Hej!
bygger atraktor utav en silverado 2500 6,5td med en 4l80e automatlåda
har bytt utväxling i bakaxel till 5,13 och när man kör på lågväxel och 3 på automatlådan så går det runt 30km/h men när du lägger i driven så gör den över 40, antar att detta är för att lockupen blir aktiv? vilken solenoid styr det? eller enklast frågat. vilken kabel ska man klippa för att Driven ska bli som 3?
https://www.google.se/url?sa=i&rct=j&q= ... 2888026310" onclick="window.open(this.href);return false;
hittade en bild här
nä jag vet att man inte får spärra en automatlåda till atraktor men gör en specialare
//Oskar
elsystem 4l80e
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
elsystem 4l80e
Oskar 14år
Chevrolet silverado 1500 stepside enkel hytt -88 med blivande TD40 i
Chevrolet silverado 1500 enkel hytt -89 reservdelsbil
Chevrolet silverado 1500 -89 reservdelsbil
Chevrolet silverado 1500 stepside enkel hytt -88 med blivande TD40 i
Chevrolet silverado 1500 enkel hytt -89 reservdelsbil
Chevrolet silverado 1500 -89 reservdelsbil
-
- Beroende
- Inlägg: 1230
- Blev medlem: mån aug 15, 2011 18:44
- Ort: Skogen utanför Kalmar
Re: elsystem 4l80e
4L80E är som det låter (tyvärr för din del) en 4-stegad låda med lockup.
Däremot så är växlingarna elektriskt styrda, så det bör gå att gå att få den att inte lägga i 4:an.
Du har 2 st D med va? Den med bara ett D är 3 steg+lockup, medans D med en 4-kant runt är 4 steg +lockup aktiv.
Enligt denna skulle du kunna få den att inte lägga i 4:an om du förhindrar att bägge solenoiderna får spänning samtidigt.
Vilket skulle vara enkelt med ett växlande relä bara som bryter upp kretsen för solenoid 1-2 när 3-4 är aktiv.
typ såhär.
Däremot så är växlingarna elektriskt styrda, så det bör gå att gå att få den att inte lägga i 4:an.
Du har 2 st D med va? Den med bara ett D är 3 steg+lockup, medans D med en 4-kant runt är 4 steg +lockup aktiv.
Enligt denna skulle du kunna få den att inte lägga i 4:an om du förhindrar att bägge solenoiderna får spänning samtidigt.
Vilket skulle vara enkelt med ett växlande relä bara som bryter upp kretsen för solenoid 1-2 när 3-4 är aktiv.
typ såhär.
//Jimmy
SJ 410, B230, zf automat, stenkrypare, 35*12,5 Cooper STT, LJ70 axlar i triangellänkar. I långtidsvila pga avsaknad av bromsar.
Jeep GC WH 3.0CRD
Ford connect, slit och släng
SJ 410, B230, zf automat, stenkrypare, 35*12,5 Cooper STT, LJ70 axlar i triangellänkar. I långtidsvila pga avsaknad av bromsar.
Jeep GC WH 3.0CRD
Ford connect, slit och släng
Re: elsystem 4l80e
Klipper du bara kabeln till 1-2 solenodien så funkar ju inte ettan å fyran, å e den spärrad på lågen kanske man kan leva utan ettan!?
(Ev kan man ju sätta en dold brytare då att man kan åka på fyran)
(Ev kan man ju sätta en dold brytare då att man kan åka på fyran)
Vitara -89
SJ 413 -88
JEEP ZJ 4,0 -98
JEEP WJ 4,7 -99
Å nåra till som driver på färre hjul!
SJ 413 -88
JEEP ZJ 4,0 -98
JEEP WJ 4,7 -99
Å nåra till som driver på färre hjul!