Årets sista Gröndalkörning 7/11 i sammarbete med Swedol

Information och tips om träffar

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

PFalk
Hemmastadd
Inlägg: 239
Blev medlem: ons maj 02, 2012 15:42
Ort: Torshälla

Re: Årets sista Gröndalkörning 7/11 i sammarbete med Swedol

Inlägg av PFalk » fre nov 06, 2015 17:02

"Tipsrundan" är klar - 85 kontroller.. :)
Challenge your self - go beyond the road
2014 och 2015 - Loose Nuts aka Team Front Flip

PFalk
Hemmastadd
Inlägg: 239
Blev medlem: ons maj 02, 2012 15:42
Ort: Torshälla

Re: Årets sista Gröndalkörning 7/11 i sammarbete med Swedol

Inlägg av PFalk » lör nov 07, 2015 19:20

Tack till alla som ville komma och leka med oss idag - själv hade jag superroligt

Vi gratulerar Team Hälge som lyckades bäst på tipsrundan denna gång

Vi gratulerar även Edvin till det fina priset från Swedol som lottades ut bland de som redovisat några godkända kontroller

Ha en trevlig vinter så ses vi till våren igen!
Challenge your self - go beyond the road
2014 och 2015 - Loose Nuts aka Team Front Flip

Raffenerat
Nybörjare
Inlägg: 3
Blev medlem: lör mar 10, 2012 9:17
Ort: Västerås

Re: Årets sista Gröndalkörning 7/11 i sammarbete med Swedol

Inlägg av Raffenerat » lör nov 07, 2015 21:40

Jag måste tacka för en supertrevlig dag med mycket härliga människor!
Det var inte sista gången, men däremot den första! Nämligen första gången jag provat offroad...!!!
Gäller min son oxå, som bara provat lite sporadiskt i hemmatrakterna!

Tyvärr så drunknade Volvopuffran i ett vattenhål utefter 56an, så grabben fick bogsera mig ut ur skogen! Hahaha
Det var faen inte bara-bara att få ut den, men för två rookies tycker jag nog att vi klarade det rätt bra över stock och sten med rycklinan som bogserlina... Men bara det blev ju lixom ett äventyr i sig, så det var kul iaf...

Så nu blir det till att vattensäkra kärran så gott det går - efter att man fått fart på den igen...
Blev nämligen bogsering till Västerås!

Ett par bilder kanske förgyller...
So far, so good...
Bild

Opps... kanske inte va 40 cm djupt med fast botten, som nån sa att det skulle vara...
"Jomen det va det förra året" fick man höra sen... :roll:
Bild

Kanske inte den allra skitlättaste bogseringsstigen... men det blev värre! :jump:
Bild

Jag kan säga att det är inte lätt att hålla styrning när man hänger som en låma i ett snöre...
Avbarkade nog ett par träd därute (sorry), vilket kanske syns på kofångaren! Jäklar i min låda vad det for omkring! Vi var ju tvugna att köra på fart, eftersom grabbens Cherokee skulle ta två kärror ut ur skogen!
Så den leriga "raksträckan" bort mot 56:an blev en intressant företeelse i ett snöre när vi skulle tillbaka! Där rök en bit kofångare mot ett träd... Styrde höger, gled vänster och grabben bara gasade... Hahaha
Senare frågade han "När gjorde du det där?" och pekade på mitt intryckta hörn... :D

Bild

Så, tack och på återseende!
Raffe, Västerås
Senast redigerad av Raffenerat den sön nov 08, 2015 7:37, redigerad totalt 2 gång.
"Think Outside The Boxer"

Bullen
Forumräv
Inlägg: 760
Blev medlem: ons maj 29, 2013 20:02
Ort: Köping

Re: Årets sista Gröndalkörning 7/11 i sammarbete med Swedol

Inlägg av Bullen » lör nov 07, 2015 22:33

Raffenerat skrev:Jag måste tacka för en supertrevlig dag med mycket härliga människor!
Det var inte sista gången, men däremot den första! Nämligen första gången jag provat offroad...!!!
Gäller min son oxå, som bara provat lite sporadiskt i hemmatrakterna!

Tyvärr så drunknade Volvopuffran i ett vattenhål utefter 56an, så grabben fick bogsera mig ut ur skogen! Hahaha
Det var faen inte bara-bara att få ut den, men för två rookies tycker jag nog att vi klarade det rätt bra över stock och sten med rycklinan som bogserlina... Men bara det blev ju lixom ett äventyr i sig, så det var kul iaf...

Så nu blir det till att vattensäkra kärran så gott det går - efter att man fått fart på den igen...
Blev nämligen bogsering till Västerås!

