654
- Blev medlem: mån apr 16, 2012 21:07
- Ort: Götene/skaraborg
- Kontakt:
Re: Mitsubishi L200 aka KinneKulle4x4Offroad´s lilla blå
skulle jag köra unimog så blir det ju bägge axlarna som byggs om i detta fallet är det en tanke att bara göra framaxel först å senare göra bakaxel en stund efterSami.b. skrev:Ja, som Unimog portaler. Det är väll inte mer jobb, förutom att det blir dubbelt så mycket jobb? :pJoel_Vbg skrev:Samma tanke.... Finns de inte vettigare och bättre axlar till den bilen, Patrol och Toyota måste va mycket bättre?Danne skrev:Aha
Varför Dana axlar?
KinneKulleOffroad-crew
https://www.facebook.com/KinnekulleOffroad
Mitsubishi L200 Cc Gl -01 2,5Tdi spoad
Dana 44 + Gm 10 leaf springd
35" Creepy Crawler 15" beadlocks
Glöm 'Twitter', jag sitter bara på 4x4Sweden..
https://www.facebook.com/KinnekulleOffroad
Mitsubishi L200 Cc Gl -01 2,5Tdi spoad
Dana 44 + Gm 10 leaf springd
35" Creepy Crawler 15" beadlocks
Glöm 'Twitter', jag sitter bara på 4x4Sweden..
-
- Forumräv
- Inlägg: 654
- Blev medlem: mån apr 16, 2012 21:07
- Ort: Götene/skaraborg
- Kontakt:
Re: Mitsubishi L200 aka KinneKulle4x4Offroad´s lilla blå
Eller finns det nån annan som har fler synpunkter på Dana 44a fram? Ja menar det håller ju alla dar bättre än ifs å om de går å köra 30 axlar med å en kina diff så blir det ju helt okej, och om en kör en förstärkt axel med då
men de är bara hur det går med 35" på om de då blir för tungt möjligen?!
men de är bara hur det går med 35" på om de då blir för tungt möjligen?!
KinneKulleOffroad-crew
https://www.facebook.com/KinnekulleOffroad
Mitsubishi L200 Cc Gl -01 2,5Tdi spoad
Dana 44 + Gm 10 leaf springd
35" Creepy Crawler 15" beadlocks
Glöm 'Twitter', jag sitter bara på 4x4Sweden..
https://www.facebook.com/KinnekulleOffroad
Mitsubishi L200 Cc Gl -01 2,5Tdi spoad
Dana 44 + Gm 10 leaf springd
35" Creepy Crawler 15" beadlocks
Glöm 'Twitter', jag sitter bara på 4x4Sweden..
Re: Mitsubishi L200 aka KinneKulle4x4Offroad´s lilla blå
I det fallet, kör på 44:an
Trodde diffhuset hamna på rätt sida med Toyota och Patrol nämligen... 44:an är ju klart bättre än original IFS, var mest tanken på att de brukar var smidigt med ett axelpar från samma bil gällande utväxlingar, bredd, m.m...
Var kommer fin 44:a ifrån? IH eller Jeep?
Trodde diffhuset hamna på rätt sida med Toyota och Patrol nämligen... 44:an är ju klart bättre än original IFS, var mest tanken på att de brukar var smidigt med ett axelpar från samma bil gällande utväxlingar, bredd, m.m...
Var kommer fin 44:a ifrån? IH eller Jeep?
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............
-
- Forumräv
- Inlägg: 654
- Blev medlem: mån apr 16, 2012 21:07
- Ort: Götene/skaraborg
- Kontakt:
Re: Mitsubishi L200 aka KinneKulle4x4Offroad´s lilla blå
Jag har inte köpt 44an än men jag siktar på Jeep då jag vett ett par som står å möglar men har inte fått tag på nån änJoel_Vbg skrev:I det fallet, kör på 44:an
Trodde diffhuset hamna på rätt sida med Toyota och Patrol nämligen... 44:an är ju klart bättre än original IFS, var mest tanken på att de brukar var smidigt med ett axelpar från samma bil gällande utväxlingar, bredd, m.m...
Var kommer fin 44:a ifrån? IH eller Jeep?
Men ja en 44a blir det nog så får jag se om jag kör 60 bak sen kanske de beror lite på hur det funkar annars får jag i värsta fall slakta hj60 axlar då dom ska vara rätt så tåliga va jag hört
KinneKulleOffroad-crew
https://www.facebook.com/KinnekulleOffroad
Mitsubishi L200 Cc Gl -01 2,5Tdi spoad
Dana 44 + Gm 10 leaf springd
35" Creepy Crawler 15" beadlocks
Glöm 'Twitter', jag sitter bara på 4x4Sweden..
https://www.facebook.com/KinnekulleOffroad
Mitsubishi L200 Cc Gl -01 2,5Tdi spoad
Dana 44 + Gm 10 leaf springd
35" Creepy Crawler 15" beadlocks
Glöm 'Twitter', jag sitter bara på 4x4Sweden..
Re: Mitsubishi L200 aka KinneKulle4x4Offroad´s lilla blå
Hj 60-axlar har ju klumpen till höger.
Suzuki Vitara Trayback - Challengebil.
Toyota Landcruiser HJ61 - Expeditionsbil.
O.A.S. Offroad & Adventure Society
//Abbe - Team Skottkärra
Toyota Landcruiser HJ61 - Expeditionsbil.
