GMC Sierra 1500 -99 Planer!

Jeep, Dodge, Cheva, Ford m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Ante-4wd
Nybörjare
Inlägg: 3
Blev medlem: fre sep 28, 2012 8:17
Ort: Lycksele

GMC Sierra 1500 -99 Planer!

Inlägg av Ante-4wd » tor mar 03, 2016 8:32

Tjenare på er.

Jag är inte ny här, har varit dålig på att aktivera mig. Som sagt så har jag en Gmc sierra 1500 -99, jag har lite projekt på G med denna bil, sleddeck för 2st skotrar, hjälpfjädring med luftbälgar samt höjning står på schemat.

Sleddeck beställer jag material till idag.
Luftfjädringen har jag fått hem från USA, bälgar, tank och slang samt div anslutningar.
Men, jag vill höja karossen och jag är en sån som gärna bygger själv, vad är det för gäng på hyttbultarna, vill gärna veta, för annars vet jag hur det går, jag ska dra lös en för att kolla gängstigning...... Pang så går den av och jag har en bult borta som håller hytten + att jag fortfarande inte vet stigningen (då den givetvis går innan gängan!!).

Tänkte satsa på 3" karosshöjning med förlängning av rattstång och allt som hör till.
Har funderat till och från i nu ett år och försökt läsa så mycket jag kan om detta men hittar inte nåt.

Så om nån sitter på gänginfon så, snälla dela med er! :tumbup:

Mvh // Andreas

PS: Så här syns bilen nu.
Bild

berlin.osc
Hemmastadd
Inlägg: 147
Blev medlem: lör aug 06, 2011 22:02

Re: GMC Sierra 1500 -99 Planer!

Inlägg av berlin.osc » tor mar 03, 2016 20:19

Ante-4wd skrev:Tjenare på er.

Jag är inte ny här, har varit dålig på att aktivera mig. Som sagt så har jag en Gmc sierra 1500 -99, jag har lite projekt på G med denna bil, sleddeck för 2st skotrar, hjälpfjädring med luftbälgar samt höjning står på schemat.

Sleddeck beställer jag material till idag.
Luftfjädringen har jag fått hem från USA, bälgar, tank och slang samt div anslutningar.
Men, jag vill höja karossen och jag är en sån som gärna bygger själv, vad är det för gäng på hyttbultarna, vill gärna veta, för annars vet jag hur det går, jag ska dra lös en för att kolla gängstigning...... Pang så går den av och jag har en bult borta som håller hytten + att jag fortfarande inte vet stigningen (då den givetvis går innan gängan!!).

Tänkte satsa på 3" karosshöjning med förlängning av rattstång och allt som hör till.
Har funderat till och från i nu ett år och försökt läsa så mycket jag kan om detta men hittar inte nåt

Så om nån sitter på gänginfon så, snälla dela med er! :tumbup:

Mvh // Andreas

PS: Så här syns bilen nu.
Bild



Höj 2tum så duger de ju mä klossar.
M12
8" höjd Chevrolet Silverado Lt 1500 02
3.5tons maskin trailer, 250x580cm,

Ante-4wd
Nybörjare
Inlägg: 3
Blev medlem: fre sep 28, 2012 8:17
Ort: Lycksele

Re: GMC Sierra 1500 -99 Planer!

Inlägg av Ante-4wd » fre mar 04, 2016 7:27

berlin.osc skrev:


Höj 2tum så duger de ju mä klossar.
M12
Okej så det är vanlig mm gänga, jag trodde det va nån typisk amerikansk gängstigning. Tack för infon! :hello:

Skriv svar