Kul att det gillas av folk
Än har det inte hänt nåt mer än att jag konstruerat o planerat lite teoretiskt. Och sökt bilder på internet...
Jag har kommit fram till att det blir 4-länk fram. Blir bäst så... Det kommer bli ofantligt trångt att få plats med panhardstag, eventuellt kommer det få hamna bakom fjädrarna. Hi-steer och hydroassisten ihop med den stora diffen gör att det blir lite dåligt med plats.
Bak blir det k-länk, lagom komplicerat...
Hjulbasen kommer bli längre än på blazern, nackdelen är ju att den lättare tar i under då. Fördelarna är bättre stabilitet framåt/bakåt och även lite mer längd på kardanerna. Det sistnämnda gör i sin tur att jag kanske kan få lite mer höjning i fjädringen tack vare lite bättre vinklar, vill slippa ha mer karosshöjning än nödvändigt. Då kompenseras även den längre hjulbasen av mer höjd under bilen.
Sen var det det här med flaket... På sätt o vis tycker jag det ser bäst ut med originalflaket. Men det behöver dels en del rostlagning, och det är en del jobb med att skydda det mot elaka träd... Andra alternativet är att bygga nåt eget, det känns nästan enklast just pga att där ska monteras både tank, kylare och batterier. Då kan man samtidigt bygga stadigt nog för att motstå naturen...
Några smakprov jag hittade på google: (första bilden är en s10 men sen har jag inte fokuserat på märke/modell utan på hur dom byggt)
![Bild](http://i1094.photobucket.com/albums/i456/henke_99/S10%20Pickup/den4001_zpscc7f9c84.jpg)