Ett par bilder kanske förgyller...
So far, so good...
Bild

Opps... kanske inte va 40 cm djupt med fast botten, som nån sa att det skulle vara...
"Jomen det va det förra året" fick man höra sen... :roll:
Bild

Kanske inte den allra skitlättaste bogseringsstigen... men det blev värre! :jump:
Bild

Jag kan säga att det är inte lätt att hålla styrning när man hänger som en låma i ett snöre...
Avbarkade nog ett par träd därute, vilket kanske syns på kofångaren! Jäklar i min låda vad det for omkring! Vi var ju tvugna att köra på fart, eftersom grabbens Cherokee skulle ta två kärror ut ur skogen!
Så den leriga "raksträckan" ut mot 56:an blev en intressant företeelse i ett snöre! Där rök en bit kofångare mot ett träd... Styrde höger, gled vänster och grabben bara gasade... Hahaha
Bild

Så, tack och på återseende!
Raffe, Västerås

Det var strongt gjort att få ut den därifrån där ni stod :woot:
Suzuki Samurai High Roof 416 -88 "Den Röde"
Suzuki Samurai "Challangebygge" -89 "Den Svarta"
Byggtråd
(viewtopic.php?f=15&t=46660" onclick="window.open(this.href);return false;)
Filmer
https://www.youtube.com/channel/UC0vTm_ ... cnxFpdpmNw" onclick="window.open(this.href);return false;

Raffenerat
Nybörjare
Inlägg: 3
Blev medlem: lör mar 10, 2012 9:17
Ort: Västerås

Re: Årets sista Gröndalkörning 7/11 i sammarbete med Swedol

Inlägg av Raffenerat » sön nov 08, 2015 7:30

Bullen skrev: Det var strongt gjort att få ut den därifrån där ni stod :woot:
Hahaha... Tack ska du ha! Jag tyckte väl det själv oxå och det var ju mest grabbens förtjänst!
Så nog tror jag det var en fet bedrift för två förstagångare att få kärran från vattenhålen vid 56:an tillbaka till plan...
:woot:

Och så hade vi superfin, ovärderlig hjälp av ett par åskådare - far och son - som var på plats och rekade inför inköp av nått 4x4! Dom följde oss från start för att kika och lämnade oss inte i sticket en sekund!
Tack Niklas & Mattias (?? tror jag! - jäkla demens - så rätta mig om jag har fel!) :lol:

Häftigt med gemenskap mellan okända människor! Sånt gör en hobby guld värt...
"Think Outside The Boxer"

svana
Forumräv
Inlägg: 933
Blev medlem: tor maj 17, 2012 0:02
Ort: Nynäshamn (Sthlm)

Re: Årets sista Gröndalkörning 7/11 i sammarbete med Swedol

Inlägg av svana » mån nov 09, 2015 9:47

Tack för en toppen körning i ett toppenområde.
Tipsrundan var jättekul även om 11-bilen kändes lite stor i spåret ibland. :lol:
Jag var bara medpassagerare denna gång men ser fram mot att köra i min 13-bil en annan gång där.
Stort och roligt körområde må jag säga.

Tack för oss. / "team Lisö"

MattisH
Guru
Inlägg: 2821
Blev medlem: ons sep 01, 2010 21:43
Ort: Vinslöv

Re: Årets sista Gröndalkörning 7/11 i sammarbete med Swedol

Inlägg av MattisH » mån nov 09, 2015 11:12

Raffenerat skrev:Text
Din bil är så cool, en sån skulle jag med vilja få tag på...
Mathias Håkansson,
Subaru Forester, Volvo V60
HLMK Offroad: https://www.facebook.com/hlmk.offroad?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Hästveda offroad: http://sagbacken.egetforum.se/portal.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Raffenerat
Nybörjare
Inlägg: 3
Blev medlem: lör mar 10, 2012 9:17
Ort: Västerås

Re: Årets sista Gröndalkörning 7/11 i sammarbete med Swedol

Inlägg av Raffenerat » mån nov 09, 2015 12:47

MattisH skrev: Din bil är så cool, en sån skulle jag med vilja få tag på...
Sålde nyligen en likadan! Dom finns, men det dräller ju inte av dom!
Köp & Sälj av såna hittar man under "T3 (T25), "fyrkantsbussar"" på http://www.boxerville.se, där alla VW-freak hänger...
Min projekttråd ligger där oxå!
DOKA Syncro OffRoad - Dom kallas ju då för "DOKA Syncro" där DOKA nyttjas world wide för "Doppelkabine"...

Sen finns det ju diverse VW T3-avdelningar på Fejjan...
T.ex. VW T3 Division Sweden, som är en sluten grupp du kan söka till...

