Koppling
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Koppling
Efter gårdagens premiärtur insåg jag att det behövs en ny koppling. Bef. brann upp Så min fråga är. vad skall man välja från eftermarknaden eller ska man sätta ihop något eget paket.
Kom gärna med förslag och ev. pris
/Patrik
Kom gärna med förslag och ev. pris
/Patrik
När man kör suzuki så ska kopplingspedalen antingen vara nertryckt eller helt uppsläppt Ungefär som gaspedalen Och börjar kopplingen att slira, så är det bara att låta den svalna ett tag och sen är det bara att gasa igen Annars så finns det förstärkt koppling att köpa, säljer inte Sven Falck i Älmhult sådana
Mvh Malle
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!
Jodå har kollat falckens utbud, men antar att det är endast lamellen och inte kompl. med tryckplatta & lager lite dyrt........ men ska man va på topp så kostar det. Kopplingen ska som du säger vara i botten eller fullt uppe men vet ej hur fd ägare har kört bilen kass var den och bitarna ligger nu på garage golvet, så det är bara att grotta in sig i verkstan och fixa och dona igen.
/Patrik
/Patrik
Det bör minst vara tryckplatta och lamell i falks kopplingsatser,det funkar rätt bra med orginalkopplingen också om man tar det försiktigt.PW skrev:Jodå har kollat falckens utbud, men antar att det är endast lamellen och inte kompl. med tryckplatta & lager lite dyrt........ men ska man va på topp så kostar det. Kopplingen ska som du säger vara i botten eller fullt uppe men vet ej hur fd ägare har kört bilen kass var den och bitarna ligger nu på garage golvet, så det är bara att grotta in sig i verkstan och fixa och dona igen.
/Patrik
Prisskillnaden är ju rätt så stor
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
lägg hellre pengarna på en nedväxlingssats till fördelningslådan istället,med en sådan ska det mycket till att paja orginalkopplingenPW skrev:Jodå jag vet stora bilar stora utgifter, men vad är att rekommendera, förstärkt eller orginal. Man frestar ju på allt som oftast
/patrik
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"