Fått upp den en bit i bak nu, gjorde längre shacklar.
Läste att bilen blev 50% cm högre än hur många cm längre shacklar man gör. Gjorde fästena ca 16cm längre än original för att få upp den runt 3". Blev betydligt bättre stuk på den nu men tror jag ska korta shacklarna ca 5cm, fick pressa ner bladfjädrarna ganska rejält nu för att få dit dem.
I fram tror jag jag väntar med att höja, fick dit de nya 275/70r16 däcken ändå. Men det var jääävligt precis, fick skruva bort stänkskydden i fram.
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Höja Izuzu D-max -08
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Forumräv
- Inlägg: 848
- Blev medlem: tis apr 04, 2017 10:58
- Ort: Strängnäs
Re: Höja Izuzu D-max -08
Om du tillverkar mycket höga/långa schackel bör du göra boomerangschackel.
Annars kan det hända att schacklen "vänder".
Annars kan det hända att schacklen "vänder".
Rubicon
Endera gillar man Suzuki - eller så har man fel.
Endera gillar man Suzuki - eller så har man fel.
Re: Höja Izuzu D-max -08
Hur då menar du? Att bladfjädrarna vänder sig och bågnar neråt istället?gubbstrutten skrev:Om du tillverkar mycket höga/långa schackel bör du göra boomerangschackel.
Annars kan det hända att schacklen "vänder".
Re: Höja Izuzu D-max -08
Vad kan hända med för långa shacklar?
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk