Joel_vbg's samlingstråd!

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Joel_Vbg
4x4xnerd
Kontakt:

Re: Joel_vbg's samlingstråd! Hjälp med smakråd sid. 18.....

Inlägg av Joel_Vbg » mån mar 03, 2014 19:44

Råkade köpa en bil till idag... :headb: men den har 4x4 och är rätt populär nu för tiden så kanske inte är så dumt att testa på en sån heller.

Bilder kommer imorgon...
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............

cheva k1500
Veteran

Inlägg av cheva k1500 » mån mar 03, 2014 20:00

Joel_Vbg skrev:Råkade köpa en bil till idag... :headb: men den har 4x4 och är rätt populär nu för tiden så kanske inte är så dumt att testa på en sån heller.

Bilder kommer imorgon...
Spännande
Chevrolet k1500 -89
Du tror förstårs att ja inte kan nånting om motorer och så men jag hade faktiskt mekano när jag va liten så jodå.......

Joel_Vbg
4x4xnerd
Kontakt:

Inlägg av Joel_Vbg » mån mar 03, 2014 20:27

Ne, inte direkt... :lol:

Rössvik
Veteran

Re: Joel_vbg's samlingstråd!

Inlägg av Rössvik » mån mar 03, 2014 21:07

skit i jeepen nu! vill se bilder på den nymålade dodgen!! :mrgreen:
lift your truck fat chicks can´t jump!

Joel_Vbg
4x4xnerd
Kontakt:

Inlägg av Joel_Vbg » mån mar 03, 2014 21:24

Rössvik skrev:skit i jeepen nu! vill se bilder på den nymålade dodgen!! :mrgreen:
Ja, eftersom herr Rössvik är en stalker av sällan skådad rang som ständigt följer min minsta uppdatering på Facebook så har han helt rätt, köpt en Heep...

Och nej, inga bilder på nymålad Dodge, vart skit väder de sista dagarna, först idag va de bra men då hade jag möte hos både Bank och Doktor...
Blir mys med Dodge imorgon, får se hur långt man kommer då.

Rössvik
Veteran

Inlägg av Rössvik » mån mar 03, 2014 21:38

vadå stalker?! de e ju du som skriver brett o vitt om dina inköp på allehanda socialamedier inte jag.... ja bara läser dom :poke: :mrgreen: va blev det för heep då?? o det är väl den första av sådant märke i din ägo lr??? dodge mys låter trevligt :tumbup:

Joel_Vbg
4x4xnerd
Kontakt:

Inlägg av Joel_Vbg » mån mar 03, 2014 21:51

Haha... Jo, är väl så, kul att reta familjen med alla dumma inköp med... :mrgreen:

En Grand Cherokee -94 blev de, fullt fungerande drivlina och fin inredning men de är väl de enda... Rostiga framskärmar, läckande värmepaket, död kupefläkt, måste startas på med skruvmejsel på starten och anliggande bromsar.
Vill du köpa Rössvik? :poke:

OBELIX
OffroadGeek

Inlägg av OBELIX » mån mar 03, 2014 21:54

Är det verkligen din första Jeep?

UNDRADE OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a

Joel_Vbg
4x4xnerd
Kontakt:

Inlägg av Joel_Vbg » mån mar 03, 2014 22:02

OBELIX skrev:Är det verkligen din första Jeep?

UNDRADE OBELIX
Hysch hysch.... :poke:

Haft en J20 innan med så detta är den andra på pappret men den tredje jag betalt för :mrgreen:

Rössvik
Veteran

Inlägg av Rössvik » mån mar 03, 2014 22:05

Joel_Vbg skrev:Haha... Jo, är väl så, kul att reta familjen med alla dumma inköp med... :mrgreen:

En Grand Cherokee -94 blev de, fullt fungerande drivlina och fin inredning men de är väl de enda... Rostiga framskärmar, läckande värmepaket, död kupefläkt, måste startas på med skruvmejsel på starten och anliggande bromsar.
Vill du köpa Rössvik? :poke:
3 dunkar brännvin o en låda öl e bjudet... men då vill ja ha den transporterad hit med :mrgreen:
lite fundersam på va faen du ska ha den till??? drivlina till nån av pickisarna lr???

Joel_Vbg
4x4xnerd
Kontakt:

Inlägg av Joel_Vbg » mån mar 03, 2014 22:11

Rössvik skrev:3 dunkar brännvin o en låda öl e bjudet... men då vill ja ha den transporterad hit med :mrgreen:
lite fundersam på va faen du ska ha den till??? drivlina till nån av pickisarna lr???
Ge mig fyra dunkar brännvin som inte luktar spolarvätska (D.v.s din vanliga skit) och fyra lådor med grön Carlsberg så är den din! :beer:

Måste de finnas en mening med alla inköp? I såna fall har jag misslyckats brutalt....
Vet inte, har ett gäng fina 31" MT däck liggande, en puckhöjning är lätt gjort och smörjer jag bromsarna på de med så har jag en vettig skogsbil till sen.

Fick reda på idag att jag måste gå hemma minst 1.5vecka till, de är en av anledningarna till köpet :aargh:

OBELIX
OffroadGeek

Inlägg av OBELIX » mån mar 03, 2014 22:14

Tänkte väl det :tumbup: För så många bilar som du avverkat under dom år som jag häckat här så finns det inte en chans i H-e:t att du kunnat irra omkring i lervällingen utan att ha ägt en enda Jeep- som är "urmodern" till alla våra fordom på nåt oförklarligt sätt!

SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a

Rössvik
Veteran

Inlägg av Rössvik » mån mar 03, 2014 22:21

mitt brännvin e erkännt bra :poke: nä faen de e ju dyrt öl!!(svårt o hitta smuggel) ingår transpor hem då??? :mrgreen: ja det är klart det finns en mening med ett bil köp, du sa ju just din , en till bra skogsbil efter lite pyssel :tumbup:

Joel_Vbg
4x4xnerd
Kontakt:

Inlägg av Joel_Vbg » mån mar 03, 2014 22:28

Hahaha.... Nejdå, hade en riktigt äcklig J20 men den rulla aldrig på vägen, va lite trött i plåten...
Bild

Aldrig varit så förtjust i Jeep, i alla fall inte de nyare, XJ kan bli ball däremot! Men J20 och Cherokee Cheif från 70-talet däremot, då blir de vått i trosorna... :mrgreen:
Även en brun CJ7 med RENEGADE dekor, lätt höjning, bikinitop och breda däck på turbinfälgar skulle funka att åka å köpa glass med en sommar... :tumbup:

Rössvik skrev:mitt brännvin e erkännt bra :poke: nä faen de e ju dyrt öl!!(svårt o hitta smuggel) ingår transpor hem då??? :mrgreen: ja det är klart det finns en mening med ett bil köp, du sa ju just din , en till bra skogsbil efter lite pyssel :tumbup:
Hahaha..... Enda ditt brännvin är erkänt bra på är att rengöra rutor! :poke:
Häromkring finns de knappt bra brännvin längre, smakar ofta skit. Smuggel däremot, kan få hem tio lådor på 30min hemkört till dörren...
Jo, den planen kom sen, första va att skrota den... :mrgreen:

Rössvik
Veteran

Inlägg av Rössvik » mån mar 03, 2014 22:36

nu ska du inte vara sån du som aldrig smakat på mitt hemkokta!! de e en hederlig brännare som byggdes på 70 talet... ja smuggel är det gott om men inte chalsberg de e ju fin öl..... finns oftast falcon, mariestad, spendrups, norrlands typ... folk köper ju inte de där billiga fulölen längre....

Skriv svar