Styrning Suzuki
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Styrning Suzuki
Tja
Har kört med merca arm på både den Gule(i flera år) och Tintopen. Men har på sista tiden har jag kroknat till parallellstaget rejält trots rejäla förstärkningar! Har ett sexkantstål i 30mm som jag tänkt men är rädd att jag kroknar styrlederna i stället..
Bästa är ju att få upp stagen ovanför bladen, men finns det NÅGON nackdel med en sån här installation?? Allså dubbla merca armar
Bilen kommer att bruka en del på vägen och är bes och kommer att fortsatt vara!!
/Kenny
Har kört med merca arm på både den Gule(i flera år) och Tintopen. Men har på sista tiden har jag kroknat till parallellstaget rejält trots rejäla förstärkningar! Har ett sexkantstål i 30mm som jag tänkt men är rädd att jag kroknar styrlederna i stället..
Bästa är ju att få upp stagen ovanför bladen, men finns det NÅGON nackdel med en sån här installation?? Allså dubbla merca armar
Bilen kommer att bruka en del på vägen och är bes och kommer att fortsatt vara!!
/Kenny
Re: Styrning Suzuki
Inte så länge du kör rakt fram.kenny_69 skrev:Finns det NÅGON nackdel med en sån här installation?? Allså dubbla merca
/Kenny
Ackermanvinkeln blir fel med dubbla armar och det sliter däck i kurvorna bland annat.
http://www.radaplat.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Styrning Suzuki
Har du kört med liknade? Hur går den på vägen?? att det sliter lite däck spelar mindre roll..Stenström skrev:Inte så länge du kör rakt fram.kenny_69 skrev:Finns det NÅGON nackdel med en sån här installation?? Allså dubbla merca
/Kenny
Ackermanvinkeln blir fel med dubbla armar och det sliter däck i kurvorna bland annat.
Finns ju köpes kit att köpa, funkar dom bättre??? typ
-
- Forumräv
- Inlägg: 757
- Blev medlem: tis aug 26, 2008 17:51
- Ort: Vetlanda
Re: Styrning Suzuki
Om du stärker upp staget så tänk på att stärka där p-änden är gängad i själva staget. Har kört av ett par stag å alla har gått av vid gängan. Men du har ju koll:-) Tack för senast förresten!
Willys cj2a
Volvo L2304
kingquad 750LE
Volvo L2304
kingquad 750LE
Re: Styrning Suzuki
Fungerar kanon bra , bilden du visar är bilen jag har byggt , notera att även bladen är vändande åt andra hållet. Jag körde en massa mil även på väg och det slet då inte däck åt mig ..
(Bilen rullar nog fortfarande) http://www.nymoen.se/Sater%202008/slides/HPIM4561.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(Bilen rullar nog fortfarande) http://www.nymoen.se/Sater%202008/slides/HPIM4561.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Styrning Suzuki
Dom gånger det sliter däck är ju vid lite större rattutslag som o korsningar osv, vid vanlig vägkörning händer inget.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Re: Styrning Suzuki
Jag har precis moterat Trailgearstyrningen från lowrange. Och det blir klart bättre ackerman än med dubbla mercaarmar.
Men i praktiken gör det nog ingen jättestor skillnad.
Men i praktiken gör det nog ingen jättestor skillnad.
I aim to misbehave
-
- Beroende
- Inlägg: 1325
- Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
- Ort: S:T Anna, Söderköping
- Kontakt:
Re: Styrning Suzuki
Tänkte oxå göra denna operation i på min zuka men tänke försöka knåpa ihop ett paralellstag med mercalederna, främst för att enkelt kunna byta dom. Någon annan somgjort såoch kan visa bild på det?
För övrigt så har HK bildemontering i motala flera bilar med armarna kvar. Jag gav 500:- för båda med styrstag. Då plockade jag bort dom själv.
Mvh//Klirre
För övrigt så har HK bildemontering i motala flera bilar med armarna kvar. Jag gav 500:- för båda med styrstag. Då plockade jag bort dom själv.
Mvh//Klirre
If in doubt, Flat out!
Re: Styrning Suzuki
Fan va smidigt att få upp stagen ovanför bladen! Hmm varför sitter inte bladen original med schalarna bakåt
Fredrik Engman 070-740 43 84
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Re: Styrning Suzuki
Bara bilden kan lura er lite ser att det är när jag byggde om min 410 , notera att även bladfjäder fästena i ramen är ändrade så att den fasta pungten är fram , även paralellstaget är modifierat och hjulvinklarna på axeln är ändrade mm mm
Re: Styrning Suzuki
Ja, det kan man verkligen fråga sig. Både Volvo Valpen och gamla Willys jeepar har den fasta punkten för bladfjädrarna fram och schacklarna bak. Men allt hopp är inte ute för oss Suzukiägare. Calminini säljer ombyggnadssatser "Schackle reverse" som även höjer något.Engman2 skrev: Hmm varför sitter inte bladen original med schalarna bakåt
I texten för dessa står det: "Den bästa investering du kan göra om du bara skall kosta på din bil en modifiering". Kan bara hålla med. Väl värt pengarna.
Re: Styrning Suzuki
Anledningen är att bilen uppför sig bättre på vägen vid hård inbromsning med schaklarna fram. På det vi använder bilarna till så är det kanske inte så stor vinning med det.Brummel skrev:Ja, det kan man verkligen fråga sig. Både Volvo Valpen och gamla Willys jeepar har den fasta punkten för bladfjädrarna fram och schacklarna bak. Men allt hopp är inte ute för oss Suzukiägare. Calminini säljer ombyggnadssatser "Schackle reverse" som även höjer något.Engman2 skrev: Hmm varför sitter inte bladen original med schalarna bakåt
I texten för dessa står det: "Den bästa investering du kan göra om du bara skall kosta på din bil en modifiering". Kan bara hålla med. Väl värt pengarna.
I aim to misbehave