TH400 problem
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
TH400 problem
Problem med th 400.
Det rasslar till ordentligt när man lägger i växel - så snart växeln är i tystnar lådan.
Back som Drive spelar ingen roll.
Den hugger även tag och driver en del så man måste hålla rätt bra på bromsen.
Vakkum klockan fungerar och den har vakkum. Kopplar jag bort den hugger den rejält när växel hoppar i Så rimligtvis är den ok.
Oljennivå ok enligt stickan. Låter mer som om något sitter löst.
Den tystnar så snart växeln är i men ibland kan ljudet återkomma några sekunder på tomgång.
Huvudproblemet är att det vibbrerar hejdlöst vid lite varv i hela lådan.
Okörtbart som den är nu.
Hjälp
Det rasslar till ordentligt när man lägger i växel - så snart växeln är i tystnar lådan.
Back som Drive spelar ingen roll.
Den hugger även tag och driver en del så man måste hålla rätt bra på bromsen.
Vakkum klockan fungerar och den har vakkum. Kopplar jag bort den hugger den rejält när växel hoppar i Så rimligtvis är den ok.
Oljennivå ok enligt stickan. Låter mer som om något sitter löst.
Den tystnar så snart växeln är i men ibland kan ljudet återkomma några sekunder på tomgång.
Huvudproblemet är att det vibbrerar hejdlöst vid lite varv i hela lådan.
Okörtbart som den är nu.
Hjälp
Re: TH400 problem
Jag tycker att det låter som en rasad turbin.
Skickat från min SM-G800F via Tapatalk
Skickat från min SM-G800F via Tapatalk
Re: TH400 problem
Du menar att den skurit ihop ?
Re: TH400 problem
Ja, det skulle förklara både missljud, obalans, och att den driver på tomgång.
Det sistnämnda kan bara orsakas av turbinen.
Skickat från min SM-G800F via Tapatalk
Det sistnämnda kan bara orsakas av turbinen.
Skickat från min SM-G800F via Tapatalk
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 237
- Blev medlem: tor apr 30, 2015 23:03
- Ort: Lammhult, Småland
Re: TH400 problem
Jag håller med grottulf, de är garanterat turbinen!!
Cheva Blazer k5 6.2D höjd 10tum, Superlift, Mudzilla 35'13,5'15'
Cheva Tahoe 4x4 karosshöjd 3tum fjädringshöjd 2tum
Grålle diesel 1954
Tidigare: LR Disco 1, Terrano1, kingcabD21, Silverado 4x4
Cheva S10, Jeep ZJ mm.
Cheva Tahoe 4x4 karosshöjd 3tum fjädringshöjd 2tum
Grålle diesel 1954
Tidigare: LR Disco 1, Terrano1, kingcabD21, Silverado 4x4
Cheva S10, Jeep ZJ mm.
Re: TH400 problem
Ser att det verkar finnas både alu och "plåt" turbiner - fördelar / nackdelar?
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 237
- Blev medlem: tor apr 30, 2015 23:03
- Ort: Lammhult, Småland
Re: TH400 problem
Bättre vrid med plåtturbin (tyngre) . Rappare och varvvilligare med aluturbin (lättare) skulle rekommendera en plåt för skogskörning
Cheva Blazer k5 6.2D höjd 10tum, Superlift, Mudzilla 35'13,5'15'
Cheva Tahoe 4x4 karosshöjd 3tum fjädringshöjd 2tum
Grålle diesel 1954
Tidigare: LR Disco 1, Terrano1, kingcabD21, Silverado 4x4
Cheva S10, Jeep ZJ mm.
Cheva Tahoe 4x4 karosshöjd 3tum fjädringshöjd 2tum
Grålle diesel 1954
Tidigare: LR Disco 1, Terrano1, kingcabD21, Silverado 4x4
Cheva S10, Jeep ZJ mm.
Re: TH400 problem
Ok - tackar.
Någon som vet vart man får tag men en till bra pris?
Någon som vet vart man får tag men en till bra pris?
Re: TH400 problem
Kolla så inte den döende turbinen förgiftat lådan med metallspånhade turbinras på en th700 en gång och det var ingen vacker syn
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"