Jaså, så du är inblandad i den familjen... Ja, du är ju välkommen över , har jag tid och ork så tar jag gladeligen emot dig!aeriksson skrev:hoppas du kommer trivas där, lär väl komma att träffas lite då och då misstänker jag då tjejen bor i huset tvärs över åkern, (gamla ägarens dotter) kanske t,om nån
En dag kanske.... Den dagen de stora svinhuset slutar innehålla just svin blir de garage där med, får jag alla garage uthyrda + vinterförvaringen så räcker de med en inkomst i hushållet.Finnpower skrev:Så fett nice ställe... Snart har du så mycket intäkter på gården att du slipper kuska runt för ditt levebröd. Bara gå hemma och göra pengar på div projekt... Hade jag bott så hade jag aldrig lämnat gården....
Även övervägt, om man blir miljonär typ, att bygga ytterligare en hall för mer förvaring... Just häromkring finns de relativt gott om vinterförvaring för bilar och husvagnar men större fordon som husbilar, bussar, lastbilar och större båtar är näst intill omöjligt! Hörde ryktas om att inomhusförvaring av en STOR motorbåt går på 15.000kr/säsong
Skulle jag erbjuda frakt till och från vinterförvaringen för dom pengarna och bygga en hall på 20x40m så skulle den rymma 10-15 större fordon utan problem, det ger ca 150.000kr/år i ren vinst. Om man nu vinner en miljon eller två först....
Men visst, de vore skönt att slippa åka hemifrån
Nej, ingen swedenrock för min del.... Men jag gillar dom gamla vanarna, hantverkarnas gullegris hela 80-talet.mrgonggong skrev:yes!!? en swedenrock-van?! stenhård och bortglömd av alla hantverkare sedan 1990...
mvh filip