Spontanköp
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Spontanköp
Gick igång lite på tanken att åka bil med spiralfjädrar, speciellt när det sitter världens bästa motor i. Bra mycket fräschare än jag trodde. Första steget är att byta knutarna i framaxeln.
Sen är det redan inhandlat lite utrustning, kommer pröva en hel del nytt med denna bil. Kommer vara mycket inspiration från Australien...
Så sexig i standard utförande...
Sen är det redan inhandlat lite utrustning, kommer pröva en hel del nytt med denna bil. Kommer vara mycket inspiration från Australien...
Så sexig i standard utförande...
http://www.YPMB.se
Skärgårdsnära event och tjänster
Re: Spontanköp
Har du en Scania D11 i den ??
Åh! Min drömbil! Hojta till om du blir sugen på att byta mot en HJ61, jag är också sugen på att åka skruvfjädrat...
Suzuki Vitara Trayback - Challengebil.
Toyota Landcruiser HJ61 - Expeditionsbil.
O.A.S. Offroad & Adventure Society
//Abbe - Team Skottkärra
Toyota Landcruiser HJ61 - Expeditionsbil.
O.A.S. Offroad & Adventure Society
//Abbe - Team Skottkärra
Jasså var du nere och hämtade den här,grattis!
Brukade se den ganska ofta, tror det var en jaktsnubbe i grannbyn som hade den
Brukade se den ganska ofta, tror det var en jaktsnubbe i grannbyn som hade den
-
- 4x4xnerd
Nej, han måste ha en Hondamotor - från världens största och bästa tillverkare av förbränningsmotorer.6300 skrev:Har du en Scania D11 i den ??
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.
-
- Hemmastadd
Måste sitta en Cheva 350 i den, världens mest tillverkade motor (eller i varje fall flest antal tillverknings år) =)
Blir säkert ett kul projekt!
Blir säkert ett kul projekt!
Jeep älskande Norrbottning.
Äger just nu en Jeep WJ 4,7 och en Mitsubishi Outlander.
Äger just nu en Jeep WJ 4,7 och en Mitsubishi Outlander.
Hur går det med höjningen??
Går inge vidare.... har inte varit nå bil-meckande i sommar, har spenderat hela sommaren på sjön och at.
Står i valet och kvalet att sälja bilen eller bygga min drömbil av den....
kostar ju så jävla mycket deg att göra det bara och skulle behöva hyra ett garage då för att ha en dräglig miljö att bygga på.
Skulle det vara så att det blir drömbilsbygge så är det chassiet från 80an som ska användas och sen en kaross från en 40serie land cruiser, som blir en 1,5hytt pickup. höja typ en 5-6" och lite balla däck. men vet inte om jag har tålamodet att färdigställa ett sådant projekt, finns ju så mycket annat i livet än att bygga på en bil känner jag.
Har en 40serie på g som karossen verkar vettig på, så om någon är intresserad av ett chassie från en 40a och eller är intresserad av kaross delar från 80an så är det till salu och gör att jag måste sätta igång med drömbilprojektet;)
Står i valet och kvalet att sälja bilen eller bygga min drömbil av den....
kostar ju så jävla mycket deg att göra det bara och skulle behöva hyra ett garage då för att ha en dräglig miljö att bygga på.
Skulle det vara så att det blir drömbilsbygge så är det chassiet från 80an som ska användas och sen en kaross från en 40serie land cruiser, som blir en 1,5hytt pickup. höja typ en 5-6" och lite balla däck. men vet inte om jag har tålamodet att färdigställa ett sådant projekt, finns ju så mycket annat i livet än att bygga på en bil känner jag.
Har en 40serie på g som karossen verkar vettig på, så om någon är intresserad av ett chassie från en 40a och eller är intresserad av kaross delar från 80an så är det till salu och gör att jag måste sätta igång med drömbilprojektet;)
http://www.YPMB.se