När bukomfånget och samvetet hade nått en oroväckande nivå så tog jag det drastiska beslutet att riva fram en gammal Monark som en kompis hade liggandes i en vedtrave och började cykla till jobbet.
Ni kan ju gissa hur det slutade...
Jag gillade cyklandet i sig men det är ett antal backar mellan mig och mitt jobb jag inte riktigt kom överrens med.
Därför införskaffade jag för ett par månader sedan ett ombyggnadskit till cykeln för att göra om den till elcykel.
Jag valde ett kit som hade 1000W navmotor och 4 st seriekopplade bly/syra batterier och monterade på Monarken, jag struntade i allt krafs som hindrade driften om man inte trampade
![Embarassed :rodnar:](./images/smilies/icon_redface.gif)
J*vlar i havet! Ni kan inte ana tillfredsställelsen hos en lätt spolformad statstjänsteman som drar förbi en tävlingscyklist i en mördande uppförsbacke iförd varselklädsel, försvarets mopdestrut och vurpollon på en gammal Monark med skevt bakhjul
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Bild](http://i1200.photobucket.com/albums/bb337/brt666/IMG_2650.jpg)
Nu har dock problemen börjat hopa sig. Det började med däcksexplosion i en brant nedförsbacke kombinerat med att hela bromsmekanismen bröts loss från ramen, kast på cykeln som förorsakade att 20 kg batterier bröt loss pakethållaren... Det slutade lyckligt men jag beslöt att det var dags för grövre doningar!
En del av oss här på forumet har förmodligen gjort lumpen.
Så även jag och mina erfarenheter av militärens cykel M/42, eller LTAC (Lätt Terrängående Attack Cykel) är att det är en stabil pjäs men den är varken Lätt eller Terrängående...
Perfekt utgångspunkt så jag införskaffade en av Marcus på detta forum
![Bild](http://i1200.photobucket.com/albums/bb337/brt666/IMAG0005.jpg)
![Bild](http://i1200.photobucket.com/albums/bb337/brt666/IMAG0006.jpg)