Landcruiser J4 P-U
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Landcruiser J4 P-U
Idag åkte motorn ur
& när ändå verktygen var framme åkte axlarna bort
och efter en stund blev det så här
Även fram måste det ju bli bättre:
& i vanlig ordning: Tack Kalle för hjälpen
//F
& när ändå verktygen var framme åkte axlarna bort
och efter en stund blev det så här
Även fram måste det ju bli bättre:
& i vanlig ordning: Tack Kalle för hjälpen
//F
*Fredrik Bergström*
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
Re: Landcruiser J4 P-U
Stiligt =)
Men varför axeln ovanpå bladet?
Men varför axeln ovanpå bladet?
Re: Landcruiser J4 P-U
Lite olika anledningar men mest för att jag vill ha den så låg som möjligt.
Bättre tyngdpunkt = tippar inte lika lätt och sedan är jag över 40 & då uppskattar man bilar som är lätta att kliva in & ur på ett helt annat sätt
//F
Bättre tyngdpunkt = tippar inte lika lätt och sedan är jag över 40 & då uppskattar man bilar som är lätta att kliva in & ur på ett helt annat sätt
//F
Senast redigerad av carfrigge den lör apr 04, 2015 22:24, redigerad totalt 1 gånger.
*Fredrik Bergström*
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
Re: Landcruiser J4 P-U
Vart jäkligt fräckt med portaler
Men om du vänder dom upp och ner så blir den ännu lägre
Men om du vänder dom upp och ner så blir den ännu lägre
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Re: Landcruiser J4 P-U
Danne skrev:Vart jäkligt fräckt med portaler
Men om du vänder dom upp och ner så blir den ännu lägre
Hehe, sant ! Jag kör igång nu direkt
//F
*Fredrik Bergström*
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
Re: Landcruiser J4 P-U
Bra jobbat, blir en del gjort när ni hugger i
misstänker att det krävs en viss planering .
långhelg och kalle, ser dock aldrig någon dryck frame på några bilder
misstänker att det krävs en viss planering .
långhelg och kalle, ser dock aldrig någon dryck frame på några bilder
Re: Landcruiser J4 P-U
Det är just därför som skruvandet blir effektivtLone Wolf skrev: ser dock aldrig någon dryck frame på några bilder
Re: Landcruiser J4 P-U
Hynboholm skrev:Det är just därför som skruvandet blir effektivtLone Wolf skrev: ser dock aldrig någon dryck frame på några bilder
Hehe, sant
//F
*Fredrik Bergström*
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
Re: Landcruiser J4 P-U
Framaxeln med styrning på plats !
Inpassning motor/växellåda påbörjat:
Blir lite tight mellan kylaren & fläkten...
Imorgon blir det fortsättning med motorfästen samt dragning bromsrör sedan är det bara resten kvar
//F
Inpassning motor/växellåda påbörjat:
Blir lite tight mellan kylaren & fläkten...
Imorgon blir det fortsättning med motorfästen samt dragning bromsrör sedan är det bara resten kvar
//F
*Fredrik Bergström*
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
Re: Landcruiser J4 P-U
Helrätt projekt. Portaler på originalposition, coolt utgångsobjekt å sen den motorn man helst av allt vill ha. Kan ju inte bli annat än lyckat!
Suzuki sj424 td -85
Re: Landcruiser J4 P-U
mateks skrev:Helrätt projekt. Portaler på originalposition, coolt utgångsobjekt å sen den motorn man helst av allt vill ha. Kan ju inte bli annat än lyckat!
Tack
Skall bli kul att testa sen när allt är på plats
//F
*Fredrik Bergström*
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
Re: Landcruiser J4 P-U
Idag blev alla fästen klara
Lite småpilligt & trångt på sina ställen men räddningen heter Kalle
Testade att släppa ner den och blev bra direkt !
Skall bara finjustera höjden bak lite, annars blev det som jag ville !
Lite småpilligt & trångt på sina ställen men räddningen heter Kalle
Testade att släppa ner den och blev bra direkt !
Skall bara finjustera höjden bak lite, annars blev det som jag ville !
*Fredrik Bergström*
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
Re: Landcruiser J4 P-U
Kommer nog snart rulla fler såna ,blev ju skit tuff..
Tack till vägverket för alla dåliga vägar.
Re: Landcruiser J4 P-U
olle67 skrev:Kommer nog snart rulla fler såna ,blev ju skit tuff..
Tack & vi får väl se , dock är det inte jättelätt att hitta just BJ4:orna märkte jag.
*Fredrik Bergström*
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
Re: Landcruiser J4 P-U
Sådär, nu står den på egna ben igen & med två cylindrar till under huven
Blev även lite nya bromsrör innan dagen tog slut:
& på framaxeln blev det "Åsa-Nisse" på hög nivå då bilen har en-krets & axlarna anpassade för två-krets...
//F
Blev även lite nya bromsrör innan dagen tog slut:
& på framaxeln blev det "Åsa-Nisse" på hög nivå då bilen har en-krets & axlarna anpassade för två-krets...
//F
*Fredrik Bergström*
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D