King Cab axlar
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Användare
- Inlägg: 23
- Blev medlem: tis okt 02, 2007 22:26
King Cab axlar
Nån som vet om King Cab se v6 axlar passar på en -86 diesel ? Är väl mest nyfiken det är gynnsammare utväxling på dom för att köra med större däck. Vilka utväxlingar dom har på manuell respektive automat ?
Nissan King Cab -86 4wd sd2,5
-
- Användare
- Inlägg: 23
- Blev medlem: tis okt 02, 2007 22:26
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Sämre.... Om du inte vill att den ska gå fortare. För skogsåka ska den vara högre, dvs 5,38:1 7,11:1 och liknande....Onkel Kånkel skrev:Tack för svaret, utväxlingen på min är 4,875. Gör det stor skillnad med 4,375 ? Det kanske är sämre ? Min matte när det gäller sånt är usel
Senast redigerad av Lasse Suzican den lör okt 20, 2007 17:21, redigerad totalt 1 gånger.
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
-
- Användare
- Inlägg: 23
- Blev medlem: tis okt 02, 2007 22:26
-
- Användare
- Inlägg: 23
- Blev medlem: tis okt 02, 2007 22:26
-
- Användare
- Inlägg: 23
- Blev medlem: tis okt 02, 2007 22:26
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Då måste man räkna, och då måste man veta vissa mått på din bil.....Onkel Kånkel skrev:Kanske ett lite mer utförligt svar så jag har nåt att relatera till, tex. att bilen går i xxx km/h vid 3000rpm istället för xx km/h vid 3000 rpm, är lite trög ju
Räkna såhär...
Motorns rpm delat i växellådans utväxling delat i fördelningslådans utväxling delat i bakaxelns utväxling gånger däckets omkrets i meter gånger 0,06 ger hastigheten i km/h...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
-
- Användare
- Inlägg: 23
- Blev medlem: tis okt 02, 2007 22:26
-
- Användare
- Inlägg: 23
- Blev medlem: tis okt 02, 2007 22:26
Det märks kanske mycket när det väl är gjort men jag ville ha en uppskattning att relatera till så man vet om det ev. är värt besväret och kostnaden om man gör det. Det bästa vore ju att provköra en KC med ändrad utväxling, då märker man direkt om det är skillnad. Det var för övrigt inget fel på ditt svar tm, bara jag som va lite nyfiken
Nissan King Cab -86 4wd sd2,5
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Vi kan väl säga såhär.....
195-15 och 3.909:1 i axlarna ger i stort samma hastighet som 35/13,5x15 och 4,88:1 i axlarna.....
Och 35:or är bra mycket större än 195-15.....
195-15 och 3.909:1 i axlarna ger i stort samma hastighet som 35/13,5x15 och 4,88:1 i axlarna.....
Och 35:or är bra mycket större än 195-15.....
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
-
- Användare
- Inlägg: 23
- Blev medlem: tis okt 02, 2007 22:26
Onkel Kånkel skrev:Tack, det där va ett sånt resonemang jag sökte. Har 235/75-15 tror dom är 28 tum höga vill byta till 31 tum höga, vad kan det va för dimension? Bilen är slö i dagsläget, orginal 53 kw diesel, så antingen annan utväxling eller en turbo till motorn ( eller både och )
motorn har ju slö karatär så en turbo är inte fel.
vi körde 33or väldigt bra på kompisens KC.
men drivknutarna fram håller inte längden om man våldar lite.
The sound of eight hooves tear the earth.
sleipner is here!
ΧΞΣ
http://www.asfaltseliten.com" onclick="window.open(this.href);return false;
sleipner is here!
ΧΞΣ
http://www.asfaltseliten.com" onclick="window.open(this.href);return false;