Men dom ser smala ut, är väl höjden på däcket som gör att det ljuger lite.
Jo jag vet att du gillar dom.
Blir nog bättre med beadlocks på sen, kanske blir en breddning av fälgarna t.o.m dom är ju bara 10" breda, och det kör jag ju med på toyjeepen där däcken bara är 12.5" breda, dom här är ju 15" breda så runt 12" breda fälgar hade vart fint.
det byggs en massa rör byggen i detta land varje år och dom är ju gatlegala som alla lotus 7 och cobra kitcars så det ska ju inte vara några problem att regga den här heller
Can Am Outlander XT-P 1000 max
jeep wrangler -05
toyota fj crusier TRD -07
discovery -03 våltad
defender v8 -87 såld
Ytterligare en fördel med amatörbyggt är att man slipper alla former av avgaskrav och motorcertifieringar. Man får alltså ändra o trimma motorn om man vill, bara man inte kommer upp i sån effekt att det ogillas för fordonet i fråga...
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
henke_99 skrev:Ytterligare en fördel med amatörbyggt är att man slipper alla former av avgaskrav och motorcertifieringar. Man får alltså ändra o trimma motorn om man vill, bara man inte kommer upp i sån effekt att det ogillas för fordonet i fråga...
Nja... du har ju vissa värden att hålla dig inom.
För ett amatörbygge gäller max 4,5% CO på tomgång och sluten vevhusventilation, så det är snarare avgaskrav motsvarande ungeför 1975 års nivå (oavsett årsmodell på motor).
Red Winch, precision-engineered performance products for 4X4 vehicles
Återförsäljare för Red-Winches, Goodwinch, Trail-Gear och Offroad Armory.
henke_99 skrev:Ytterligare en fördel med amatörbyggt är att man slipper alla former av avgaskrav och motorcertifieringar. Man får alltså ändra o trimma motorn om man vill, bara man inte kommer upp i sån effekt att det ogillas för fordonet i fråga...
Nja... du har ju vissa värden att hålla dig inom.
För ett amatörbygge gäller max 4,5% CO på tomgång och sluten vevhusventilation, så det är snarare avgaskrav motsvarande ungeför 1975 års nivå (oavsett årsmodell på motor).
Jao visserligen sant. Men det klarar ju i princip alla motorer som funkar som dom ska.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
Ja det är ju lite fördelar med amatörbyggt som sagt.
Tror jag ska försöka kopiera dig henke angående motorn, du har ju rätt lagom med flås i din lille bil.
Har tyvärr inte byggt nåt på rörhögen idag, bruksbeemern sa att den ville ha en ny koppling, så det va bara att lyda tyvärr...
marcush skrev:trevlig läsning, fan va bra det blir!
kul att du bygger den gatlegal, är det även för att kunna tävla med den??
Tackar.
Ja dels så kan det säkert bli nån challengetävling och många träffar har ju krav på besiktigat, sen vill jag ju kunna ta den en sväng på byn på sommarn å köpa glass t.ex.
macke skrev:Vad är gjort med din motor Henke? uppskattad effekt?
Helrenoverad, trimmad med "domekolvar" för ökat komp, en "offroadkam" och billiga headers. I övrigt standardtoppar och standard tbi, inte ens trimchip. Jag har gott bottenvrid ända från tomgång, vid 1700 varv kommer ytterligare en massa effekt.
Jag har ingen aning om effekten men den tar sig iaf upp i 100 km/h på runt 13 sek om jag minns rätt... (2850 kg ungefär)
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.