Pajero Sport svårstartad

Toyota, Nissan, Mitsubishi, Kia m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Outbacker
Hemmastadd
Inlägg: 123
Blev medlem: ons apr 30, 2008 14:25
Ort: Tingsryd

Pajero Sport svårstartad

Inlägg av Outbacker » tor feb 18, 2016 17:20

Förutom att min kära Pajero tappar drivningen som jag skrivit om i en tidigare post så är den svårstartad (man får mala med starten 4-5 sek) förutom när den står över natten, då startar den direkt. Även om den får svalna några timmar mitt på dagen så är den seg att få igång. Det verkar också som att den vaknar till på ett par burkar först för att i nästa ögonblick tända på alla.
Kan tillägga att batteriet är nytt och kablar och stift är också bytta.
Pajero II -91 J-top
Pajero II -95 LWB

Outbacker
Hemmastadd
Inlägg: 123
Blev medlem: ons apr 30, 2008 14:25
Ort: Tingsryd

Re: Pajero Sport svårstartad

Inlägg av Outbacker » ons maj 04, 2016 11:34

Outbacker skrev:Förutom att min kära Pajero tappar drivningen som jag skrivit om i en tidigare post så är den svårstartad (man får mala med starten 4-5 sek) förutom när den står över natten, då startar den direkt. Även om den får svalna några timmar mitt på dagen så är den seg att få igång. Det verkar också som att den vaknar till på ett par burkar först för att i nästa ögonblick tända på alla.
Kan tillägga att batteriet är nytt och kablar och stift är också bytta.
Bumpar min gamla tråd här... Det finns ju en givare för kylvattentempen som talar om för ECU:n vilken kylvattentemp som råder vid starttillfället men jag har ohm-mätt denna enligt servicemanualen och det verkar vara korrekta värden. Kan det vara den ändå? En ledtråd är att om jag använder motorvärmaren så blir den också svårstartad trots att den stått över natten.
Pajero II -91 J-top
Pajero II -95 LWB

Skriv svar