Som sagt så har jag en 2.0 AGG motor. (GTI motorn i GOLF MK3)
Har suttit i en VW golf kombi så troligtvis har den inte buskörts direkt.
Den skall in i min VW Syncro. Är dock lite osäker på servicehistoriken men den har gått 20.000 mil.
Vad bör man byta när man ändå har den ute och står på arbetsbänken.
Kamrem och vattenpump har jag räknat ut själv men något annat som bör bytas? packboxar? O-ringar som sitter riktigt dåligt till?
Målet med motorn är inte att få en massa HK utan att få den så driftsäker som möjligt.
Jag har tillgång till en normal hemma-verktygs-låda..
Tacksam för alla tips!
Bra att byta när man har en VW 2.0 AGG GTI-motor på bänken
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Bra att byta när man har en VW 2.0 AGG GTI-motor på bänken
1997 TJ, 33x15,5 MT, 4" Lift, Warnbumper, 7" skärmar, E-lockers fram-bak, G2 30 splines, 4.56, rocksliders.
SÅLD
1990 VW T3 Syncro 2.1, 225/70/r15, Diffspärrar fram och bak, höjd ca 1,5", 5 sovplatser, kök, kylskåp och handfat.
SÅLD
1990 VW T3 Syncro 2.1, 225/70/r15, Diffspärrar fram och bak, höjd ca 1,5", 5 sovplatser, kök, kylskåp och handfat.
Re: Bra att byta när man har en VW 2.0 AGG GTI-motor på bänk
topp- och trågpackningar och packboxen på utgående axel
vare sej det behövs eller inte är det som du säger lättare att komma åt nu än när det sitter i en bil
vare sej det behövs eller inte är det som du säger lättare att komma åt nu än när det sitter i en bil