Toyota, Nissan, Mitsubishi, Kia m.fl
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
RogerÅ
- Avstängd
- Inlägg: 5625
- Blev medlem: fre nov 03, 2006 13:23
Inlägg
av RogerÅ » sön aug 05, 2007 14:01
thomasv skrev:Med 31:or blir 5:e växeln nästan obrukbar vid landsvägskörning.
33:or borde göra 4:an rätt trög också!
Spelar väl iochförsig ingen roll i skogen.
Tänk på att bilen lär bli rätt trögbromsad med last och fullfart.
Fullfart med min slöa bil blev väl ca 100 km/h med 31:or, vet ej så noga eftersom mätaren fastnar vi 70!
Mvh Thomas.
Ps. kolla ramrost innan du lägger ned för mycket kärlek på KC:en.
En höjd bil viker sig mer en en låg!
ändå så varvar king cad så man håller på att tappa öronen på 5an orginal min audi ligger på 2000varv vid 110 en king ligger väll nästintill det dubbla vid 110 på 5an
borde bli ganska bra med 33or med orginal utv lågväxeln behöver man troligtvis inte oroa sig för tyckte min gamla king va fruktansvärt lågt växlad där
-
kortkingen
- Användare
- Inlägg: 34
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 23:11
- Ort: strängnäs
Inlägg
av kortkingen » tor sep 13, 2007 23:24
Hej o hallo..
Jag är en nybörjare i skogen men lessna på blad bak på min kortade kc så jag har byggt om till spiraler men egna bärarmar.. MEN har ett stort problem jag kan inte hitt några stötdämpare som är tillräckligt långa.. ni som verkar hållt på ett tag.. kom gärna med råd Tack.
ja varför inte..
-
RogerÅ
- Avstängd
- Inlägg: 5625
- Blev medlem: fre nov 03, 2006 13:23
Inlägg
av RogerÅ » fre sep 14, 2007 9:26
kortkingen skrev:Hej o hallo..
Jag är en nybörjare i skogen men lessna på blad bak på min kortade kc så jag har byggt om till spiraler men egna bärarmar.. MEN har ett stort problem jag kan inte hitt några stötdämpare som är tillräckligt långa.. ni som verkar hållt på ett tag.. kom gärna med råd Tack.
ranco här med då
-
sebban
- Rutinerad
- Inlägg: 406
- Blev medlem: sön maj 28, 2006 21:48
- Ort: klippan
Inlägg
av sebban » fre sep 14, 2007 10:00
turbomicra skrev:kortkingen skrev:Hej o hallo..
Jag är en nybörjare i skogen men lessna på blad bak på min kortade kc så jag har byggt om till spiraler men egna bärarmar.. MEN har ett stort problem jag kan inte hitt några stötdämpare som är tillräckligt långa.. ni som verkar hållt på ett tag.. kom gärna med råd Tack.
ranco här med då
Dom heter väl Rancho? (stavningen underlättar om man ska söka..
)
Finns en annan: 61656 gabriels with 13.5in travel
-73 Chevy Blazer helcab, Csb350, Th700r4, NP208, Dana60/GM14BFF, 44" boggers, 8274xp.
-
Kingcab-XXL
- Hemmastadd
- Inlägg: 217
- Blev medlem: ons apr 04, 2007 22:12
- Ort: Forsheda VJK
Inlägg
av Kingcab-XXL » sön sep 16, 2007 1:04
turbomicra skrev:thomasv skrev:Med 31:or blir 5:e växeln nästan obrukbar vid landsvägskörning.
33:or borde göra 4:an rätt trög också!
Spelar väl iochförsig ingen roll i skogen.
Tänk på att bilen lär bli rätt trögbromsad med last och fullfart.
Fullfart med min slöa bil blev väl ca 100 km/h med 31:or, vet ej så noga eftersom mätaren fastnar vi 70!
Mvh Thomas.
Ps. kolla ramrost innan du lägger ned för mycket kärlek på KC:en.
En höjd bil viker sig mer en en låg!
ändå så varvar king cad så man håller på att tappa öronen på 5an orginal min audi ligger på 2000varv vid 110 en king ligger väll nästintill det dubbla vid 110 på 5an
borde bli ganska bra med 33or med orginal utv lågväxeln behöver man troligtvis inte oroa sig för tyckte min gamla king va fruktansvärt lågt växlad där
Min kc går nästan lika fort på lågväxeln som på hög numera med 35"på den gör väl ca 80-90 på hög o 60-70 på låg. O på 5an hög så bara sackar den ska nog turbokonvertera den åsså tror jag för att få lite ork
Suzuki sj413 special