Felix skrev:Om du bara ska byta framaxel så glöm inte bort utväxlingen bara, blir jävligt B om du åker runt med olika utväxling.
Ang om axlarna håller eller inte så har det ju att göra med vad bilen väger och effekt i maskinen oxå. L200 är ju inte känd för att vara en raket direkt. Så i mina ögon tycker jag inte du ska utesluta cherokee eller mer lätt tillgängliga axlar cherokee har ju ändå v8 på bra mkt mer hästar å vrid än l200ans lilla diesel, finns ju även reservdelar som fan å billiga i inköp. Så har du ju annars råd att köpa eftermarknads drivaxlar om det inte skulle hålla.
Sen om du tänkt gå upp mer i däckstorlek och ändå ska byta axlar kanske du ska fundera att byta utväxling i axlarna direkt, när du ändå kommer att ha dom lösa. så får du en trevligare hastighet i skogen.
Ne jag behöver ju inte räkna bort cherokee, men dom axlarna som är av intresse för tillfället är dana44a till framaxel iaf, då jag anser att d30 å 35 ser ut som ett mindre tåligt par än d44.
Självklart vill jag försöka sträva efter en liknande utväxling å gärna spärrar som jag isf kan köpa hos Morgan på Fmv då han är min granne i stora drag
å de finns ju dom cherokee´s mig veterligen som sitter på 44a å annars finns det vell några wrangler med som ligger inne med de. så så svårt kan de inte vara med tanke på att en del skrotar jag vet om här har wrangler rubicon å ett gäng cherokee´s stående med div andra wrangler också då självklart så nån borde ju ligga inne med ett par stadiga axlar
för tanken är ju att denna bilen ska bli grunden till att framtida bygge då ramen ändast ska bli utbytt tillsammans med att en merchedes motor möjligen kommer hinkas i, men detta är en tidsplan på ca 3-5år om jag is hållas kvar vid LillaBlå beroende på hur bygget går
eller tycker ni att jag inte behöver räkna ur dana 30/35 ur spelet till LillaBlå? Skulle en förstärkt 30 serie vara en tålig axel även vid motorbyte å ca 200-260hk eller blir det då en axel twister?!