Fälgar till G-wagen
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Fälgar till G-wagen
Letar efter vinterdäcksfälgar till min G. Inte så lätt att hitta om man inte öppnar plånboken rejält.
Finns gott om fälgar med rätt bultdelning till Porsche och vissa VW, men med fel nav storlek.
Funkar det att svarva ur centrumet lite, eller försvagar det fälgen?
Nån som utfört denna operation med exempelvis touraegfälgar? Vilka andra fällor kan jag tänkas gå i?
Finns gott om fälgar med rätt bultdelning till Porsche och vissa VW, men med fel nav storlek.
Funkar det att svarva ur centrumet lite, eller försvagar det fälgen?
Nån som utfört denna operation med exempelvis touraegfälgar? Vilka andra fällor kan jag tänkas gå i?
-86 300 GD med STT-Turbo
-
- Beroende
Re: Fälgar till G-wagen
jag köpte MB gwagen original på skroten och lät dom blstras och pulvras ... men då har jag en militär 461 så de passar ganska bra
// Noodles aKa Andreas
Gwagen Wolf 240(GD) nu mera TD swb 1989
Jeep Wrangler sahara limited 2.8 crd 2007
Gwagen Wolf 240(GD) nu mera TD swb 1989
Jeep Wrangler sahara limited 2.8 crd 2007
Jo, det får nog bli så. Har också orignalfälgar men de ser så spinkiga ut, kanske kan avhjälpas med lite rejälare däck.
-86 300 GD med STT-Turbo
Vad har du för original fäljar ?
Jag har ev bwa alu om du har något "trevligt" att byta med?
Jag har ev bwa alu om du har något "trevligt" att byta med?
Jag har 16 tum plåt original, och bbs femton tummare med sommardäck.
Har du bild på dina?
Har du bild på dina?
-86 300 GD med STT-Turbo
http://www.rubicon-trail.com/G-Class/wheels/BWA.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dessa har jag 8st av dock bara 7st hela... Skulle vilja ha original fäljar istället dock inte stål eller 16" Och jag antar att du vill behålla dina bbs? (som förövrigt antagligen har fel ET för mina 35"are ändå, men dom kanske kan funka med mina smalare 33or dvs om du ev vill byta?)
Dessa har jag 8st av dock bara 7st hela... Skulle vilja ha original fäljar istället dock inte stål eller 16" Och jag antar att du vill behålla dina bbs? (som förövrigt antagligen har fel ET för mina 35"are ändå, men dom kanske kan funka med mina smalare 33or dvs om du ev vill byta?)
-
- Rutinerad
Rätta mig om jag har fel men är det inte så att något utförande av Sprinterfälgar passar på Gwagen?
Kollade själv. Samma bultdelning och navstyrning på tidiga sprinter. Dock 12mm djupare et och vanligen 15" vet inte om det krävs 16" på Gwagen eller om bromsar går fritt i sådana fälgar.
Kollade själv. Samma bultdelning och navstyrning på tidiga sprinter. Dock 12mm djupare et och vanligen 15" vet inte om det krävs 16" på Gwagen eller om bromsar går fritt i sådana fälgar.
Frontera B stödprojekt i väntan på det rätta.
Hittat det rätta objektet. ZJ i6 Manuell
Hittat det rätta objektet. ZJ i6 Manuell
Vad var det för årsmodell som hade sånna fäljar och vad var de för ET? Olika på G beroende på modell