O.A.S. Offroad & Adventure Society
//Abbe - Team Skottkärra
Re: Mitsubishi L200 aka KinneKulle4x4Offroad´s lilla blå
60 axeln bak håller ju bättre än den du har nu samt att du får ett axelpar från samme bil...
J20 är ju en lämplig donator i det fallet.
Rätta mig gärna om jag har fel men har inte även dana44 från J20 ofta flattop nuckles för att bygga highsteer? De är ju ett + i kanten...
J20 är ju en lämplig donator i det fallet.
Rätta mig gärna om jag har fel men har inte även dana44 från J20 ofta flattop nuckles för att bygga highsteer? De är ju ett + i kanten...
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............
-
- Forumräv
- Inlägg: 654
- Blev medlem: mån apr 16, 2012 21:07
- Ort: Götene/skaraborg
- Kontakt:
Re: Mitsubishi L200 aka KinneKulle4x4Offroad´s lilla blå
haha jag vet att den har de till höger men de hade vart å isf slakta den dvs kapa ur huset å vända på den.Ninetoes skrev:Hj 60-axlar har ju klumpen till höger.
KinneKulleOffroad-crew
https://www.facebook.com/KinnekulleOffroad
Mitsubishi L200 Cc Gl -01 2,5Tdi spoad
Dana 44 + Gm 10 leaf springd
35" Creepy Crawler 15" beadlocks
Glöm 'Twitter', jag sitter bara på 4x4Sweden..
https://www.facebook.com/KinnekulleOffroad
Mitsubishi L200 Cc Gl -01 2,5Tdi spoad
Dana 44 + Gm 10 leaf springd
35" Creepy Crawler 15" beadlocks
Glöm 'Twitter', jag sitter bara på 4x4Sweden..
-
- Forumräv
- Inlägg: 654
- Blev medlem: mån apr 16, 2012 21:07
- Ort: Götene/skaraborg
- Kontakt:
Re: Mitsubishi L200 aka KinneKulle4x4Offroad´s lilla blå
jo så är de ju men de borde vell funka ett halvår å köra med orginal L200 bak axel iaf hoppas ja de så jag kan hitta en 60 å pyssla med.Joel_Vbg skrev:60 axeln bak håller ju bättre än den du har nu samt att du får ett axelpar från samme bil...
J20 är ju en lämplig donator i det fallet.
Rätta mig gärna om jag har fel men har inte även dana44 från J20 ofta flattop nuckles för att bygga highsteer? De är ju ett + i kanten...
jo en J20 är la en bra kandidat men har dom 44a fram då?! jag e ju ganska dålig på annat än Japan måste jag erkänna, har bara snott en del ideer från jeepar
så all hjälp e uppskattad
KinneKulleOffroad-crew
https://www.facebook.com/KinnekulleOffroad
Mitsubishi L200 Cc Gl -01 2,5Tdi spoad
Dana 44 + Gm 10 leaf springd
35" Creepy Crawler 15" beadlocks
Glöm 'Twitter', jag sitter bara på 4x4Sweden..
https://www.facebook.com/KinnekulleOffroad
Mitsubishi L200 Cc Gl -01 2,5Tdi spoad
Dana 44 + Gm 10 leaf springd
35" Creepy Crawler 15" beadlocks
Glöm 'Twitter', jag sitter bara på 4x4Sweden..
Re: Mitsubishi L200 aka KinneKulle4x4Offroad´s lilla blå
Aha. Förstår det nu när jag läste lite noggrannare. Det första man blir blind på är ögonen.KinneKulle4x4Offroad skrev:haha jag vet att den har de till höger men de hade vart å isf slakta den dvs kapa ur huset å vända på den.Ninetoes skrev:Hj 60-axlar har ju klumpen till höger.
Suzuki Vitara Trayback - Challengebil.
Toyota Landcruiser HJ61 - Expeditionsbil.
O.A.S. Offroad & Adventure Society
//Abbe - Team Skottkärra
Toyota Landcruiser HJ61 - Expeditionsbil.
O.A.S. Offroad & Adventure Society
//Abbe - Team Skottkärra
-
- Forumräv
- Inlägg: 654
- Blev medlem: mån apr 16, 2012 21:07
- Ort: Götene/skaraborg
- Kontakt:
Re: Mitsubishi L200 aka KinneKulle4x4Offroad´s lilla blå
Haha ingen fara haha så sant som de va sagt!Ninetoes skrev:Aha. Förstår det nu när jag läste lite noggrannare. Det första man blir blind på är ögonen.KinneKulle4x4Offroad skrev:haha jag vet att den har de till höger men de hade vart å isf slakta den dvs kapa ur huset å vända på den.Ninetoes skrev:Hj 60-axlar har ju klumpen till höger.
KinneKulleOffroad-crew
https://www.facebook.com/KinnekulleOffroad
Mitsubishi L200 Cc Gl -01 2,5Tdi spoad
Dana 44 + Gm 10 leaf springd
35" Creepy Crawler 15" beadlocks
Glöm 'Twitter', jag sitter bara på 4x4Sweden..
https://www.facebook.com/KinnekulleOffroad
Mitsubishi L200 Cc Gl -01 2,5Tdi spoad
Dana 44 + Gm 10 leaf springd
35" Creepy Crawler 15" beadlocks
Glöm 'Twitter', jag sitter bara på 4x4Sweden..