Good Luck... :wink:
"Think Outside The Boxer"

Asfalsts indianen
Rutinerad
Inlägg: 338
Blev medlem: mån mar 02, 2015 23:45
Ort: Stockholm Huddinge

Re: Årets sista Gröndalkörning 7/11 i sammarbete med Swedol

Inlägg av Asfalsts indianen » tis nov 10, 2015 1:31

Kul körning, även om det var lite svårt i överkant.
Men vad alla är vänliga i skogen och hjälper till så att man kommer ut oskadd. Tack för hjälpen! :tumbup:

Min berättelse från träffen finns här: viewtopic.php?f=15&t=55721&start=90" onclick="window.open(this.href);return false;
Daniel E
Pajero Sport V6 -01 höjd 2" Cooper STT 31" och snorkel
Garagetråd: http://www.4x4sweden.se/forum/viewtopic ... 15&t=55721

svana
Forumräv
Inlägg: 933
Blev medlem: tor maj 17, 2012 0:02
Ort: Nynäshamn (Sthlm)

Re: Årets sista Gröndalkörning 7/11 i sammarbete med Swedol

Inlägg av svana » lör nov 14, 2015 17:12

Pfalk>>> Jag tycker det vore lämpligt att ni länkar eller kopierar inlägget från facebook SMK Södermanland, vi som inte har fejjan.
Om hur konsekvenserna blir när människor kör utan hjärna där man inte får köra.
Detta skitdumma beteendet tycker jag man ska kräva ursäkter för.
Hur svårt ska det vara att köra efter överenskommelser på förarmötet, oavsett om man kör bil eller 4-hjuling!!

Jag blir så förbannad på folk som förstör för oss intresserade offroadåkare som vill komma på era fina träffar.. och att stackars eldsjälar som driver sektioner och håller i träffar..som sedan bara får skäll och skit från klubben, grannar och närboende.

Bullen
Forumräv
Inlägg: 760
Blev medlem: ons maj 29, 2013 20:02
Ort: Köping

Re: Årets sista Gröndalkörning 7/11 i sammarbete med Swedol

Inlägg av Bullen » lör nov 14, 2015 17:58

Detta är vad som fanns på Facebook

Säg den lycka som varar..
Vi har fått följande klagomål efter vår senaste träff den 7/11
1. Vi har kört på kyrkans mark (fyrhjulingar) - detta informerades om på förarmötet att vi inte gör
2. Vi har låtit för mycket (fyrhjulingar) - säkert jättefränt och manligt att köra med raka/rensade rör men mindre fränt för våra tillstånd
3. Vi har kört precis utanför miniracingen på deras gräsmatta (fyrhjulingar) - detta informerades inte om i klartext men använd sunt förnuft. Varför skulle det vara ok för er att köra sönder en nysådd/underhållen gräsmatta precis utanför deras staket?
4. Vi har kört över samt skruvat bort delar av det ej färdiga staketet mellan driftingbanan och stora parkeringen (av spåren att döma - fyrhjulingar) - varför? Vad hade ni ens där att göra? Vi har hela skogen att köra på och det är där vi ska vara - inte på/runt driftingbanan
5. Vi har kört fram runt driftingbanan för att sedan ta bort/flytta på avspärrningsstaket för att komma ut - återigen, va fasen gjorde ni ens i närheten av asfaltsbanan?
6. Allt bråte och skit som ligger bakom asfaltsbanan tillhör faktiskt någon - detta skall respekteras dvs vi flyttar inget och vi kör inte just där
7. Vi har ej respekterat avbandningar - precis som sades på förarmötet banden sitter där av en anledning och skall sitta kvar och respekteras
Utifrån detta behöver vi fundera på hur vi ska göra med träffverksamheten nästa år. Ska vi ha öppna träffar överhuvudtaget? Om vi ska ha öppna träffar - ska då fyrhjulingar vara tillåtet? Etc etc
Nu kommer säkert några att protestera och säga saker i stil med att alla kan inte straffas för att några inte sköter sig. Dock är det precis så det är - fortsätter detta beteende kommer vi inte ha något tillstånd kvar. Med andra ord - så länge inte alla förstår vad som är rätt och fel samt att alla vi andra inte ingriper och hjälper de som inte förstår, kommer vi på något sätt att behöva begränsa skadorna samt konsekvenserna. Denna misskötsel skapar osämja och merarbete för många som försöker driva området framåt
Suzuki Samurai High Roof 416 -88 "Den Röde"
Suzuki Samurai "Challangebygge" -89 "Den Svarta"
Byggtråd
(viewtopic.php?f=15&t=46660" onclick="window.open(this.href);return false;)
Filmer
https://www.youtube.com/channel/UC0vTm_ ... cnxFpdpmNw" onclick="window.open(this.href);return false;

klirre
Beroende
Inlägg: 1325
Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
Ort: S:T Anna, Söderköping
Kontakt:

Re: Årets sista Gröndalkörning 7/11 i sammarbete med Swedol

Inlägg av klirre » lör nov 14, 2015 21:50

Men va f..... Vad är det för kött-huvuden som håller på så? Som en kompis en gång sa: Harom skit i huve elle?
Trist som fan att det förstörs på det sättet. Hoppas ni får bukt på eländet, för ni hae ett riktigt guld-område!

Mvh//Klirre
If in doubt, Flat out!

Skriv svar