Stenströms garage
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Stenströms garage
http://www.radaplat.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Stenströms garage
Haha, jag hade liknande hyss för mig, när jag kamoflerade en weberförgasare med ett original luftfilter på min gamla Manta
Re: Stenströms garage
Ska bara rensa upp bland avgasrening vakuum och annat jox som ser för nytt ut.
http://www.radaplat.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Stenströms garage
Asballt bakaxelprojekt! Blir nåt liknande på min om mina köpedrivaxlar inte håller.
I aim to misbehave
Re: Stenströms garage
Ja håller inte Toyota drivaxlarna så finns det säkert eftermarknadsdrivaxlar att köpa. Kronhjul och pinjongMrHawk skrev:Asballt bakaxelprojekt! Blir nåt liknande på min om mina köpedrivaxlar inte håller.
Borde rasa först och de är ju ganska mycket grövre än 413. Nackdelen skulle väl vara att diffen är svetsad.
Hade varit jäkligt kul att komma över en Vitara ARB och se om det går att bearbeta om sidodreven i den.
Lite väl dyrt att köpa en ny bara för att konstatera att det inte går.
Väntar med spänning på första raset med den typen av axel som du bygger. Både du och Johan har ju duktigt
Stora hjul och får jag gissa så är det nog kronhjulet som ger sig först om inte axelröret kröker sig till en läskig form.
I vilket fall så borde det gå att ta sig hem i och med helavlastat vilket är en jäkla fördel.
Släpp upp, håll i !!
http://www.radaplat.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Stenströms garage
Hej vad du håller på ser bra ut det där hoppas du gör dubellt av alla pryttlar du tillverkar vill oxå ha MVH Andreas
Suzuki 416 Challengeräser!
Re: Stenströms garage
Hej du.Andreas B skrev:Hej vad du håller på ser bra ut det där hoppas du gör dubellt av alla pryttlar du tillverkar vill oxå ha MVH Andreas
Brukar alltid bli en liten hög med dubletter och annat skrot över.
Frågan är vad som funkar och inte.
http://www.radaplat.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Stenströms garage
http://www.radaplat.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Stenströms garage
Snyggt!
Re: Stenströms garage
Snygga moddar!
Vad har man för nytta av bakhjulsdrift med lågväxel? Är det mest "för att det går"?
Vad har man för nytta av bakhjulsdrift med lågväxel? Är det mest "för att det går"?
Suzuki sj424 td -85
Re: Stenströms garage
Det har väl rent allmänt ingen vettig funktion. Hade varit bättre att kunna koppla ur bakhjulsdriften.mateks skrev: Vad har man för nytta av bakhjulsdrift med lågväxel? Är det mest "för att det går"?
Jag byggde om till det för att jag har en lock Right i framaxeln och då kan det vara bra att kunna lägga ur driften fram för att lockern ska släppa. Kan bli ganska tungstyrt i vissa lägen.
http://www.radaplat.se" onclick="window.open(this.href);return false;