Är i begrepp att skaffa flakbil och då är frågan Vad är att rekommendera med tanke på Servicekostnader, Hållbarhet, Var åker man bekvämast osv ?
Ställer frågan då jag ingen erfarenhet av dylika bilar! Köps mest för att användas på oplogad vinterväg då jag har 500 meter till allmän väg kommer även att användas till och från jobbet i stan samt i samband med jakt då efter skogsbilvägar helt enkelt en vardagsbil som min förra som var en Volvo V70 AWD !
Tack på förhand
Vad är att rekommendera ? Hi-Lux D-Max eller Ranger -12
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Vad är att rekommendera ? Hi-Lux D-Max eller Ranger -12
SVART Jeep Grand Cherokee 4.0 -98 "Såld"
Re: Vad är att rekommendera ? Hi-Lux D-Max eller Ranger -12
Kan inget generellt om dom men personligen skulle ja själv ta hiluxen.. D-max ska ha dåliga tätningar i oken har ja hört av en jobbarkompis som bytt ett x antal på sin,
VW caddy tdi -98
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
hej.
nu va den ju inte med bland dom du räknade upp... men jag måste säga att jag gillar navaran jag åker i nu skarpt!! bekväm,stark (191hk) och stort baksäte för en lastbil...
nu har den ju bara gått strax över 1000 mil hittills!! men dom har iallafall varit helt utan bekymmer!!
håkan.
nu va den ju inte med bland dom du räknade upp... men jag måste säga att jag gillar navaran jag åker i nu skarpt!! bekväm,stark (191hk) och stort baksäte för en lastbil...
nu har den ju bara gått strax över 1000 mil hittills!! men dom har iallafall varit helt utan bekymmer!!
håkan.
Jag kör en 2012 D-Max. Har fungerat utmärkt de 4000 mil jag kört med den hitills. Bra komfort. Billig i drift 0,86 lit/mil. Ska dock vid nästa service plocka i ett chip, så den blir lite piggare.
Cherokee XJ 91