Vacuum Diffar
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Vacuum Diffar
Diffarna ville inte fungera inatt.... klonkade bara lite när dom försökte hoppa i
Har trilskats nån gång innan också.
Är inga vacuumläckage och går lätt å dra i dom för hand om man tar bort locket.
Så kan det vara så att Jeeps 4.0 producera mindre vacuum än en B30?
Använder ac-kompressorn till att pumpa däcken, borde det inte gå att koppla in diffarna på sugledningen? Borde väll generera rätt mkt vacuum?
Har trilskats nån gång innan också.
Är inga vacuumläckage och går lätt å dra i dom för hand om man tar bort locket.
Så kan det vara så att Jeeps 4.0 producera mindre vacuum än en B30?
Använder ac-kompressorn till att pumpa däcken, borde det inte gå att koppla in diffarna på sugledningen? Borde väll generera rätt mkt vacuum?
Re: Vacuum Diffar
Å det räcker inte att justera på justerskruven mitt på locket?
Sug sidan på AC pump? Ska du låta den pumpa konstant? Sen blir det nog lite väl mycket sug.
Sug sidan på AC pump? Ska du låta den pumpa konstant? Sen blir det nog lite väl mycket sug.
LAND ROVER skadad.
Discovery-98 300tdi med portaler Bogger 38,5/15-16 och hydro assist, TGB40-74, Discovery -98 300tdi orginal
portal Disco tråden
Discovery-98 300tdi med portaler Bogger 38,5/15-16 och hydro assist, TGB40-74, Discovery -98 300tdi orginal
portal Disco tråden
Re: Vacuum Diffar
Nix är inte där det bottnar för diffar riktigt när man använder en manuell vacuumpump.Bullorg skrev:Å det räcker inte att justera på justerskruven mitt på locket?
Sug sidan på AC pump? Ska du låta den pumpa konstant? Sen blir det nog lite väl mycket sug.
Har ju tank med backventil så behöver ju bara gå i kanske 10sekunder eller nått?
Hmm får väll ta å kolla hur mkt vacuum den leverera...
Re: Vacuum Diffar
Har läst nånstans här om nån som använder en elektrisk pump från nån gammal Saab, kanske kan vara något att forska i?
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
-
- Beroende
- Inlägg: 1032
- Blev medlem: tor feb 23, 2006 7:59
- Ort: Stockholm
Re: Vacuum Diffar
Hej.
Hur är det med slangarna? Jag körde ett tag med tryckluftslang, men i motorrummet där det blev varmt, sög slangarna ihop och jag kunde inte spärra främre diffen. Bytte mot slang för gastuber, liknande TGB original, och efter det har de fungerat utan problem.
(Jag har även vacuumtank med backventil, samt en vacuummätare för att hålla koll på undertrycket.)
Hur är det med slangarna? Jag körde ett tag med tryckluftslang, men i motorrummet där det blev varmt, sög slangarna ihop och jag kunde inte spärra främre diffen. Bytte mot slang för gastuber, liknande TGB original, och efter det har de fungerat utan problem.
(Jag har även vacuumtank med backventil, samt en vacuummätare för att hålla koll på undertrycket.)
Hälsar Micke Valp, fd. Chefredaktör på 4 Wheel Drive. Byggen: Beowulf & Portal-Femman – Bägge väggodkända.
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.
Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.
Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?
Re: Vacuum Diffar
Vet inte hur dessa system funkar, men min första tanke var: luft = ev. kondens + kyla =is?
M.v.h
Kungsis
M.v.h
Kungsis